asociaal in het verkeer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:24

ken t van die Boos! ** mensen! echt geen begrip gewoon voor paarden.. mijn paard is ook niet bang, maar als dr zo'n opdringerige aankomt ga ik midden op de weg rijden en laat ik m een beetje drippelen en wijken en draai ik een keer rond, dan worden ze meestal wel rustig (bang dat hun auto beschadigt ofzo? Tong uitsteken ) maar bij somige mensen helpt t niet eens als je midden op de weg rijd.. die komen gewoon kei hard door de berm gekrost :| .
laatst kwam liep ik onder het viaduct, kwam een meisje dat ik ken mij inhalen met de auto, gaat ze kei hard toeteren en zwaaien.. heel goed bedoeld maaar mn paard flipte m wel ff helemaal omdat t zo galmt.. nee somige mensen hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.. geen gevoel voor dieren gewoon Boos!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 23:56

Al een iets ouder topic. Ik schrijf mijn mening hier ook maar even neer Knipoog

Ik rijd regelmatig buiten met mijn paardje. Wat ik belangrijk vind, is dat ik het verkeer niet hinder. De route die ik momenteel volg, bestaat uit een drukke baan met zwaar verkeer (vrachtwagens, trekkers, ...) en daarna uit drukke polderwegen.

Ondanks het feit dat mijn paard voor zo goed als 100 % verkeersmak is (en ik hem voor 110 % vertrouw), zet ik me zo ver mogelijk in de berm wanneer ik een wagen opmerk. Dat doe ik om de chauffeur in de wagen niet te ergeren. Je kunt namelijk niet op voorhand voorspellen of de betreffende chauffeur gaat vertragen of misschien wel zijn redenen heeft om zo snel te rijden. Om de situatie voor mijzelf, mijn paard en de chauffeur het veiligst en het comfortabelst te maken, ga ik zonder morren wel een pasje opzij. Ik ga áltijd meer de berm op als ik wagens al zie of hoor aankomen, op die manier hinder ik hun route niet, en de mijne niet.

Wanneer ik zwaarder verkeer zoals een vrachtwagen of een tractor/trekker (die zie je vaak nu Knipoog) tegen kom, zet ik mij op de oprit van een akker of een boerderij. Ik zet me dus opzij. Die mannen/vrouwen zijn aan het werk, en ik wil ook niet gestoord worden wanneer ik nog vele klusjes moet doen. Ik zorg er wel voor dat ik niet op de desbetreffende akker of desbetreffend domein sta, maar enkel op het voorste gedeelte van de oprit. Ik vertrappel de akker niet, ik hinder het verkeer niet ... Indien ik geen uitwijkmogelijkheid vind, rijd ik gerust een stukje terug (in een drafje) totdat ik deze wel gevonden heb.

Sommige ruiters gaan in het midden van de baan rijden wanneer ze een wagen aan zien komen. Als je in groep bent, vind ik dit normaal indien desbetreffende chauffeur aantoont niet te vertragen na een vriendelijk én beleefd gebaar. Ik vind dat je de schrikreactie van je paard niet moet gaan uitdagen door vlak naast een rijdend voertuig te passeren. Soms zijn het de ruiters die asociaal zijn in het verkeer.

Ik merk ook dat personen die me al eerder tegemoet zijn gekomen eens vriendelijk zwaaien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 07:52

ZaimFahd schreef:
Ik rijd regelmatig buiten met mijn paardje. Wat ik belangrijk vind, is dat ik het verkeer niet hinder.

Afgod

Citaat:
Ik merk ook dat personen die me al eerder tegemoet zijn gekomen eens vriendelijk zwaaien.

Pling

HE-LE-MAAL top.

hc