Buitenrij irritaties deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

louanagirl

Re: Buitenrij irritaties deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:32

Idd. hoe kan je zoiets bedenken?
Pff... als je jezelf dan stoer vindt...
Jzs dan ben je toch gewoon zielig??

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:43

maarjah, misschien hadden die kinderen het ook niet zo bedoeld en wisten ze ook niet, het zijn immers kinderen...

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:13

ja... wel irrie Tong uitsteken maar er zijn ook genoeg volwassenen hoor!

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:59

jah ookeeej maar kinderen zijn meer de oorzaak daarvan Knipoog Tong uitsteken

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:06

Genoeg irritaties weer!
Jammer genoeg word er niks aan gedaan, en word het alleen maar erger!

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:06

jah dat snap ik...

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:08

Ja het ergste is nog wel dat een voetganger op een ruiterpad raar opkijkt als hij/zij wordt aangesproken, als je met je paard op een voetpad komt moet je ze eens horen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:12

Ik heb me vandaag ook weer geërgerd aan die vrachtwagens die keihard aan komen scheuren en absuluut geen gas terug nemen. Beide paarden waren toch nogal gespannen dus dit was niet zo prettig...
Daarnaast kwam ik ook een paardenvrachtwagen tegen uit Engeland die keurig langs ons heen reed. Echt super!

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:17

Gelukkig zijn er ook nog sociale mensen hé RianneH Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:23

Pff, gelukkig wel!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:25

Nee ik laatst...
Reed ik langs een stilstaande vrachtwagen zet hij z'n moter aan!
M'n pony schrok gelukkig niet al te erg maar je kan toch even wachten?

Jaukje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:30

laats reed ik met een paar vriendinnen op het ruiterpad komt er een man naast me met 2 honden is een van die honden bang voor een paard springt hij zo in een plas water en scheld die man onze paarden uit dat het k*t paarden zijn enzo.
dus toen heb ik hem even duidelijk uitgelegd dat wij daar mochten rijden en dat het geen k*t paarden waren en dat hij maar ergens anders moest gaan wandelen met zijn honden.
het is toch niet normaal dat je niet meer eens op een ruiterpad mag rijden. Nors opkijken

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:19

Ik reed vandaag door een woonwijk richting de hei...
Zaten twee jongentjes (jaar of 10) te skieleren, tot zover niks mis mee.
Maar ze sprongen dus over een platic bak heen en dat vond mijn pony eng omdat ze er soms tegen aan kwamen en dan knalde dat.
Ik vroeg gewoon of ze even wouden wachten totdat ik weg was...
Wat krijg ik te horen:
"Flikker toch op!... Ik moet helemaal niks!
Ga ergens ander rijden met dat k*t beest"
Ik was gewoon verbaasd!
Een jochie van 10!!!
Ik heb gewoon gezecht dat ik het niet vond kunnen hoe hij reageerde en ik zei dat ik hoopte dat hij in het vervolg wat meer respect toonde.
Verder geen woord aan vuil gemaakt...
Ik bleef van buiten rustig, van binnen kookte ik!! Tong uitsteken

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:21

JoyCiej007 schreef:
Zo reed ik eens met mijn aanspanning door een eh *Turkse wijk* heen, vlakbij mijn dorp. Pony liep lekker in rustig drafje voor zich uit de kachelen, niets aan de hand. vanuit mijn ooghoek zie ik wat Turkse jongetjes spelen, niets aan de hand. In eens hoor ik een 'plof' geluid, pony schrikt en trekt een spurtje (niet echt aan de kletter, kon haar terugnemen) toen ik haar terughad keek ik achter mij.

Warempel! een brutaal ROTBLAAG was gewoon ín de kar gesprongen terwijl ik langsdraafde! nou, wat ik toen heb gezegd zal ik hier eventjes niet herhalen, maar ik pakte er meteen de koetsierszweep bij en sloeg eens éven flink naar achteren. OPDONDEREN, wat dacht dat brutale nest wel niet?!

Of mensen die hun honden los laten lopen. Prima, mijn beest schrikt bijna nergens van, ook niet van blaffende honden. Bijtende honden is echter een andere zaak, en al hélemaal als de eigenaar niets er aan doet. twee jackrussels stonden eerst blaffend om mijn pony heen, baasje zag het, deed niets. Prima dacht ik, die hondjes gaan wel weg. Nee hoor; binnen een paar seconden hingen ze met hun scherpe tandjes in de slanke beentjes van mijn arme pony, die stil stond en naar achter keek met zo'n blik van 'ach vrouwtje, help me!'. Waar de eigenaar van de hondjes bijstond heb ik toen mijn koetsierszweep gepakt en beide hondjes een lel over hun neus verkocht. (natuurlijk grote mond van de eigenaar, maar ik ben óók toevallig niet op mijn mondje gevallen) Knipoog

ha dat heb ik ook regelmatig gedaan en werkt prima

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:41

ZWAAR IRRIE....................

ik woon in winssen een KLEIN dorp.
ik schade aangericht????
ja ik heb t tegenwoordig gemund op spiegels!!
auto's die je in een 30 km zone met 60/80 voorbij sjezen op openbare weg..
trek stevige schoenen aan en steek je voet ff goed uit!!
ik heb er nu 4 gehad .
ik rijd met kleine kinderen door t dorp op weg naar de dijk en mensen gaan gewoon lopen duwen achter die kinderen, belachelijk een van de kids verwachtte geen bok maar lag er wel naast tja en dan ?
schelden helpt niet veel maar toch kun je t dan niet laten!

honden zijn opzich geen probleem maar t zijn de eigenaren!! mijn honden lijn ik aan als er paarden voorbij komen.
onze tink heeft vorige zomer een hond de dijk afgetrapt omdat ie hem in de benen beet.de vrouw achtte mij aansprakelijk voor evt kosten. niks meer van gehoord

wij hebben niet veel ruiterpaden maar wel een heel lang breed pad langs de dijk waar manegelessen elk uur voorbij komen en erg veel paarden(er stonden ooit ruiterbordjes)
in de zomer maak je weleens mee dat er mensen liggen te zonnen MIDDEN OP HET ZANDPAD!!!! wij crossen altijd over dat pad heen. weet wel dat je paard erg schrikt als er iemand in bikini uit t hoge gras springt!

en dan nog die mensen die doen alsof ze dom zijn....
-dekbed uitkloppen uit t raam......
-fik stoken langs de weg.....
-bomen zagen en niet ff stoppen....
-machienes ,kraantjes die je'"niet zien"
-grind harken achter een heg........
-auto wassen met hogedruk reiniger......
ga zo maar door...................................

_Doriien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:58

Laast was ik met mijn Fries in de bossen aan het rijden Haha!

Toen zag ik bij een ven een tractor stilstaan. Hij had me al zien aankomen en bleef rustig staan wachten Ja met zijn moter uit! Haha!
Toen ik een meter of 20 verder was startte hij zijn moter weer! Evenlater kwam ik hem weer tegen en bedankte hem vriendelijk, hij zei: Het is toch een kleine moeite ofnie?!

Gelukkig zijn er nog fatsoenlijke mensen Clown

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:12

prints schreef:
en dan nog die mensen die doen alsof ze dom zijn....
-dekbed uitkloppen uit t raam......
-fik stoken langs de weg.....
-bomen zagen en niet ff stoppen....
-machienes ,kraantjes die je'"niet zien"
-grind harken achter een heg........
-auto wassen met hogedruk reiniger......
ga zo maar door...................................

Zo mee eens!!!
Ik heb het vaak genoeg mee gemaakt... vooral die laatste!
En ik heb ooit ook een auto een schop verkocht (deed wel pijn)
Hij wou mij aansprakelijk gaan stellen...
Ik heb het gewonnen:P
Hij kan me niks maken. Ik reed netjes naast de weg... Ik zag de
auto half onder me door komen!
Ik dacht wat denkt die gek wel: "BAF"
Een mooie kras/deuk Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:23

KarlijnV schreef:

Toen zag ik bij een ven een tractor stilstaan. Hij had me al zien aankomen en bleef rustig staan wachten Ja met zijn moter uit! Haha!
Toen ik een meter of 20 verder was startte hij zijn moter weer! Evenlater kwam ik hem weer tegen en bedankte hem vriendelijk, hij zei: Het is toch een kleine moeite ofnie?!

Geweldig! Goed voorbeeld van hoe het ook kan!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:45

Vandaag heb ik weer een auto geraakt Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:21

KarlijnV schreef:

Dat maak ik ook wel eens mee; fantastisch toch? ook boertjes met tractors e.d. Héle lange sliert auto's erachter die zich ergeren aan het feit dat ze op een krappe, smalle weg de hele weg achter die tractor moeten blijven rijden, en dan als ik kom (met kleine aanspanning over het fietspad) terwijl hij gewoon op de weg rijd, zet zijn tractor stil, motor uit, wacht lang tot dat ik weg ben en rijdt dan rustig verder Haha! geweldig, die mensen bedank ik dan ook altijd hartelijk Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:23

Pff..vandaag ook weer...reed in volle galop op het ruiterpad, was er een bocht naar rechts waardoor je niet kon zien of er iemand liep, wel een breed pad brede bocht zodat mijn paard gewoon door kon gaan in galop. Loopt er net uit mijn zicht een stelletje op het ruiterpad, paard kon niet uitwijken ze gingen gillend aan de kant...

ja sorry hoor...moet je maar op het voetpad gaan lopen...Knipoog

* Edit: maar wel een erg aardige meneer tegen gekomen met zijn Tuiger. Hij vond dat ik een mooi paard onder mijn kont had en hij wist gelijk dat het een IJslander was en dat ze groot oogde voor een IJslander. Leuk gesprek gehad, heb ik niet vaak! Haha!

Feel_Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:59

Nou eigenlijk nooit zoveel last van irritaties. Een keer toen we een stukje over de weg meosten dachten een paar idioten in een cabrio even stoer te doen door te toeteren, ik ben me lam geschrokken. De pony's deden gelukkig niet veel.
Een tijdje geleden toen we van onze ponyclub terug kwamen gestapt was er een hele groep moterrijders die netjes aan de moeder van een vriendin vroeg of ze wel langs onze pony's londen rijden, toen zei die moeder dat ze dat beter niet konden doen, en namen de moterrijders beleefd een andere weg.
Ik bedoel zo kan het ook toch ?!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:09

Feel_Free schreef:
Nou eigenlijk nooit zoveel last van irritaties. Een keer toen we een stukje over de weg meosten dachten een paar idioten in een cabrio even stoer te doen door te toeteren, ik ben me lam geschrokken. De pony's deden gelukkig niet veel.
Een tijdje geleden toen we van onze ponyclub terug kwamen gestapt was er een hele groep moterrijders die netjes aan de moeder van een vriendin vroeg of ze wel langs onze pony's londen rijden, toen zei die moeder dat ze dat beter niet konden doen, en namen de moterrijders beleefd een andere weg.
Ik bedoel zo kan het ook toch ?!

Poef...
Ik erger me dood!
Het gebeurd mij dagelijks dat er wordt getoeterd...
expres me afsnijden...
honden die je aanvallen...
mensen met harken die je wel hoort maar niet ziet...
motors die extra hard voorbij je scheuren en dan ook nog kijk uit roepen...
ga zo maar door Scheve mond Woon ik nou in zo'n slechte buurt Verward

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:17

Ik was zondag met de aanspanning op de weg en ik hoorde achter me twee motorrijders aankomen, aangezien voor mij aan twee kanten geparkeerde auto's waren en ik geen spiegels wil kraken (krijg ik krassen op de koets) zet ik het paard stil. De motorrijders remde af en wilde eerst achter me wachten, toen mijn vader gebaarde dat ze langs konden gingen ze echt heel voorzichtig langs en met een hele grote boog en pas ver voor ons gaven ze weer gas. Hier geniet ik van, vervolgens zit ik tussen de geparkeerde auto's denkt een andere gek in een auto dat hij er wel even langs kan, dat ging wel, maar het was milimeter werk. Ik ben dan toch wel erg blij met mij onverschrokken haf die niet op of omkijkt. Maar die motorrijders echt top.

Woon jij in een slechte buurt louanagirl, dat weet ik niet, maar ik wel in een goede zo te zien.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:18

Er zijn natuurlijk uitzonderingen (van mensen)
Maar er zijn zoveel mensen die gewoon geen respect hebben!
Er zijn ook toppers hier hoor Tong uitsteken