Dapper trouwens dat je alleen naar buiten bent gegaan! Zover ben ik nog niet met mijn paard
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

, en ik rij met een halster-hoofdstel (als je dat tegenwoordig zo noemt
) met een halstertouw eraan en om haar nek gebonden.
. Resultaat was dan ook dat toen die man naast me kwam fietsen en ik echt bang werd, dat ze uithaalde naar hem en hem beet. Hij is toen heel hard weggefiets
Boertjes schreef:Toen ik nog in de randstad woonde zei ik het vaak wel op de manege als ik naar buiten ging en ook waarheen.
Nu woon ik in Duitsland midden in de polder, dus nu moet ik wel alleen als ik naar buiten wil. En ik vind het heerlijk. 's Morgens vroeg kom je hier veel reën tegen en fazanten etc....
Mijn merrie is nu 5jaar en schrikt overal van, maar als ze schrikt blijft het meestal bij een sprongetje en dan staat ze stil. Voor mij is het een schat van een merrie en vaak is ze alleen buiten nog liever dan met meerdere.
De haflinger is ook ontzettend lief maar is steeds aan het hinneken, en als je bijna thuis bent en je let niet op gaat ze hard draven en stopt pas bij haar stal, dat is wel wat minder, maar als je het weet kan je haar goed inhouden.
Verder neem ik altijd een heuptasje mee met van alles daarin: Rijbewijs, zakmes (met hoefkrabber eraan etc.), geld, mobiel met volle accu,zweep om enge mannen van me af te slaan, en ik rij met een halster-hoofdstel (als je dat tegenwoordig zo noemt
) met een halstertouw eraan en om haar nek gebonden.
Dat idee van die penning aan het zadel vind ik geweldig. Ga ik ook zeker doen!
Ik heb een keer meegemaakt dat er een enge man achter me aan zat. Gelukkig voelt mijn merrie heel veel aan en heeft ze een bloedhekel aan mannen. Resultaat was dan ook dat toen die man naast me kwam fietsen en ik echt bang werd, dat ze uithaalde naar hem en hem beet. Hij is toen heel hard weggefiets
![]()
Wat hou ik toch van mijn paardje
Maar dat is niet echt handig
Boertjes schreef:Haha zo had ik mijn vorige haflinger, die hield er niet van als er iets of iemand hem inhaalde.
Hij gaf dan eerst een bok naar de zijkant en begon als ze voorbij waren er achter aan te rennen.
Zo heeft hij dus menig keren met zijn kont in auto's gezeten, vaak naar brommers gesteigerd, en veel gillende vrouwen op de fiets de stuipen op het lijf gejaagd als hij er weer eens achter aan ging.
Gelukkig was ik goed verzekerd
WHAHAHAHA
Boertjes schreef:Was idd erg lachen altijd als hij achter fietsers aanging. De rest was wel wat minder, maar kon het altijd nog ten goede keren als het zover was.
Het was echt een ontzettende ondeugende haflinger en ik mis hem nog steeds.....ik vond het altijd net een clown, altijd in voor de gekste dingen.
Maar nu maar weer even on-topic.....
Ik denk dat je pas alleen op buitenrit moet gaan als het in de bak goed gaat en je paard goed onder controle kan houden. Sowieso nooit zonder mobiel de deur uit, natuurijk kun je niet bellen als je knock out op de grond ligt, maar toch als je paard zonder jou verder gaat is het toch erg handig.
)denkt terug te zijn. Mobiel mee, ik heb in het hoesje van mijn mobiel een briefje met naam en adres. Portemonnee heb ik ook altijd bij me maar dat is meer omdat ik her en der nog wel 'ns wat te snaaien kan kopen (uitspanning in 't bos etc.) als ik onderweg ben, yammie
Ik begrijp haar bezorgdheid, maar dat betekend ook gelijk dat ik nog amper kan rijden in de winter. Op stal moet ik in de wei rijden, maar dat is in de winter niet mogelijk (te nat). Dus moet ik altijd naar buiten. En tja, er wil echt niet elke keer iemand mee, heb geen stalgenoten dus ben op mijn ouders aangewezen.