Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Ik rij in omgeving Ede, weet je waar ik hierover meer informatie kan vinden?Ook bij Ede worden paden afgesloten, oa bij de Ginkel. En in Vierhouten zijn er diverse paden afgesloten. Gerucht bij de laatste is dat het om de wolven gaat die daar huizen, maar dat wordt niet bevestigd. Vallen trouwens allen ook buiten de plannen voor recreatiezonering op de Veluwe. Wat mij het meest stoort, wij als belastingbetaler betalen voor onderhoud en beheer. Er is 0,0 transparantie tav dit beheer. Ook is er weinig inspraak. Zelfs richting de overheid wordt weinig openheid van zaken gegeven. Ik vind dit een kwalijke zaak.
Rose94 schreef:SusanH schreef:Ik rij in omgeving Ede, weet je waar ik hierover meer informatie kan vinden?Ook bij Ede worden paden afgesloten, oa bij de Ginkel. En in Vierhouten zijn er diverse paden afgesloten. Gerucht bij de laatste is dat het om de wolven gaat die daar huizen, maar dat wordt niet bevestigd. Vallen trouwens allen ook buiten de plannen voor recreatiezonering op de Veluwe. Wat mij het meest stoort, wij als belastingbetaler betalen voor onderhoud en beheer. Er is 0,0 transparantie tav dit beheer. Ook is er weinig inspraak. Zelfs richting de overheid wordt weinig openheid van zaken gegeven. Ik vind dit een kwalijke zaak.
Ik kom niet bij de Posbank , maar als recreatieruiter uiteraard getekend.
LoveBodin schreef:misschien kan de petitie dan ook aan de openingspost worden toegevoegd? Bovenaan, in grote letters ofzo?
Macs schreef:Dan komen al lopend door dit gebied de volgende vragen in mij op...
- Op het Herikhuizerveld liggen tientallen wandelpaden: de keuze is reuze. Kunnen ze dit niet meer zoneren en het ruiterpad + wandelpad dwars over de heide wel behouden?
- Waarom ruiters weren uit dit gebied als het gebied begraasd wordt door een kudde IJslanders?
- Waarom zijn de wandelpaden direct langs de ruiterpaden nog wel gewoon open, als wandelaars overlast geven?
- Natuurmonumenten geeft als reden op dat de ruiterpaden weinig gebruikt worden door ruiters: waar is dit op gebaseerd?
- Wilde Natuurmonumenten geen parkeerplaats maken van voormalig stal Midden Heuven?
- Hoe kan het dat er rondom het Herikhuizerveld zoveel horeca zit en is bijgekomen (denk aan WOODZ, een hotel in Beekhuizen), als de overlast te groot is?
- Waarom wordt er zoveel reclame gemaakt voor recreëren in dit gebied: denk aan de NS wandeling en de OERRR route in dit gebied?
- Waarom worden parkeerplaatsen/routes in de zomer afgesloten in dit gebied omdat het te druk is?
- Waarom worden wij gebruikers/penninghouders niet betrokken bij het maken van keuzes over ruiterpaden? Ik weet er zo enkele te noemen die zo slecht begaanbaar zijn dat die best afgesloten mogen worden...
Al met al: schiet mij maar lek. Ik begrijp er werkelijk niks van.
Ik sta echt wel open voor goede redenen en als daardoor blijkt dat wij ruiters het probleem zijn: ook prima. Ik ga in ieder geval contact opnemen met natuurmonumenten en deze vragen voorleggen. Zag vandaag wel een auto rijden maar die was te snel om er achter aan te hobbelen
Macs schreef:Ik ga over een uurtje de petitie online gooien en heb contact gehad met de KNHS die hier niet van op de hoogte was. Die zijn in contact met Natuurmonumenten.
Waarom ruiteren en mennen niks heeft gedaan weet ik eigenlijk ook niet... Maar is misschien ook niet aan hen?
Onze stalhouder wist ook van niks terwijl hij in een groep zit die gaat over beheer en ruiterpaden in het gebied.
Als er iemand is die binnen dit uur nog met mij mee wil kijken naar de tekst dan graag via pb contact opnemen!
Djilna schreef:Macs schreef:Dan komen al lopend door dit gebied de volgende vragen in mij op...
- Op het Herikhuizerveld liggen tientallen wandelpaden: de keuze is reuze. Kunnen ze dit niet meer zoneren en het ruiterpad + wandelpad dwars over de heide wel behouden?
- Waarom ruiters weren uit dit gebied als het gebied begraasd wordt door een kudde IJslanders?
- Waarom zijn de wandelpaden direct langs de ruiterpaden nog wel gewoon open, als wandelaars overlast geven?
- Natuurmonumenten geeft als reden op dat de ruiterpaden weinig gebruikt worden door ruiters: waar is dit op gebaseerd?
- Wilde Natuurmonumenten geen parkeerplaats maken van voormalig stal Midden Heuven?
- Hoe kan het dat er rondom het Herikhuizerveld zoveel horeca zit en is bijgekomen (denk aan WOODZ, een hotel in Beekhuizen), als de overlast te groot is?
- Waarom wordt er zoveel reclame gemaakt voor recreëren in dit gebied: denk aan de NS wandeling en de OERRR route in dit gebied?
- Waarom worden parkeerplaatsen/routes in de zomer afgesloten in dit gebied omdat het te druk is?
- Waarom worden wij gebruikers/penninghouders niet betrokken bij het maken van keuzes over ruiterpaden? Ik weet er zo enkele te noemen die zo slecht begaanbaar zijn dat die best afgesloten mogen worden...
Al met al: schiet mij maar lek. Ik begrijp er werkelijk niks van.
Ik sta echt wel open voor goede redenen en als daardoor blijkt dat wij ruiters het probleem zijn: ook prima. Ik ga in ieder geval contact opnemen met natuurmonumenten en deze vragen voorleggen. Zag vandaag wel een auto rijden maar die was te snel om er achter aan te hobbelen
Beekhuizen is niet van NatuurmonumentenIs een apart landgoed en Woodz, Buitenplaats Beekhuizen en het hotel liggen niet op het drukste punt bij t Herikhuizerveld.
Macs schreef:Klopt, het is inderdaad niet van Natuurmonumenten. Maar gaat wel over drukte in het gebied. En daar gaat de gemeente over - lijkt me. En ook die vindt het te druk op de Posbank. Het hotel, Woodz en Parkeerplaatsen bovenaan de Posbank liggen aan dezelfde weg (Beekhuizenseweg), enkele km's uit elkaar.