LadyUrsy schreef:Wat een fijne reactie op je facebook berichtje. Er zit een groot verschil tussen ergens over klagen en je ervaring aangeven. Was een prima platform waarop je dit hebt gedaan. Ze kunnen het altijd even meenemen in hun training/evaluatie. Politieagenten die nooit iets hebben gehad met paarden zullen er misschien niet eens over na hebben gedacht. En zonder ongelukken komen ze het snelst bij de noodsituatie, waar ze hard nodig zijn, uit.
Maar zelfs als ze dit wel mee krijgen in een training zou het in deze situatie alsnog verstandig zijn om wel alles aan te houden.
Auto's aan beide kanten geparkeerd, 25 meter van een kruising? Dat zijn juist punten waar je je wilt laten zien en horen vanwege de veiligheid. Dat is geen plek waar je het uit zet vanwege een paard, omdat die kruising er is en geparkeerde auto's. Je wilt dus wel zorgen dat de rest je blijft horen en zien.
Ts kan wel zeggen dat de politie agenten haar al ruim van te voren hadden kunnen zien, maar andersom geldt dat ook. Zij hoorde ze toch ook al lang aankomen. Er is verder ook niks gebeurd. Dus ik vind het gevaarlijk gedrag noemen dus helemaal niet terecht en dan ook nog een tip geven? Dat vind ik een rare bewoording, vraag dan of er in trainingen ook wordt stilgestaan bij dieren bijvoorbeeld. En ik geloof zeker dat dat zo is, bij mijn kennissen bij de politie in ieder geval wel, maar de veiligheid van een dier staat niet boven de veiligheid van andere weggebruikers. Het moet dus wel kunnen en dat klinkt niet zo in deze situatie.