Victory-Boy schreef:Heel veel goede tips zijn er al gegeven. Ik denk dat het zeker wel haalbaar is qua afstand, zeker als je alle tijd neemt. Of het haalbaar is voor een onervaren ruiter ... zal zeker erg moeilijk worden, maar waar een wil is is een weg. Een voorbereiding van 2 jaar lijkt mij persoonlijk veel te weinig en zelfs 5 jaar lijkt mij erg krap voor jullie. Maar waar ik mij het meeste zorgen om zou maken is het visum voor Rusland:
Vraag: Kan ik langer in Rusland blijven dan de geldigheidsduur van mijn visum?
Antwoord: Nee. Probeer dat vooral niet. Verlengen van een visum is normaalgesproken evenmin mogelijk. Ga op tijd het land uit en vraag zo nodig een volgend visum aan.
Vraag: Mag ik op een 6 maands-visum een half jaar in Rusland blijven en op een jaarvisum een jaar?
Antwoord: Nee. Een 6 maands-visum is een visum voor 180 dagen, waarop je maximaal 90 dagen achtereen in Rusland mag blijven. Op een jaarvisum staat - in het Russisch - ook aangegeven dat je per 180 dagen 90 dagen in Rusland mag verblijven. Dergelijke visa zijn bedoeld voor kortere zakelijke bezoeken aan Rusland.
Wil je of moet je langer in Rusland verblijven, vraag dan in Rusland een verblijfsvergunning aan. Houd er rekening mee dat een aanvraag daartoe dermate veel tijd in beslag kan nemen, dat het mogelijk noodzakelijk is om Rusland hangende de aanvraag te moeten uitreizen om te voorkomen dat de maximale verbijfstermijn wordt overschreden.
Dat is inderdaad ook wat mij het meest lastig lijkt om de juiste papieren zoals visum niet alleen voor mij maar ook de papieren voor onze paarden te regelen. Ga niet langer blijven als mag dat is niet verstandig. Moet dan ook goed de route bekijken hoe lang we nodig hebben voor rusland. Maar als het op voorbaat niet mogelijk is om de paarden mee de grens over te nemen dan is de route maken zonde van de tijd natuurlijk.
Het voordeel is wel dat wij in deze 2 jaar max 5 alle tijd hebben om te leren rijden en andere kennis op te doen het is niet zo dat wij alleen het weekend tijd hebben. Als we dit echt willen dan word iedere vrije 10 minuten hier aan besteed zo dat we voorbereid op reis gaan.
eldora1 schreef:Waar haal je überhaupt paarden vandaan haha
als ik mijn paard verkoop en hoor dat een onervaren iemand er mee naar Mongolië wilt rijden, dan gaat het mooi niet Door!
Dan koop ik ze in ieder geval niet bij jou 
Maar op het moment dat ik ze koop zal ik al wat ervaring rijker zijn. Zal ook niet zomaar paarden kopen van iemand eerst ook weten wat voor paarden ik ga kopen. En als het klikt met paarden en koper dan zal deze koop rond zijn.
Sjolvir schreef:2 wkn reizen, weekje rust (of andere combi) wel ook heel leuk idee, kan je ook nog ergens van de omgeving genieten, paarden kunnen dan lekker bijtrekken (niet hele week stil zetten uiteraard) en dan weer een etappe.
Jullie hadden toch alle tijd van de wereld dus zou best goed zo kunnen.
Dit is inderdaad een idee, we willen ook wat van de omgeving zien en denk zelf dat in die eerste 2 weken ook nog een rustdag zou moeten zitten toch? Op deze manier willen we inderdaad reizen en dat zou per etappe natuurlijk net even anders zijn . Nu nog op zoek naar paardrij routes die we kunnen koppelen en zo etapes kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 15-08-16 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten binnen paar minuten geplaatst samen gevoegd.