Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:02

Super meid!
Als je een plekje in Epe nodig hebt meld het maar.
Inclusief weiland, wasmachine en droger.

Eilinora

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:04

Gaaf idee zeg!

Wat ik mij afvraag,hoe doe je het met het voeren van je pony?
Als hij dagelijks zoveel moet lopen dan red hij het echt niet op enkel gras.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:05

Natuurlijk wel inowa, wilde paarden lopen ook dagelijks 40 km op "enkel" gras. ;)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:42

Gaaf Leanne!!!
En wat een prachtig idee er achter, heel veel respect!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:43

De lieve aanboden blijven maar binnen stromen... betekend echt veel voor me en vind het zo lief van iedereen <3 Dank jullie! Ik was pas laat terug van het wandelen haha want we gingen boodschappen doen, dus aten pas om 10 uur. Maar het was een heerlijke wandeling met een lekker weertje erbij, ik ben dan ook heel blij met de omgeving waar wij in wonen... veel bos..

Afbeelding

Afbeelding

Het idee was eigenlijk wel geen voer mee te nemen, hij krijgt nu ook niks bijgevoerd, heeft drie jaar in een natuurreservaat gestaan in een wilde kudde, en nog niet iets nodig gehad eigenlijk... Als ik hem iets zou gaan bijvoeren, zou het iets zijn in de vorm van een supplement en niet in de vorm van musli/brokken. Maar in eerste instantie niet de bedoeling, zou ik nog even het een en ander over moeten uitzoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:51

Haha, hoe doe je dat met een pony bij de supermarkt?
Lijkt me niet dat hij mee naar binnen mag :)

Wow, ik vind twee weekjes (zonder rust) best vlot! 14 daagjes een dag lopen :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:54

Oh..
Ik zie nu dit topic en "ken" je nog vanuit het reddertjes topic waar ik destijds een tijd heb meegelezen.
Heel veel sterkte met het verlies van je broer. Had gewild dat je dit niet mee hoefde te maken!

Vind het plan wat je nu hebt opgevat wel heel erg prachtig, en past héél erg bij het beeld wat ik destijds van je kreeg. Heel veel sterkte en geluk tijdens je tocht, ik hoop dat je heel veel hartverwarmende momenten gaat meemaken die je de rest van je leven niet meer vergeet.

Ik ga je in ieder geval volgen!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:05

Ontzettend mooi en gaaf dat je dit gaat doen!

Als tip om toch over voer te beschikken (je hebt immers een groot aantal uren per dag waarin je pony niet kan grazen en het is best een belasting) zou je voer klaar kunnen zetten in porties langs adressen waar je zeker weten komt. Dan hoef je niet alles in een keer mee te nemen.

En neem het boek Wild mee, van Cheryl Strayed. Heel mooi en passend bij wat jullie gaan doen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:12

Wat mooi dat je dit gaat doen Leanne!! Ik zou graag een stukje met je meelopen, mocht je dit leuk vinden. :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:21

Wat super dat je dit gaat doen, wens je heel veel succes en plezier en ik ga zeker volgen! :j

Wat een lief paardje heb je trouwens, mooi koppie!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:26

<3 <3

Tuurlijk Marlin, hartstikke gezellig :D!

Bij de supermarkt was ik samen met iemand haha, dus ik kon rustig buiten wachten... Die mag helaas niet mee naar binnen nee haha.

@Kukkie, ben benieuwd naar het boek! Ik werd nieuwsgierig en heb snel het abstract vast gelezen, maar zou hem graag gaan lezen!
Ik heb héél lang gezocht naar een foto... maar ik denk niet dat hij aan eten te kort zal komen haha. Daar zorgt hij zelf wel voor :)) Alles gaat er bij hem in.... Takken met bladeren? Gaat helemaal naar binnen... haha.
@Joaltijd, ja haha vond ik zelf ook. Maar ik las sowieso rustdagen in dus zal wel wat langer duren.
Laatst bijgewerkt door myxlea op 01-06-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:28

Super leuk(super respect dat je dat gaat doen). Ik heb eventueel nog een slaapplek in ede voor je. Niet met een wei aan huis maar wel een pensionstal met een vakantiestalling :D
Hoop zoiezo een stukje mee te kunnen met mijn shetjes :o
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 01-06-15 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:29

Punz schreef:
Oh..
Ik zie nu dit topic en "ken" je nog vanuit het reddertjes topic waar ik destijds een tijd heb meegelezen.
Heel veel sterkte met het verlies van je broer. Had gewild dat je dit niet mee hoefde te maken!

Vind het plan wat je nu hebt opgevat wel heel erg prachtig, en past héél erg bij het beeld wat ik destijds van je kreeg. Heel veel sterkte en geluk tijdens je tocht, ik hoop dat je heel veel hartverwarmende momenten gaat meemaken die je de rest van je leven niet meer vergeet.

Ik ga je in ieder geval volgen!

Heel lief van je <3 Vind het wel grappig te lezen dat het past bij het beeld wat je destijds van mij gekregen had... Dank voor je lieve berichtje..

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:31

Gezellig Rianne! :D

papegaaitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:04

Oh jammer dat je niet dichtbij de route ligt anders kon ik ook wel plek bieden voor jullie

Is er niemand die je tocht vast wil leggen op film? Bijzonder hoor. Succes

Bambixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:21

Heel veel sterkte met het verlies van je broertje.

Je pony vind ik echt een heel gaaf beestje, mooi aan de maat om mee te lopen ook!
Ziet er erg leuk en natuurlijk uit, jullie samen.

Ga je alleen met de pony op pad? In dat geval wel even aan denken dat je hem dan ergens moet laten om boodschappen te doen, naar de wc te gaan onderweg, etc.

Wens je heel veel succes en geluk alvast!

(idd je hebt zó gelijk over het leven....)

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 06:57

Hihi dankje :D! Ik ga inderdaad alleen met de pony op pad, en de boodschappen enzo heb ik inderdaad over nagedacht. Ik denk dat het ook afhangt van de plek waar ik ben, ik zou altijd iemand bij de winkel geld kunnen geven en vragen of ze bepaalde dingen voor mij mee naar buiten willen nemen van dat geld... bedoel het ziet er ook logisch uit dat je de pony niet mee naar binnen kan nemen haha. Denk dat het wel losloopt daarin.

Ik kreeg in een paar PB's ook de vraag om het voorbereiden en de tocht zelf bij te houden op Facebook oid, maar misschien hebben jullie een idee daarin? Ik zelf dacht dan eerder aan een blog, om daarnaast er bij te houden. Maar vind een topic wel leuk om ook alle kleine dingen in bij te houden, omdat het toch veel meer interactie is dan een blog haha.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 06:58

Misschien een tip voor de mensen die alle overige berichten niet willen lezen, als je op een bericht van mij (bijvoorbeeld de openingspost) rechtsboven in de hoek klikt op de oranje tekst "geplaatst door de TopicStarter", dan zul je alleen berichten van mij zien.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 07:02

Afbeelding

Deze heb ik gisteren besteld bij de ruiterzaak hier in de buurt, als het goed is komt hij deze week binnen. Dit was een van de weinige zadeltassen waar naar mijn idee nog wel redelijk veel in zou kunnen én die niet meer dan 100 euro zou kosten zoals de meesten haha. Ik hoop dat ik hem goed aan mijn barebackpad kan vastmaken....

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:15

Jeetje, Lea! Heel veel respect dat je/jullie dit gaat/gaan doen, toppertje :D
Ik blijf met je meelezen, kan helaas qua slaapplek niks voor je betekenen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:12

Goede drukverdelende pad eronder. Deze kan trouwens ook aan een longee, voltigesingel of menschoftje.
Als je echt niet wilt dat het schuift kun je ook kijken naar een borsttuigje.

Het beste plan om boodschappen te doen is om eerst je pony te verzorgen en daarna weer naar de stad te gaan. Dan kan je pony rusten en heb jij even tijd voor jezelf om wat anders te doen. :)

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:22

Allereerst gecondoleerd met je broertje! En mooi dat je dit gaat doen.
Kijk nog even goed naar je route door natioanal park de Hoge Veluwe. Waar je er volgens de kaart uit wilt zit geen uitgang. Volgens sommige routeplanners wel maar in werkelijkheid niet. Je kunt het park uit bij Schaarsbergen, verder naar het oosten. Je komt dan ten noordwesten van Arnhem uit en zou kunnen overnachten bv bij de Maesberg (pensionstal en camping). Vandaar kun je via de veluwetrail weer op jouw geplande route uitkomen. Je loopt dan via Wolfheze, over een zanppad parallel aan het spoor.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:01

ik vind het heel goed wat je doet! als je in de buurt van veenendaal komt,stuur dan maar een pb!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:25

Vanaf vandaag heb je stiller meelezer. Jammer genoeg woon ik niet op de route (en ook echt niet in de buurt) maar dit gaat een ervaring zijn die je nooit meer vergeet, niet alleen wegens de reden dat je het gaat doen maar ook wegens alle ervaringen die je gaat meemaken. Ik wens je veel plezier, en mocht je een blog starten of iets op FB laat je hier dan even een link achter??

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:10

<3 <3
Ik denk dat iedereen en alle bokkers voor mij de afgelopen dagen echt weer de warmte, goedheid en liefde van mensen hebben benadrukt.

@Chamion, ik ben van plan van de week te beginnen met een blog. Meerdere mensen gaven aan dat wel fijn te vinden, zodat ze daar op konden abonneren. Idee is dan de grotere updates op mijn blog te plaatsen, en bijvoorbeeld de dagelijkse verslagen 's avonds/'s ochtends zowel op de blog als op bokt te plaatsen. Ik vind een topic stiekem toch ook wel leuk, zoals al eerder gezegd, vanwege de interactie. :)) Maar zal dan hier de link achterlaten!

@Senta, bedankt voor de tip! Het is een goede om daar inderdaad nog even naar te gaan kijken. Ik moet sowieso nog even rustig voor mijn ongeveer route gaan zitten. Mocht ik er niet uitkomen, ben jij daar bekend? Dat ik je eventueel een berichtje er over kan sturen? Wordt bosdwalen anders :D. Ook leuk, nachtje kamperen in het bos ;)

@Minikatje, thanks! Heb je nog ideeën voor bepaalde drukverdelende pads? Ik heb zelf de barebackpad van Parelli, en naar mijn idee verdeeld deze de druk wel goed. Heb zelfs eventueel nog een goede longeersingel met pad, maar dan zou ik daar eigenlijk weer een grotere pad onder moeten doen omdat anders de tas over de rug schuurt.. Heb je toevallig ook enig idee hoe ik het beste de ruggengraat vrij zou kunnen houden?