Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Danique_G schreef:Gydja schreef:Wielrenners een ramp in het verkeer -_- Als ze een pony zien gaan ze een partij lopen bellen en gillen omdat er een pony loopt, dat leid tot pony in de stress, pony draait de kont naar de fietsers toe en de fietsers beginnen nog hader te gillen![]()
Het is overigens nog heel wat dat ze een bel op hun fiets hebben. Veel wielrenners hebben dat niet en beginnen te schreeuwen als ze er langs willen.
Dat is heel simpel, je pony hoort dan niet thuis in het verkeer
Genja, kun je geen klacht indienen bij de organisatie?
MeesMo schreef:Als wielrenner en ruiter ken ik beide kanten... Sommige ruiters houden totaal geen rekening met passerende wielrenners. Ik blijf aan mijn kant van de weg, blijf jij dan aan de jouwe? Als ik van achteren kom en ik niet het idee heb dat de ruiter merkt dat ik er aan kom, bel ik, klapper ik even met mijn remmen of geef ik inderdaad een gil. Meestal sturen de ruiters hun paard dan wel in de berm. Gebeurt dat niet, dan wacht ik even tot ik alsnog kan passeren.
Ik zie het inderdaad wel eens gebeuren dat een groepje wielrenners vlak langs een paard sjeest... Ontzettend onverantwoordelijk, zowel voor de ruiter als de wielrenner. Voor je het weet schrikt het paard zich een hoedje en bezeert zichzelf of anderen.
De voorrangsregels moeten beiden zich natuurlijk aan houden.
xSlvna schreef:Het spijt me maar het interesseert me niet. Als ik er een goede rendraf op heb zitten ga ik mijn paard niet constant lastig vallen met afremmen en weer versnellen en weer afremmen.
De weg (berm) is van iedereen, autos, fietsers (wielrenners en gewone fietsers), bromfietsers en scooters moeten elkaar inhalen met een rotvaart en daar zie ik het probleem niet van. Vraag me af welke onnozele er ooit mee is gekomen dat wielrenners paarden niet mogen inhalen en paarden geen andere mensen op een snelheid sneller dan 6 km/h.
xSlvna schreef:Je hebt een punt gydja, denk dat de reacties erna er meer van uit gaan van een paard dat wel van plan is om te slaan.
verography schreef:MeesMo schreef:Als wielrenner en ruiter ken ik beide kanten... Sommige ruiters houden totaal geen rekening met passerende wielrenners. Ik blijf aan mijn kant van de weg, blijf jij dan aan de jouwe? Als ik van achteren kom en ik niet het idee heb dat de ruiter merkt dat ik er aan kom, bel ik, klapper ik even met mijn remmen of geef ik inderdaad een gil. Meestal sturen de ruiters hun paard dan wel in de berm. Gebeurt dat niet, dan wacht ik even tot ik alsnog kan passeren.
Ik zie het inderdaad wel eens gebeuren dat een groepje wielrenners vlak langs een paard sjeest... Ontzettend onverantwoordelijk, zowel voor de ruiter als de wielrenner. Voor je het weet schrikt het paard zich een hoedje en bezeert zichzelf of anderen.
De voorrangsregels moeten beiden zich natuurlijk aan houden.
Bij mij is juist de klap gekomen door het gillen. En dat terwijl ik twee meter in de berm reed. Veel wielrenners kunnen niet roepen, maar gillen meteen allemaal te gelijk. En ook niet van een grote afstand maar juist op het moment dat ze in de dode hoek van het paard zaten. Situatie was voor hun heel ongunstig want trekpaardje was net op een nieuwe plek en wist qua route alleen dat huis achter haar lag. Draaide zich 180 graden om op in de berm richting de wielrenners en maakte 3 galoppassen. Gevolg, belandt midden in de wielrenners en een wielrenner die voorlopig niet op zijn billen kon zitten. Hij is frontaal op haar gebotst (of eigenlijk zij op hem
). Gelukkig waren het wel fatsoenswielrenners dus ipv heel boos worden en een ruzie creëren waren ze heel begripvol.
Hierdoor kon ook ik de woede laten zakken en uitleggen dat roepen goed is, maar dan moet 1 iemand dat doen en niet 10 man. En er is ook een verschil tussen roepen (kalme stem) en gillen. En pak gelijk wat extra meters vooraf om te roepen.
Ja ze dachten dat kon wel, want paard zag er zo rustig uit tijdens het stappen, en dat was ze ook tot ze zich een hoedje schrok (en dat gebeurd niet gauw). hihi. Gelukkig met een grol en een grap kunnen afsluiten.
Maar goed vriendinnen van mij hebben ook ooit zoiets mee gemaakt waar er wel een heel scheldsalvo erna plaats vond. Paardje staat in het boerenland dus veel 60 km wegen met 2 tot 3 meter berm waar wielrenners lekker hard kunnen gaan.
Karl66 schreef:Maar die vrouw op het zebrapad is dan weer niet doodgereden, helaas wel zwaargewond. Want helaas gebeuren er soms ongelukken en die zijn soms ook de schuld van wielrenners. Net zoals ze soms de schuld zijn van ruiters, automobilisten, voetgangers of andere fietsers. Dus wat is nou eigenlijk je punt?
Danique_G schreef:Gydja schreef:Wielrenners een ramp in het verkeer -_- Als ze een pony zien gaan ze een partij lopen bellen en gillen omdat er een pony loopt, dat leid tot pony in de stress, pony draait de kont naar de fietsers toe en de fietsers beginnen nog hader te gillen![]()
Het is overigens nog heel wat dat ze een bel op hun fiets hebben. Veel wielrenners hebben dat niet en beginnen te schreeuwen als ze er langs willen.
Dat is heel simpel, je pony hoort dan niet thuis in het verkeer
Genja, kun je geen klacht indienen bij de organisatie?
LoveUggs schreef:Tsja, ik vind daarin dat je ook als wielrenner goed vooruit moet kijken. Zie je een paard in de verte, minder dan vaart, zodat je optijd kan remmen mocht dit nodig zijn. Dan is er niets aan de hand. Is geen fout van een ander. En ik zal dan wel de gebeten hond zijn nu, want ik ga nu op mijn beurt zeggen, dat ik het belachelijk vind hoe hard SOMMIGE wielrenners op een normaal algemeen fietspad rijden. Als er een kind oversteekt, rijden ze het kind bij wijze van mors dood, als je alleen al naar de snelheid kijkt. Want geen van die wielrenners zou optijd kunnen remmen als er een kind onverwachts oversteekt. Ze zouden eigenlijk speciale fietsroutes en paden voor wielrenners aan moeten leggen, zodat ze daar lekker kunnen fietsen en hun ding kunnen doen, en op de openbare weg een normalere snelheid kunnen aanhouden.. Dat zou ook heel het verkeer zo veel veiliger maken denk ik.(vat dit niet rot op, ben absoluut niet tegen wielrenners, maar wel tegen het meeste dat bij mij in de buurt rond rijd.)
Snollygoster schreef:LoveUggs schreef:Tsja, ik vind daarin dat je ook als wielrenner goed vooruit moet kijken. Zie je een paard in de verte, minder dan vaart, zodat je optijd kan remmen mocht dit nodig zijn. Dan is er niets aan de hand. Is geen fout van een ander. En ik zal dan wel de gebeten hond zijn nu, want ik ga nu op mijn beurt zeggen, dat ik het belachelijk vind hoe hard SOMMIGE wielrenners op een normaal algemeen fietspad rijden. Als er een kind oversteekt, rijden ze het kind bij wijze van mors dood, als je alleen al naar de snelheid kijkt. Want geen van die wielrenners zou optijd kunnen remmen als er een kind onverwachts oversteekt. Ze zouden eigenlijk speciale fietsroutes en paden voor wielrenners aan moeten leggen, zodat ze daar lekker kunnen fietsen en hun ding kunnen doen, en op de openbare weg een normalere snelheid kunnen aanhouden.. Dat zou ook heel het verkeer zo veel veiliger maken denk ik.(vat dit niet rot op, ben absoluut niet tegen wielrenners, maar wel tegen het meeste dat bij mij in de buurt rond rijd.)
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Een vriendin van m'n moeder d'r chihuahua is doodgereden door een wielrenner. Hond was aangelijnd, maar de wielrenner kwam met zo'n ontzettende snelheid de bocht om dat de vrouw geen tijd leer had om aan de kant te gaan. Hondje is dood en de wielrenner is gewoon doorgereden, ze heeft klacht ingediend, maar er is niets meer van gekomen
[***] schreef:Grappig Snollygoster dat jij het hier mee eens bent? Terwijl je wel langs mensen dendert die op "jouw" ruiterpad lopen? Misschien hebben zij ook wel een hond of een kind bij zich? Die zie je echt niet hoor als je er in volle vaart voorbij gaat (omdat "ruiterpad=voorrang" in jouw ogen betekent).
Ruiters horen officieel ook niet op het fietspad. Ik begrijp dat het veiliger is om op het fietspad te rijden dan op de weg, maar dan komen we weer op hetgeen ik en andere posters al eerder aangegeven hebben; het gaat om goed fatsoen, gewoon een beetje rekening houden met elkaar, ongeacht of iemand niet op een pad loopt waar dat "niet mag".
Snollygoster schreef:[***] schreef:Grappig Snollygoster dat jij het hier mee eens bent? Terwijl je wel langs mensen dendert die op "jouw" ruiterpad lopen? Misschien hebben zij ook wel een hond of een kind bij zich? Die zie je echt niet hoor als je er in volle vaart voorbij gaat (omdat "ruiterpad=voorrang" in jouw ogen betekent).
Ruiters horen officieel ook niet op het fietspad. Ik begrijp dat het veiliger is om op het fietspad te rijden dan op de weg, maar dan komen we weer op hetgeen ik en andere posters al eerder aangegeven hebben; het gaat om goed fatsoen, gewoon een beetje rekening houden met elkaar, ongeacht of iemand niet op een pad loopt waar dat "niet mag".
Ach meid, ik heb hier nooit verkondigd dat ik op een ruiterpad naast mensen doorraas, ik ga gewoon niet voor ze aan de kant. Vertragen doe ik altijd als ik anderen kruis, maar als ik op een ruiterpad aan het wandelen ben zie ik niet in waarom ik van de weg af moet gaan, terwijl anderen daar niet horen. Net zoals een ruiter eigenlijk niet op het fietspad hoort.
Er is een verschil tussen als een gek doorrijden en gewoon niet aan de kant gaan, in stap zijnde dan.
Danique_G schreef:Ik ben tijdens het hardlopen een keer verdwaald geraakt op een ruiterpad. Man dacht die vrouw de zweep op mij wolde gebruiken! Ik wist helemaal niets van paarden en dat ze schrikken van ons idiote geren. Oh toevallig, heb zelf een paard! Wilt u mij nu vertellen wat de weg is om hier vanaf te komen?
Ook met de atletiekvereniging mijden wij ruiters, niet alleen voor de paarden maar ook omdat sommige ruiters te boek staan als agressief bij de vereniging.. En dan bedoel ik buiten de ruiterpaden om! Veel menwagens zijn er daar en reken maar dat die niet remmen en aso op het pad blijven. Zonde dit.. Wat mij opvalt is dat ruiters vaak schermen met het feit dat het een dier is wanneer het hun zelf vooral uitkomt en vanuit dat argument heel veel opeisen.