Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chaaya schreef:nou moet ik eerlijk zijn ik doe Angel nu bijna een jaar en ik heb gekke dingen met haar meegemaakt het gaat nu steeds beter maar ze is een paar maanden terug wel met mij der op naar beneden gesprongen van een oprit en ze schrikt snel doordat zij niet goed behandeld is bij de vorige eigenaren als ze schrikt komt ze al snel omhoog en dat is wat mij ook heel erg tegenhoud, wat wel zo is is dat ze met bepaalde dingen weer omgekeerd is ze geeft niks om knetterende moters iritanten wielrenners die weer eens aan de binnenkant inhalen en bijna in je beugels blijven haken *hoogst iritant Zucht* vrachtwagens autos toeterende vrachtwagens en autos traktors trekers het boeit er allemaal niks
pien_2010 schreef:chaaya schreef:nou moet ik eerlijk zijn ik doe Angel nu bijna een jaar en ik heb gekke dingen met haar meegemaakt het gaat nu steeds beter maar ze is een paar maanden terug wel met mij der op naar beneden gesprongen van een oprit en ze schrikt snel doordat zij niet goed behandeld is bij de vorige eigenaren als ze schrikt komt ze al snel omhoog en dat is wat mij ook heel erg tegenhoud, wat wel zo is is dat ze met bepaalde dingen weer omgekeerd is ze geeft niks om knetterende moters iritanten wielrenners die weer eens aan de binnenkant inhalen en bijna in je beugels blijven haken *hoogst iritant Zucht* vrachtwagens autos toeterende vrachtwagens en autos traktors trekers het boeit er allemaal niks
TS wat je vraag betreft. Kun je met een paard op de pont. Antwoord JA hoor waarom niet.
Maar of jij met jouw paard de pont op moet gaan denk ik dat je zelf het antwoord al hebt gegeven in bovenstaande post. Een paard dat van de oprit naar beneden springt, kan dus ook van schrik de pont af springen of omhoog komen enz. Mijn advies zou zijn, nu kan het nog niet, wellicht wel over paar jaar als jullie vertrouwensband goed genoeg is.
Enne dat is dus geen schande. Met één paard zou ik het zo doen van mij, en met de andere (paniekvogel) zou ik het ook niet aangaan omdat ik er niet zeker van ben dat het avontuur goed afloopt.
spatter schreef:Ik heb met veel plezier meegelezen hier![]()
Het leek me nou niet zo'n gevaarlijke onderneming, zolang dat pontje maar niet ram vol auto's en fietsers staat, maar ik heb er geen ervaring mee dus las rustig mee.
Altijd prettig om dan reacties te zien van mensen die het gewoon gedaan hebben.
Ik kom zelf oorspronkelijk uit een streek waar al het vee in de lente met platbodems richting wei gingen en ook zo verweid werden , met dat vergeleken, leek me een pontje heel wat veiliger en eenvoudiger.
Koekeroekus schreef:Heb het nooit gedaan maar ik zou wel afstappen als je erop gaat. Ik zou wel een poging wagen als ik daarmee in het bos zou komen. Goed opletten dat je paard niet in paniek raakt als hij erop staat.
.en ik ben een paar bokken en stijger sprongen zeker wel gewend
... maar het ligt helemaal hoe lang je rijd!Myrthe_Luna schreef:Koekeroekus schreef:Heb het nooit gedaan maar ik zou wel afstappen als je erop gaat. Ik zou wel een poging wagen als ik daarmee in het bos zou komen. Goed opletten dat je paard niet in paniek raakt als hij erop staat.
het beste kun je niet van je pony af stappen, dan heb je minder macht.
wel zou ik met een ander paard gaan, en een ruiter die ervaren is...als je pony/paard het eng vind zou ik iemand mee nemen die er ook naast kan lopen met een halster touw
ps. het is mijn menig dat ik er liever op blijf zitten(maar dat ik mijn ervaring, jij kunt het weer anders doen)
ik zelf ben beter in mijn zit, ik ben best sterk maar paarden ook.en ik ben een paar bokken en stijger sprongen zeker wel gewend
... maar het ligt helemaal hoe lang je rijd!
maar mijn zekere tip is met een ervaren ruiter en ervaren pony/paard...en als je pony/paard nou erg nerveus is iemand die er naast loopt!
groetjes Myrthe en (_)(_) van Luna
Koekeroekus schreef:Heb het nooit gedaan maar ik zou wel afstappen als je erop gaat. Ik zou wel een poging wagen als ik daarmee in het bos zou komen. Goed opletten dat je paard niet in paniek raakt als hij erop staat.
.en ik ben een paar bokken en stijger sprongen zeker wel gewend
... maar het ligt helemaal hoe lang je rijd!Myrthe_Luna schreef:Koekeroekus schreef:Heb het nooit gedaan maar ik zou wel afstappen als je erop gaat. Ik zou wel een poging wagen als ik daarmee in het bos zou komen. Goed opletten dat je paard niet in paniek raakt als hij erop staat.
wel zou ik met een ander paard gaan, en een ruiter die ervaren is...als je pony/paard het eng vind zou ik iemand mee nemen die er ook naast kan lopen met een halster touw
ps. het is mijn menig dat ik er liever op blijf zitten(maar dat ik mijn ervaring, jij kunt het weer anders doen)
ik zelf ben beter in mijn zit, ik ben best sterk maar paarden ook.en ik ben een paar bokken en stijger sprongen zeker wel gewend
maar mijn zekere tip is met een ervaren ruiter en ervaren pony/paard...en als je pony/paard nou erg nerveus is iemand die er naast loopt!
pien_2010 schreef:chaaya schreef:nou moet ik eerlijk zijn ik doe Angel nu bijna een jaar en ik heb gekke dingen met haar meegemaakt het gaat nu steeds beter maar ze is een paar maanden terug wel met mij der op naar beneden gesprongen van een oprit en ze schrikt snel doordat zij niet goed behandeld is bij de vorige eigenaren als ze schrikt komt ze al snel omhoog en dat is wat mij ook heel erg tegenhoud, wat wel zo is is dat ze met bepaalde dingen weer omgekeerd is ze geeft niks om knetterende moters iritanten wielrenners die weer eens aan de binnenkant inhalen en bijna in je beugels blijven haken *hoogst iritant Zucht* vrachtwagens autos toeterende vrachtwagens en autos traktors trekers het boeit er allemaal niks
TS wat je vraag betreft. Kun je met een paard op de pont. Antwoord JA hoor waarom niet.
Maar of jij met jouw paard de pont op moet gaan denk ik dat je zelf het antwoord al hebt gegeven in bovenstaande post. Een paard dat van de oprit naar beneden springt, kan dus ook van schrik de pont af springen of omhoog komen enz. Mijn advies zou zijn, nu kan het nog niet, wellicht wel over paar jaar als jullie vertrouwensband goed genoeg is.
Enne dat is dus geen schande. Met één paard zou ik het zo doen van mij, en met de andere (paniekvogel) zou ik het ook niet aangaan omdat ik er niet zeker van ben dat het avontuur goed afloopt.
Myrthe_Luna schreef:Koekeroekus schreef:Heb het nooit gedaan maar ik zou wel afstappen als je erop gaat. Ik zou wel een poging wagen als ik daarmee in het bos zou komen. Goed opletten dat je paard niet in paniek raakt als hij erop staat.
_lies_ schreef:Ik blijf er toch echt bij dat ik zoiets nooit zou doen.
Mij een te groot risico.
Maargoed ieder moet het voor zich weten, ik begin er niet aan.
poetser schreef:Ik heb het al meermaals gezien, paarden op een pont. Dit op de pont tussen Kinderdijk en Krimpen a/d Lek.
Wat mij wel opvalt is dat ik blijkbaar als enige een ander probleem voorzie. Stel dat het allemaal goed gaat, je bent klaar met je bosrit en je krijgt je paard met geen mogelijkheid meer terug op de pont?
Dit heeft een vriendin van mijn moeder meegemaakt. Door de veranderde stand van het water vertrouwde paardlief het toch niet meer.
maar dan kan ze als het echt nood is naar IJmuiden rijden en over de sluizen terug. poetser schreef:Ik heb het al meermaals gezien, paarden op een pont. Dit op de pont tussen Kinderdijk en Krimpen a/d Lek.
Wat mij wel opvalt is dat ik blijkbaar als enige een ander probleem voorzie. Stel dat het allemaal goed gaat, je bent klaar met je bosrit en je krijgt je paard met geen mogelijkheid meer terug op de pont?
Dit heeft een vriendin van mijn moeder meegemaakt. Door de veranderde stand van het water vertrouwde paardlief het toch niet meer.
AmyII schreef:Toch vind ik, ook al heb ik hetzelfde plan (zelfde pont andere pony), dat er niet te lichtzinnig over gedacht moet worden.
Ik krijg bij mijn pony een hoop gedaan als alles maar goed voorbereid is. Dus als ik hem vertrouwd heb gemaakt met de route naar de pont, daarna vertrouwd heb gemaakt met geluid en geur en daarna met het dek.
Met mijn pony, ook al is het 'maar' een shetje zoals velen zeggen, kan ik echt niet plompverloren zomaar die pont oplopen en naar de overkant gaan.