Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Huizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:37

Mijn vriendin en ik gingen een keer een buitenrit doen op een lang pad tussen de boerderijen door en we zagen een dijk dus daar gingen we over heen galloperen door het gras en er was een tractor bezig met iets maar wij wisten niet met wat dus wij lekker hard in gallop, komt die tractor behoorlijk hard achter ons aan gereden, het paard van mijn vriendin is vrij jong en bang voor tractors dus wij nog harder in gallop, hij bleef maar achter ons aan rijden, toen had ik er genoeg van dus ik stopte en draaide om, de tractor stopte vlak voor me neus, de man werd helemaal boos omdat we blijkbaar door het gras hadden gegallopeerd waar de man aan het maaien was, al het gras was dus nu plat door onze rengallop.. Oeps haha :=

Hippe_Hannes

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:46

Ik kom in het bos regelmatig een oud mannetje tegen. Iedere keer probeert hij of ik mijn paard wil verkopen. Haha!

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:39

Ik ging buitenrijden met mijn zus en toen kwam er iemand met een hond langs en die hond was los dus die ging blaffen en achter mijn pony en mijn zus pony aan we vroegen Kun je die hond niet aan de lijn houden!! maar die meneer die riep de hond en verder zei hij niks

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:43

Ik ging nog een keer buitenrijden maar dan alleen en een auto reed best wel hard en mijn pony schrikt nog soms wel van een auto dus ik deed zou met mijn hand dat ze zachter moesten rijden maar ze gaven juist gas en racen langs mij en mijn pony dus je raadt het al mijn pony sloeg op hol en ik had geluk want net stopte mijn pony toen er een andere auto aankwam

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:24

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:13

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:14

Bij mij ook niet

kimmi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:16

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:32

Wat een leuk topic. Geweldige verhalen.. Bovenstaande kan ik ook niet openen.

Vorig jaar liep ik met mijn toen nog onbereden paardje langs de weg. Kwam een groepje senioren tegen die ook genoten van een heerlijke wandeling.
Zegt een dame; "Nou, daar zou ik maar niet meer op gaan zitten hoor! Hij heeft helemaal een doorgezakte rug!"... Sta je dan met je puppypaardje -O-

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:34

ik was een paar jaar geleden aan het wandelen met mijn oude verzorgpaardje en kreeg toen een opmerking waar ik echt niet blij mee was

"daar kan je beter een frikandel van maken "

toen was ik wel beetje boos op die mensen

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:36

ik was een keer met 3 vriendinnen aan het rijden op de Veluwe toen een vriendin een hek open wilde doen, ze draafde heel rustig naar het, springt haar paard eroverheen! mn vriendin haar bijde pols botjes gebroken en gelukkig was het helemaal goed met het paar.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:38

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:42

Ik ging in rengalop over de uiterwaarde dat stond vol met gele bloemen en daar schrok ze van dus ze sprong de hele tijd opzij :')

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:57

Ik was eens met zijn 2en op buitenrit, en dat was alweer een tijdje geleden, dus de paarden waren erg fris en degene waar ik opzat was sowieso altijd snel zenuwachtig.
Rijden we een stukje over de weg, van een brug af net na een bocht, en naast ons was een heel stuk afgrond,ik hoorde sirenes en dacht dat het op de snelweg was maar ze kwamen echt steeds dichterbij. Vanaf toen ging het heel snel, er kwam ineens een kleine auto de bocht om gescheurd, de bestuurder had zijn hoofd half uit het raam en was zo te zien onder invloed van iets. Achter hem kwam gelijk een politieauto met sirenes geracet, voordat we het wisten waren ze er al dus wij konden niet meer van onze paarden afstappen en hoopte maar dat we niet in de afgrond zouden belanden, en wat een wonder, de paarden deden niks!! Er kwam toen ook nog een 2e politie auto aan ook weer met sirenes en hier reageerde ze gelukkig ook niet, toen het allemaal voorbij was trilde ze wel allebei helemaal maar we waren zo blij dat ze niet gek zijn gaan doen!

Dit was wel het engste wat ik meegemaakt heb tijdens een buitenrit gelukkig is het goed afgelopen ! :D

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:00

Het vervelendste met buitenritten vind ik de honden die achter paarden aanrennen.
Snap heel goed dat ze paarden interessant vinden.. Alleen mijn pup heb ik vaak mee genomen naar maneges zodat hij er aan kon wennen en nog meer van die dingen.

Grrr kan me er nog aan irriteren haha

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:01

npdgm schreef:
ik was een keer met 3 vriendinnen aan het rijden op de Veluwe toen een vriendin een hek open wilde doen, ze draafde heel rustig naar het, springt haar paard eroverheen! mn vriendin haar bijde pols botjes gebroken en gelukkig was het helemaal goed met het paar.

Zo dan kan je een aardige smak maken als je het niet verwacht!

susanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:56

Ik heb nog niet echt heel veel mee gemaakt. Maar ik vind honden soms wel doodeng tijdens het rijden.
Want bij ons is er een ruijterspad door het bos, maar middenin het bos, moeten we over een soort kruispunt van een voetgangerspad. Mensen hebben die honden (bijna) nooit aangelijnd, en soms doen ze ook niks en blijven ze gewoon braaf naast hun baasje wachten, maar ik blijf het alsnog altijd doodeng vinden dat ze dan opeens gaan blaffen of gaan springen ofzo.

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:31

Ha jaaaaah laatst nog.
Wij draven over het pad, paarden in eens vol op de rem.
Waren er 3 'mannelijke worsten' op het pad getekend met stoepkrijt. Doodeng vonden ze het hahhahahahaha.

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:31

Wat een geweldige verhalen af en toe zeg :')

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een man achter ons aanliep allemaal dingen mompelend wij aangaloperen, vonden hem al een beetje apart. Komt hij meerennen.. :')

Of als mensen boos op je worden dat wij op stukken waar honden mogen komen niet met onze paarden mogen komen, en je vervolgens op het ruiterpad 6 honden achter je aan hebt en je bijna met pony en al gevallen bent door een gat gegraven door een hond.. Gelukkig liep er een man op het pad die het dicht maakte voor mij :) (al had ik hem daarvoor net ontweken want hij had een koptelefoon op en hoorde mijn 'kijk uit' niet..)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:33

Ik had deze week een heel leuke :') Paardlief schrok van jawel; een neerstortende eend _O-
De eend vloog uit de sloot maar net wat te krap waardoor hij over de grond rolde, het zag er echt geniaal uit :') (eend stond gewoon weer op en ging verder hoor, niks aan de hand :P )

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:40

Geweldige verhalen allemaal.
Zelfs heb ik ook heel wat leuke en minder leuke momenten meegemaakt.

Zo heb je hier bijvoorbeeld een naaktstrand die vooral zomers erg in trek is. Als je dan s avonds met je paard op het strand komt, dan kan het nog wel eens voorkomen dat je mensen op heterdaad betrapt. Ook slipjes in de duinen zijn hierbij geen uitzondering. Hilarisch om al die gezichten te zien als je met een hele groep langs komt rijden.

Helaas ook mindere ervaringen gehad. Neem bijvoorbeeld de tientallen honden die al wel een keer achter me aan zijn gerend. Nou rijd ik verschillende paarden en de een is wat braver dan de andere, maar als je een boos baasje achter je aan hebt omdat je paard terug trapt... Hou dan je hond gewoon bij het paard z'n benen vandaan.

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:49

Ik liet mijn paardje een keer, tijdens een wandeling, grazen langs de kant van de weg.
Komt er een oudere man naar me toe en vertelde me dat ik een deftig paard heb, omdat ze 4 witten voetjes heeft :')
Toen moest ik wel even lachen xD

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:13

Ik reed aangespannen met mijn hafje nog een klein rondje om schoondochter en kleinkind ritje te gunnen. Komt er van links een rat aanhollen; paard kijkt schuin naar rat, rat blijft doorlopen en paard springt over de rat! Met kar er al erachter! Schoondochter heeft niks gemerkt, terwijl ik zat te gieren van de lach op de bok.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:03

In de serie naakte mensen ook al eea gezien in het bos. Ik begeleidde een keer een buitenrit voor een groep, komen we de bocht om loopt er ineens een naakte vent met alleen schoenen aan en zijn kleren over zijn arm. Hij gedroeg zich alsof het de gewoonste zaak van de wereld was :P
En als tiener reed ik een keer een open plek op waar een stelletje bezig was, ik wilde eigenlijk omkeren maar mijn supereigenwijze verzorgshet dacht daar anders over dus ik was ook niet 123 verdwenen.

Verder op de Hoge Veluwe een prachtige hertenbok op het pad gezien, maar het leukste was nog dat toen hij de bosjes in verdween, mijn merrie naar hem hinnikte en er achteraan wilde :)

In Roemenie zijn we ooit met een groep een beer tegengekomen, dat was ook aardig spannend, gelukkig vond de beer dat ook en ging hij er vandoor.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:10

oeh een beer. ook apart. gelukkig kun je hier niet zomaar een beer tegenkomen als je naar buiten loopt.

ik ben 2x mee geweest met een rit in Italie en Frankrijk. Italie was heel gaaf. we waren met 4en: ik. een jong stel en de eigenaar. was een soort ranch in de bergen. ik denk dat je er met de trailer niet kon komen zo stijl waren de zandpaden die er heen gingen := gelukkig sprak de man Engels. we gingen de bergen in op paarden die dus western beleerd waren. wat ik niet gewend was. maar gelukkig ging het super goed. eerst door de heuvels, daarna de berg op. door riviertjes, stijl omhoog galopperen. (was wel even wat leuker als niet nette rechte paden hier :9 ) uiteindelijk boven op de berg. wauw wat een uitzicht. en daarna weer naar beneden. ook behoorlijk steile stukken. gelukkig waren die paarden heel wat gewend.

in Frankrijk was het een beetje hetzelfde idee. maar ik vond dat veel minder. minder mooi gebied. paarden wilde alleen maar achter elkaar lopen. ikke maar niet tegen mijn paard in als je langs een steile afgrond rijd
:wow: dat was best wel eng. en al die Fransen (ook de paarden) alsof het de normaalste zaak van de wereld was.