Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lotte_Wessel schreef:het is een goed idee, al lijkt het me in de praktijk lastiger. Helemaal als je een manegehouder bent en met 7 lessen per dag in de zomer buiten rijd. Moet je vast wel een stukje langs de weg, 10 paarden in de les, 7x per dag bijvoorbeeld, zo 70 paarden die over de weg rijden. Je kunt niet zo'n groep langs de weg stil zetten. Mijn paard zelf schrikt niet, nergens bang van, prima langs de weg en in verkeer maar stil staan buiten is erg lastig met hem! Ook erop komen, er zijn genoeg mensen die alleen op het paard komen met kruk. Krukje to go ook in de rugzak? Het is een schoon en goed idee al lijkt me het schepje was te zacht om zware drollen te verplaatsen. Daarnaasy zitten er in de praktijk nog wel wat minpuntjes aan lijkt mij zo.
xHoefijzer schreef:Jeetje wat maakt het nou uit dat je met je fiets er door rijd. Als je thuis bent is het er toch weer af. Zou jij er zin in hebben om eerst helemaal af te stappen aanbellen bij iemand en vragen of je de poep op de mesthoop mag scheppen. Ik niet in ieder geval.
brechtje122 schreef:manumol schreef:Ik zie me al gaan....eerst van je paard af, dan laag op de grond, met de hoop dat je paard netjes blijft staan. Verkeer wat langs je blijft gaan..... dan weer opstappen, als dat al lukt.... en wat gebeurt er met je zakje als het waait en het zit nog niet vol.... Lekker veilig zeg pffffffff
Is dat niet een kwestie van oefenen? In geval van nood moet dat toch ook lukken.
lianne484 schreef:In alle gevallen moet het paard toch gewoon blijven staan? Als ik bij die van mij weg loop blijft ze gewoon staan net zolang ik zeg kom maar of al ik er weer op stap. Iets van opvoeding?
LuckyLuna schreef:lianne484 schreef:In alle gevallen moet het paard toch gewoon blijven staan? Als ik bij die van mij weg loop blijft ze gewoon staan net zolang ik zeg kom maar of al ik er weer op stap. Iets van opvoeding?
Ben van menig dat dat gewoon niet met ieder paard kan,
mijn paard is voor bijna 100% volbloed en een vrij vurig paard.
ze luistert super naar me.
maar van haar verwachten dat ze blijft staan braaf wanneer er een vrachtwagen langs heen raast..
nee dat doe ik niet.
Vjestagirl schreef:Hoe ga jij het dan doen als er wel een opruimplicht komt?
Vjestagirl schreef:In dat geval zou ik er iemand met wat plasticzakken en een klein schepje achteraan laten fietsen... Je kunt toch moeilijk de mest van 70 paarden gewoon laten liggen.
LuckyLuna schreef:Ben van menig dat dat gewoon niet met ieder paard kan,
mijn paard is voor bijna 100% volbloed en een vrij vurig paard.
ze luistert super naar me.
cavaletti schreef:Heel handig, maaaaar ik kom met mijn oude lijf zonder krukje niet meer op het paard dus hoe moet dat dan als ik er onderweg af moet om de poep op te ruimen? word er dan ook een draagbaar opstaphulpje voor oudere mensen bij geleverd?

Aria_zz schreef:Ik vind eerlijk gezegd paardenmest en hondenpoep niet te vergelijken. Mest is gewoon gras/hooi en goed voor de planten en na 1x regenen weg. Hondenpoep daarentegen... snap best dat het bv weg moet op fietspad, maar in de kant doen mag ook niet? Dat is toch niet erg, paardenmest in de kant. En andere plaatsen zijn vaak erg gevaarlijk als er geen kant is zijn dat vaak plekken waar ik niet van mijn paard afdurf door het verkeer.
Er zat al eens een auto met zijn voorbumper tegen de achterbenen van mijn paard...
Kostolany schreef:Toch wel jammer dat veel mensen tegenwoordig vies zijn van allerlei poep.....dan denk ik en dat inademen van uitlaatgassen van je auto vind je niet erg? Klaag je niet over...