Mestboy TO GO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:05

Prima initiatief. Zal een hoop ergenis schelen in de steden en dorpen op de openbare weg. Waarom moeten mensen zonder paarden last hebben van de mest van paarden van ruiters die te beroerd zijn om hun troep op te ruimen.

Kijk eens op een gemiddeld parkeerterrein op een wedstrijdterrein: Het gebeurt zo vaak dat ruiters de mest uit de trailer gewoon op het parkeerterrein gooien. Kunnen vrijwilligers dat s avonds weer opruimen.

Maar je kan toch ook gewoon een plastic zak meenemen met buitenrijden. Stuk goedkoper: bij de AH of C1000 kan je ze zo ophalen

Yucca

Re: Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:15

Ik vind het een goed ontwerp: de stevige rand waardoor de zak open blijft is slim en er kan ook een musketonhaak aan bevestigen worden die het gewicht van de poep kan dragen. Eigenlijk denk ik dat hij best handig in gebruik is!

De prijs is voor het doel (wegwerpproduct) wat aan de hoge kant.
Waarschijnlijk komt deze prijs voort uit het ontwerp/ontwikkelingskosten, maar wellicht als het in grotere productie gaat het goedkoper kan worden.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:25

Een slim idee! Denk dat als mensen dit zouden gaan gebruiken het imago weer wat beter wordt. In ieder geval dat de wil er dan is.
En tja, als je een paard hebt wat niet stil kan blijven staan en waar jij op moet blijven zitten heb je niks buiten een bak te zoeken. Want er zijn zat andere situaties waar je er soms naast moet.
Daarbij lijkt het me ook niet de bedoeling om je paard maar even los te laten haha

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:25

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:36

het is een goed idee, al lijkt het me in de praktijk lastiger. Helemaal als je een manegehouder bent en met 7 lessen per dag in de zomer buiten rijd. Moet je vast wel een stukje langs de weg, 10 paarden in de les, 7x per dag bijvoorbeeld, zo 70 paarden die over de weg rijden. Je kunt niet zo'n groep langs de weg stil zetten. Mijn paard zelf schrikt niet, nergens bang van, prima langs de weg en in verkeer maar stil staan buiten is erg lastig met hem! Ook erop komen, er zijn genoeg mensen die alleen op het paard komen met kruk. Krukje to go ook in de rugzak? Het is een schoon en goed idee al lijkt me het schepje was te zacht om zware drollen te verplaatsen. Daarnaasy zitten er in de praktijk nog wel wat minpuntjes aan lijkt mij zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:36

Lotte_Wessel schreef:
het is een goed idee, al lijkt het me in de praktijk lastiger. Helemaal als je een manegehouder bent en met 7 lessen per dag in de zomer buiten rijd. Moet je vast wel een stukje langs de weg, 10 paarden in de les, 7x per dag bijvoorbeeld, zo 70 paarden die over de weg rijden. Je kunt niet zo'n groep langs de weg stil zetten. Mijn paard zelf schrikt niet, nergens bang van, prima langs de weg en in verkeer maar stil staan buiten is erg lastig met hem! Ook erop komen, er zijn genoeg mensen die alleen op het paard komen met kruk. Krukje to go ook in de rugzak? Het is een schoon en goed idee al lijkt me het schepje was te zacht om zware drollen te verplaatsen. Daarnaasy zitten er in de praktijk nog wel wat minpuntjes aan lijkt mij zo.

In dat geval zou ik er iemand met wat plasticzakken en een klein schepje achteraan laten fietsen... Je kunt toch moeilijk de mest van 70 paarden gewoon laten liggen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:43

xHoefijzer schreef:
Jeetje wat maakt het nou uit dat je met je fiets er door rijd. Als je thuis bent is het er toch weer af. Zou jij er zin in hebben om eerst helemaal af te stappen aanbellen bij iemand en vragen of je de poep op de mesthoop mag scheppen. Ik niet in ieder geval.

Eh, het is vies, het stinkt, is ongezond, het spettert soms tegen je kleren, bovendien hoeft iemand gewoon geen last te hebben van JOUW hobby.
En nee, ik bel niet aan bij mensen, want ik stap af en veeg het met mijn zweep de berm of goot in want ik rij niet langs huizen (bewust voor de overlast) , maar ik laat het nooit midden op het pad achter.

Maar nu ga ik dat wel echt opdoen met een plastic zak, nooit aan gedacht :)

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:44

brechtje122 schreef:
manumol schreef:
Ik zie me al gaan....eerst van je paard af, dan laag op de grond, met de hoop dat je paard netjes blijft staan. Verkeer wat langs je blijft gaan..... dan weer opstappen, als dat al lukt.... en wat gebeurt er met je zakje als het waait en het zit nog niet vol.... Lekker veilig zeg pffffffff

Is dat niet een kwestie van oefenen? In geval van nood moet dat toch ook lukken.

In alle gevallen moet het paard toch gewoon blijven staan? Als ik bij die van mij weg loop blijft ze gewoon staan net zolang ik zeg kom maar of al ik er weer op stap. Iets van opvoeding?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:47

lianne484 schreef:
In alle gevallen moet het paard toch gewoon blijven staan? Als ik bij die van mij weg loop blijft ze gewoon staan net zolang ik zeg kom maar of al ik er weer op stap. Iets van opvoeding?

Ben van menig dat dat gewoon niet met ieder paard kan,
mijn paard is voor bijna 100% volbloed en een vrij vurig paard.
ze luistert super naar me.

maar van haar verwachten dat ze blijft staan braaf wanneer er een vrachtwagen langs heen raast..
nee dat doe ik niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:51

LuckyLuna schreef:
lianne484 schreef:

maar van haar verwachten dat ze blijft staan braaf wanneer er een vrachtwagen langs heen raast..
nee dat doe ik niet.

Hoe ga jij het dan doen als er wel een opruimplicht komt?

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:54

Vjestagirl schreef:
Hoe ga jij het dan doen als er wel een opruimplicht komt?

Ik ben niet voor opruim plicht maar eerder voor een soort belasting, maandelijkse bijdrage.
Dan staat men paardje net over de grens, waar geen opruimpicht is.

maar stel het komt echt en dan ook daar waar ik buiten rij.

zou ik na de tijd terug fietsen en het opruimen.
afstappen is voor mij en men paardje gewoon geen optie

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:56

Vjestagirl schreef:
In dat geval zou ik er iemand met wat plasticzakken en een klein schepje achteraan laten fietsen... Je kunt toch moeilijk de mest van 70 paarden gewoon laten liggen.

In de zomer komt de manege hier in de buurt ook hier door de straat.

Aan het eind van de dag komt er iemand met een klein opleggertje langs en een bezem en een schep het rondje rijden en dan nemen ze meteen die vieze hondendrollen mee en de buurt is weer blij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:02

LuckyLuna schreef:

Als ze super luistert dan is er dus geen probleem. Dan drentelt ze maar als je aan het opruimen bent.
Doet die van mij ook. Die is 100% Gelders en ook vrij vurig.

Maar ik ben echt bang dat het dit wordt of een staartzak.

En een staartzak zit ik echt niet op te wachten :n

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:10

Ik zou buiten echt niet afstappen zolang het geen noodgeval is. Mijn vorige paard was erg braaf buiten, met haar zou het eventueel nog kunnen, maar mijn huidige paard is 3,5.

Ja ik ga binnenkort met haar naar buiten (zodra de rem er duidelijk opzit) en nee dan is ze nog niet opgevoed buiten. Ze moet een keer die ervaring opdoen en dan plaats ik haar gewoon achter een makkelijk en braaf paard. Maar ik ga absoluut de eerste paar keren niet afstappen. Zelfs stilstaan wil ik de eerste paar keren zoveel mogelijk voorkomen.

Handige uitvinding als je een ervaren/braaf/koel paard hebt. Maar ik ga na mijn buitenrit wel even langs met de auto of fiets.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:17

Heel handig, maaaaar ik kom met mijn oude lijf zonder krukje niet meer op het paard dus hoe moet dat dan als ik er onderweg af moet om de poep op te ruimen? word er dan ook een draagbaar opstaphulpje voor oudere mensen bij geleverd? :o :D
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 29-01-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:19

cavaletti schreef:
Heel handig, maaaaar ik kom met mijn oude lijf zonder krukje niet meer op het paard dus hoe moet dat dan als ik er onderweg af moet om de poep op te ruimen? word er dan ook een draagbaar opstaphulpje voor oudere mensen bij geleverd?

:') :+ :j hahaha

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:21

cavaletti schreef:
Heel handig, maaaaar ik kom met mijn oude lijf zonder krukje niet meer op het paard dus hoe moet dat dan als ik er onderweg af moet om de poep op te ruimen? word er dan ook een draagbaar opstaphulpje voor oudere mensen bij geleverd?

Doorlopen tot je een opstapje vind. Bankje of een boomstronk. Creatief wezen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:33

Sommige van jullie bedenken wel makkelijk excuses hoor.

Dat je niet afstapt aan een 80km weg snap ik, .maar de mest kan net zo goed in een rustig dorpsstraat vallen.

Dan vind ik toch dat ieder paard gewoon bij zijn baas moet blijven.
Inderdaad kwestie van opvoeden en niet alleen in noodgevallen.
Dan ben je mijn inziens te laat en vraag je om dubbele problemen.

En niet kunnen opstappen. .... dat kan ik met mijn knie ook niet zonder krukje maar ik kom onderweg altijd terug op mijn paard.

Er is altijd wel een bankje, boom, stoeprand of kuil aanwezig die je kunt gebruiken.

Kom mensen een beetje creativiteit en inzet om onze naam hoog te houden is toch niet zoveel gevraagd ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:14

Het kartonnetje waarmee je de drol in de zak moet schuiven mag toch wel een best stukje steviger zo te zien :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:55

Aria_zz schreef:
Ik vind eerlijk gezegd paardenmest en hondenpoep niet te vergelijken. Mest is gewoon gras/hooi en goed voor de planten en na 1x regenen weg. Hondenpoep daarentegen... snap best dat het bv weg moet op fietspad, maar in de kant doen mag ook niet? Dat is toch niet erg, paardenmest in de kant. En andere plaatsen zijn vaak erg gevaarlijk als er geen kant is zijn dat vaak plekken waar ik niet van mijn paard afdurf door het verkeer.
Er zat al eens een auto met zijn voorbumper tegen de achterbenen van mijn paard...

Hier op het fietspad ligt anders al een maand een poepvlek. Het zal maar een tijdje niet regenen... En die poep blijft echt wel een tijdje liggen hoor, ook met regen. In de zomer wordt dat helemaal ranzig, blegh.

Het is niet eens dat het per se vies is, het gaat gewoon om het principe. Zie mijn eerdere post. Ruiters mekkeren dat hondenbezitters ook moeten betalen om in het bos te wandelen, maar zelf zijn (sommigen) te beroerd om de mest van hun paard op te ruimen? Kom op nou :n

Sowieso snap ik niet waarom je wel te paard langs een drukke weg kan maar ernaast staan lukt ineens niet...? :?

Oh en trouwens, je kunt ook prima even terugkomen later, hoef je ook niet af te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:03

Slim idee, zal alleen wel het kartonnetje wat anders hebben ontwikkeld.
Maar, als je dagelijks buitenrijd, moet je dan elke week 2x zo`n ding bestellen? Ben je rap veel geld aan kwijt.
Vind het een heel functioneel ding, maar had wat veranderingen kunnen hebben

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:10

Denk dat dat beetje van haar paard wel heel weinig was;) Die van mij legt wel meer neer. En is vaak zwaar;) Ik heb een mestboy met 1 hoop al vol zitten:) Tja je moet wel iets. Maar denk dat de gemeente ook erg gelukkig wordt van die vele mesthopen straks in die kleine prullenbakken:) En dan zou ik eerder kiezen om de zak ergens leeg te gooien waar mensen er geen last van hebben is het meteen bemesting voor berm en weide daar? Op stoep of Fietspad, weg laat je het niet liggen daar hebben andere last van. Maar in de berm of grasveld?? Tenzij het een speel plaats is voor kinderen. Maar dan geldt hetzelfde als voor hond. Krijgen we straks zeker ook van die paarden uitlaat veldjes waar ze moeten poepen als je op rit bent?? Want onderweg zo weg gooien?? Denk dat mijn gemeente denk nee doe maar niet. Maa rhier klagen ze niet zo hard en snel over mest op de weg...is zeer landelijk gebied en regelmatig ook boeren met tractoren die veel rotzooi op de weg rijden;) Die moeten dan ookg aan vegen??

Tas mee zou ik gerust doen maar na 2 hopen is het al niet meer mee te nemen:)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:13

Tja ik zou denken tas mee...of vuilniszak wat groter dan normaal en met je handen in de zak oppakken gaat sneller en pakt prima en dan zo opruimen. Maar zie me toch niet graag steeds van mijn paard af gaan en die ik dan op de een of andere manier moet vast houden erbij opruimen want los..is ook niet altijd alles. En dan ruimen en er met zak weer op:) Zie de ongelukken al voor me;)

Dan denk ik doen maar iets met uitschuif steel en zn grijper ofzo zodat ik niet meer uit het zadel hoef....

Toch wel jammer dat veel mensen tegenwoordig vies zijn van allerlei poep.....dan denk ik en dat inademen van uitlaatgassen van je auto vind je niet erg? Klaag je niet over...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:19

Een heleboel mensen klagen dat als ze eraf gaan, ze er niet meer opkomen. Maar wat als je eraf valt?? Ga je dan helemaal te voet ernaast naar huis of hoe doen jullie dat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:26

Kostolany schreef:
Toch wel jammer dat veel mensen tegenwoordig vies zijn van allerlei poep.....dan denk ik en dat inademen van uitlaatgassen van je auto vind je niet erg? Klaag je niet over...

Serieus?

Ik ken weinig mensen die echt gelukkig worden van een flinke stoot uitlaatgassen, maar daar sta je niet in. Dat kun je moeilijk opruimen met een zakje. Poep in de woonwijk of op het fietspad of voetpad is gewoon vies en onnodig. Kleine moeite om af te stappen en de hoop te verplaatsen en anders gewoon even terug fietsen.
T is helaas niet voor niets dat dit bedacht is, helaas. Want het is gewoon ook een kwestie van fatsoen om het op te ruimen (en ja, in de berm schuiven is ook opruimen) als paard midden op straat poept.