Vandaag ben ik weer op de knhs site gaan kijken en daar is het aantal beschikbare routes ten op zichte van vorig jaar flink uitgebreid. Ik heb alleen Gelderland bekeken, maar daar is het aanbod behoorlijk omhoog gegaan. Ik zie dat we ook zelf routes kunnen uploaden. https://www.knhs.nl/paard-en-leven/routes-en-ritten/
Een site met alle ruiterpaden en routes erop zou wel handig zijn, op veel sites kan ik gewoon ook niks in de buurt vinden terwijl ik weet dat ze er wel zijn,
Wat ik jammer vind aan de KNHS site is dat het alleen comlete routes zijn. Ik zou veel liever een overzicht zien waar gewoon alle paden op staan zodat je zelf een route kan bedenken, maar ook weet of je als het mee- of tegenvalt je je plannen kan bijstellen of dat er misschien geen andere opties zijn. Ook mis ik dan vaak informatie over waar ik wel of niet met een paardentrailer kan parkeren.
Ja, zou handig zijn! Moeten hier wel eerst ruiterpaden komen
Nachtlampje
Geplaatst: 05-01-14 19:45
Ja daar zou ik zeker wel interesse in hebben! Als het bv een boekje zou zijn/worden, zou ik ook zeker bereid zijn om er voor te betalen als hij goed en duidelijk is (met pleisterplaatsen erop enz, en adressen voor overnachtingen enzovoorts)
Geweldig plan, maar wel een grote klus. Ik woon zelf in de kop van Drenthe en zie hier gpsruiterpad voor het eerst staan. Er zijn ook routes die ik ken bij, maar sommige stukken lopen over een heel smalle, drukke weg met bomen er vlak langs. Dat is met de auto al geen pretje. Daar blijf ik met mijn paard normaal juist ver vandaan!
Dat zou wel erg handig zijn Voor hier in de buurt van Friesland heb ik zelf al is een aantal ruiterroutes opgezocht en opgeslagen op mijn computer. Waar we hier in de buurt met paard in het bos mogen rijden. (Dat mag helaas ook niet zomaar overal.) Nadeel van andere site's is dat vaak ook de route's die gewoon over verharde wegen gaan aangegeven staan als ruiterroute terwijl ik juist meer opzoek ben naar routes in het bos. (Kan thuis wel over verharde wegen rijden)
Dit is een fijn topic. Er is hier in de buurt (Twente) pas een pad bijgekomen met paaltjes gemarkeerd. Ik ga ook regelmatig buiten rijden, en dan is dit topic wel heel handig. Ik ga eens kijken naar de post van Millie, heel interessant. Voor nu, dank je wel alvast, ook namens paard.