Vakantie Camping boszicht laag-soeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bix

Re: Vakantie Camping boszicht laag-soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:02

Dit is ook de eerste keer dat Bartje meegaat. Hij vindt ander terrein altijd wel spannend; dus meteen een goede ervaring voor hem. Daarna staan er namelijk weer een aantal shetlandermenritten door het hele land op het programma en een menweekend in oktober met allemaal shetaanspanningen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:16

Ik ga met een beetje geluk toch nog eind deze maand :D
Niet met paard, maar toch nog even genieten van de camping en de omgeving :j
Lekker met mijn pupsie.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:43

wij zijn te herkennen aan een zwart shetje en een 'witte' arabier, wij komen aankomende zaterdag al!! hebben er super veel zin in!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:48

Met de hond is ook lekker Silence. Als wij alleen een weekendje gaan nemen we vaak ook het paard niet mee, en ga ik lekker met de hond wandelen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:48

Ja zeker.
Het is er sowieso heerlijk :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:13

Jups :j nu ook, lekker bokken in het zonnetje op de grote picknickbank bij de receptie. Vandaag paard geinstalleerd en een lekker ritje gemaakt. Genieten :D!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:44

Nu heb ik helemaal zin :P

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:26

Wij hebben de eerste ritten er ook al op zitten, helemaal super!!

pandorak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:29

Wij gaan nu ook bijna, kan echt niet wachten!
Hoe doen jullie het eigenlijk met het laten drinken van de paarden bij een lange buitenrit? Ik heb wel een opvouwbare emmer maar kan je wel ergens water haleb onderweg?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:25

Wij gaan nooit veel langer dan twee uur weg, dus geen idee hoe anderen dat doen. Maar je komt wel huizen tegen onderweg, misschien daar vragen?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:28

Bij de Carolinahoeve zijn automatische drinkbakken. Verder kan je paard natuurlijk ook uit de poelen voor het wild drinken, maar ik heb gezien dat er momenteel veel bijna droog staan, of erg smerig water bevatten.
Misschien kun je bij stal Midden Heuven (Rheden) ook water krijgen, maar dat weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:22

of bij het paviljoen van de Posbank misschien?

Veel waterpunten zijn er idd niet.
Poelen worden wel af en toe bijgevuld maar niet altijd schoon

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:38

Bij de Carolinahoeve en de Posbank is er(meestal)wel een mogelijkheid tot het vullen van een emmer met water. De beestjes vallen dit jaar redelijk mee, goed in sprayen en dan heb je er niet zoveel last van. De Carolinahoeve is wel gesloten van maandag tot woensdag zo uit mijn hoofd. Wel handig om rekening mee te houden. Soms kom je wel een poel tegen maar die zijn echt wel heel vies. Nou ben ik wel benieuwd, komen jullie op de ritten wild tegen? Want ik rijd zo'n 4/5x per week in het bos maar zie dit jaar toch vrij weinig wild vergeleken met voorgaande jaren. Voor iedereen die gaat of er is, geniet ervan en veel plezier!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:09

Wij hebben er na vandaag 14 dagen opzitten. het was weer heerlijk, maar de paarden waren best wel moe. Verschillende bokkers ontmoet en met regenpier een gezellige rit gemaakt. :D

de carolina.s hoeve is alleen op maandag dicht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:13

In de zomermaanden (juli/augustus) is de carolinahoeve idd alleen op maandag dicht. Maar de waterbakken zitten aan de rand van het pad, dus als je daar langs rijdt, zul je daar wel water kunnen laten drinken.

Verder leert mijn ervaring dat mijn pony zelden drinkt onderweg. Nu ga ik met dit idioot hete weer niet langer weg dan hooguit 1,5 uur en dat redt hij best zonder water. En met minder heet weer is er ook minder behoefte aan water. Ik voer met dit hete weer wat vaker (natte) slobber om hem alvast wat vocht met het voer binnen te laten krijgen na een rit.

Ik ga overigens niet naar Boszicht op vakantie, ik woon zelf aan de Veluwezoom en ponylief woont in Rheden, dus ik rijd wel in hetzelfde gebied, alleen wat meer richting het zuiden.

Ik kom dit jaar juist bijzonder veel wild tegen, gister zelfs op klaarlichte dag een ree. En bijna elke avondrit is het wel raak, reeën, herten, zwijnen... En de ijslanders en hooglanders kom ik eigenlijk ook standaard iedere rit wel tegen, maar die vallen niet helemaal onder de definitie van wild.

Steekbeesten vallen aan onze kant van het bos dit jaar (vooralsnog) heel erg mee. Gisteren 1 heel beest gezien, op de terugweg.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:09

Wij zijn ook weer thuis, ik vond het echt super! Volgend jaar zijn wij er weer!! :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:14

Ik ben er vandaag toch even geweest :D
Waren in de buurt, dus maar even langs gegaan.

Edit: grappig regenpier...wij hebben jullie zien vertrekken.
Wij waren met die 2 kleine witte hondjes die bij de receptie stonden.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:17

emr schreef:
Nou ben ik wel benieuwd, komen jullie op de ritten wild tegen? Want ik rijd zo'n 4/5x per week in het bos maar zie dit jaar toch vrij weinig wild vergeleken met voorgaande jaren. Voor iedereen die gaat of er is, geniet ervan en veel plezier!

Gek, ik struikel zowat elke keer dat ik rij of wandel (of gewoon in de wei ben: de paarden staan zowat in het bos, zodat de zwijnen etc. regenmatig komen buurten) over wild. Herten, reeën, bergen zwijnen en af en toe een boommarter. Vandaag nog een hert tijdens een korte wandeling.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:34

Silence schreef:
Ik ben er vandaag toch even geweest :D
Waren in de buurt, dus maar even langs gegaan.

Edit: grappig regenpier...wij hebben jullie zien vertrekken.
Wij waren met die 2 kleine witte hondjes die bij de receptie stonden.

Aah oke, dan heb ik je wel gezien ja! :D
Pff wat was het toen warm zeg ..

baakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:24

Prima gebied om lekker met je paard te rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:11

VeerenAshley schreef:
emr schreef:
Nou ben ik wel benieuwd, komen jullie op de ritten wild tegen? Want ik rijd zo'n 4/5x per week in het bos maar zie dit jaar toch vrij weinig wild vergeleken met voorgaande jaren. Voor iedereen die gaat of er is, geniet ervan en veel plezier!

Gek, ik struikel zowat elke keer dat ik rij of wandel (of gewoon in de wei ben: de paarden staan zowat in het bos, zodat de zwijnen etc. regenmatig komen buurten) over wild. Herten, reeën, bergen zwijnen en af en toe een boommarter. Vandaag nog een hert tijdens een korte wandeling.

Gisteren sprong er een hert op achter mijn paard en we hebben hem niet eens gezien :+ mijn man en dochter die achter me aan fietsten wel. Hert liep echt op 5 meter van mijn paard het pad over toen we voorbij draafden. Maar ik heb ook echt het idee dat het minder is hoor. Eergisteren wel een hoop zwijntjes gespot op de Carolinaberg, maar veel meer nog niet gezien dit jaar.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:33

Zaterdag zat er een koe achter ons aan :P

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:40

SusanH schreef:
Gisteren sprong er een hert op achter mijn paard en we hebben hem niet eens gezien :+ mijn man en dochter die achter me aan fietsten wel. Hert liep echt op 5 meter van mijn paard het pad over toen we voorbij draafden. Maar ik heb ook echt het idee dat het minder is hoor. Eergisteren wel een hoop zwijntjes gespot op de Carolinaberg, maar veel meer nog niet gezien dit jaar.

Ik zie de zwijnen vooral in het voorjaar als er wat minder blad aan de bomen zit - hoewel ik er 2 weken terug nog twee zag staan tussen de bosbessen. Je kunt ze ook vaak vanuit de trein zien (lijn Arnhem-Zutphen), in de weilanden naast het spoor tussen Dieren en Ellecom.
Maar ik vermoed dat ze met deze temperaturen ergens in de schaduw zullen liggen en zich weinig verroeren!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:43

Ik zie dus echt heel veel wild, de afgelopen periode.
Meer dan andere jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:13

Ik kom toch zeker ook veel wild tegen, weet niet eigenlijk of het meer/minder is.
Maar zeker genoeg.