lot189 schreef:Nog meer regels, nog meer betutteling?! Sorry hoor, maar je kan hier in dit land al geen stap zetten zonder 1000 regeltjes. ik ben absoluut tegenstander van nog meer regels! Neem zelf je verantwoordelijkheid zonder dat dit in een of ander boekje moet komen. Houd je gewoon aan de verkeersregels en houd rekening met andere weg of bos gebruikers.precies!
en in mijn opzicht moeten we die regeltjes gaan aanscherpen, want er gaat te vaak veeel te veel fout gewoon omdat men van een paard en men zelf op het paard vaak niet weet wat wel en niet mag..!
Over het bekeuringsdeel gesproken. Ik ben ooit aangehouden omdat ik zonder tuig reed. Ik zou geen stuur hebben
. Na talloze 8jes om de agent die dit beweerde heen gedraaid te hebben, draaide hij bij en kon ik doorrijden.Ik ben onlangs ook gewoon met mijn 4 jarig zonder zadel (en zonder cap) naar buiten gegaan. Heerlijk dat dat kan toch?! Zou wat zijn als oom agent dan komt zeggen, je moet een zadel op!

Ik doelde eigenlijk meer op het gedeelte dat in de ROS zou staan dat je je paard aan de hand met een hoofdstel moet leiden. Alleen staat mijn reactie er een beetje ongelukkig.