Enjoy The Ride 2013, wie zijn er weer van de partij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sneppie

Re: Enjoy The Ride 2013, wie zijn er weer van de partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:53

Ik wil Heesch en Leersum iig nog rijden.
Welke of waar is de goede doel rit?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:31

Ik wil de goede doelen rit in Ermelo rijden. Het goede doel is ook al bekend zie ik net :D

Undercover04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:48

Jaaa! Er wordt gereden voor Brooke Hospital en je kan ook rijden bij Academy Bartels zie ik. Leuk dat zij ook meedoen.

@Sneppie er is op 6 oktober een goede doelen rit voor Brooke Hospital for animals. Academy Bartels (Hoog Mierde) en KNHS (Ermelo) staan nu op de website dus er kan ingeschreven worden.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:02

Ok, bedankt undercover04 ik ga eens kijken van de week!

nicky_nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:59

Wie rijdt er mee met ETR op 28 september in Burgh Haamstede? (strandrit)

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:00

Ik denk er nog over! Ben eigenlijk niet zo'n strand-rijder maar dit is lekker dicht in de buurt bij mij en misschien wel een keer leuk.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:15

Ik heb me net opgegeven voor de rit op 8 september in Gasselte.

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:39

Ook ik heb me opgegeven, maar hoop dat ik kan starten. Paard is jong en deze week erg onstuimig,.....dus vind het zelf nogal spannend.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:47

6 oktober veel leuke ritten: Leersum puzzel rit, Ermelo voor Brooke Hospital, Malden etc! Wie gaan er wat doen? :)
Ik wil aan één van de ritten meedoen, maar heb nog nooit meegedaan. Ik ben alleen, maar zou graag met iemand met een vlot paardje op willen trekken. Iemand interesse?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:59

Em_ wij (ik en een vriendin van mij) gaan meedoen met de stampot rit in Ermelo. Mijn paard is ook een vlotte lopert dus het tempo ligt hoog. Als je het leuk vind kan je met ons op trekken :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:47

Charityyy schreef:
Em_ wij (ik en een vriendin van mij) gaan meedoen met de stampot rit in Ermelo. Mijn paard is ook een vlotte lopert dus het tempo ligt hoog. Als je het leuk vind kan je met ons op trekken :)

Leuk! Dat is 16 november toch? Ik moet nog even kijken of ik kan, maar ik laat het je weten! :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:07

Goed!! Ik hoor wel :) bij het verzamelen kunnen we dan misschien afspreken :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:35

Em_ schreef:
6 oktober veel leuke ritten: Leersum puzzel rit, Ermelo voor Brooke Hospital, Malden etc! Wie gaan er wat doen? :)
Ik wil aan één van de ritten meedoen, maar heb nog nooit meegedaan. Ik ben alleen, maar zou graag met iemand met een vlot paardje op willen trekken. Iemand interesse?

Ik wil de rit voor Brooke Hospital meerijden. Mijn paardje stapt altijd flink door.

stamppot rit wil ik overigens ook meerijden

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:50

Ik meld me even met wat vraagjes:

Kun je ook meedoen als je een ouder paard hebt, en zelf geen beregoeie conditie :o , en dus veel moet stappen tussendoor? Zijn er meer mensen die in een heel rustig tempo meedoen, zodat ik wat aansluiting zou kunnen vinden?

Ik woon in het midden vh land, en denk nu na over de stamppotrit bij Ermelo in november. 6 oktober Maar ik heb géén idee hoeveel 20km is (ik rijd wel in het bos hier, maar daar staan geen hectometerpaaltjes, haha), dus of dat voor ons veel teveel is. We zijn geen endurance-combinatie. ;)

Hoor het graag, en zou het helemaal leuk vinden als ik een rijmaatje zou kunnen vinden hier. Ik ben 34 en heb een groot paard (braaf, wel kijkerig, kan zich vreselijk aanstellen en denkt vaak dat hij vier is ipv 21, maar eigenlijk een grote goedzak).

Horselove22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:55

dierfysio schreef:

Kun je ook meedoen als je een ouder paard hebt, en zelf geen beregoeie conditie :o , en dus veel moet stappen tussendoor? Zijn er meer mensen die in een heel rustig tempo meedoen, zodat ik wat aansluiting zou kunnen vinden?

Ik woon in het midden vh land, en denk nu na over de stamppotrit bij Ermelo in november. 6 oktober Maar ik heb géén idee hoeveel 20km is (ik rijd wel in het bos hier, maar daar staan geen hectometerpaaltjes, haha), dus of dat voor ons veel teveel is. We zijn geen endurance-combinatie. ;)

Hoor het graag, en zou het helemaal leuk vinden als ik een rijmaatje zou kunnen vinden hier. Ik ben 34 en heb een groot paard (braaf, wel kijkerig, kan zich vreselijk aanstellen en denkt vaak dat hij vier is ipv 21, maar eigenlijk een grote goedzak).

Ik heb geen trailer, anders had je aan mij zeker een goeie gehad, haha. Dezelfde instelling en leeftijd en ook nog eens hetzelfde type paard .... Dus ff verhuizen mijn kant op en dan ben ik je rijmaatje, hoor! Lol

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:56

Je zou eens een app kunnen downloaden en die gebruiken tijdens het rijden om te zien hoeveel km's je maakt en op welk tempo.

Elk gezond en getraind paard ( die alleen in de bak getraind wordt ) kan een 20 km rit aan op een laag tempo hoor.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:03

Horselove22 schreef:
dierfysio schreef:

Ik heb geen trailer, anders had je aan mij zeker een goeie gehad, haha. Dezelfde instelling en leeftijd en ook nog eens hetzelfde type paard .... Dus ff verhuizen mijn kant op en dan ben ik je rijmaatje, hoor! Lol

Zonde idd... Hoever oostelijk zit je? Mijn ouders wonen in Laren (Lochem) en die buurt zou ik ook wel eens willen rijden.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:05

Attitude schreef:
Je zou eens een app kunnen downloaden en die gebruiken tijdens het rijden om te zien hoeveel km's je maakt en op welk tempo.

Elk gezond en getraind paard ( die alleen in de bak getraind wordt ) kan een 20 km rit aan op een laag tempo hoor.

Dankje, goed idee! Welke apps zijn daarvoor, weet je dat toevallig?

Mijn paard is gezond, maar heeft wel wat artrose in zijn voeten. Ik heb twee kleine kids, dus weinig tijd, en rijd maar 1-2x p/week. Meestal aan bosrit van 1-1 1/2 uur, waarin meest stap, afgewisseld met stukken draf en een lekker galopje (maar geen enorme stukken meer). Paardlief denkt daar trouwens soms anders over, maar ivm de artrose moet ik 'm een beetje tegen zichzelf beschermen soms. :o

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:08

Ik gebruik Endomondo.

Tsja met een paard met artrose zou ik er wel goed over nadenken.
ik weet niet of hij ook kreupel/onregelmatig is in het begin van de rit, maar overbelasting zal wel snel op de loer liggen

Op het tempo wat je geeft zal je ong 10 km rijden in 1,5 / 2 uur.

Horselove22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:11

@dierfysio Woon in de buurt van Almelo, toch nog wel weer een stuk oostelijker. Maar mocht je eens een keer wat willen afspreken, leuk! Kan wel eens kijken of ik dan een trailer kan krijgen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:17

Attitude schreef:
Ik gebruik Endomondo.

Tsja met een paard met artrose zou ik er wel goed over nadenken.
ik weet niet of hij ook kreupel/onregelmatig is in het begin van de rit, maar overbelasting zal wel snel op de loer liggen

Op het tempo wat je geeft zal je ong 10 km rijden in 1,5 / 2 uur.

OK, dan zou een ETR rit wel 4 uur duren voor ons, da's teveel.
Karel is niet onregelmatig, maar kan niet meer een uur of twee voluit rijden. Het tempo moet omlaag om te zorgen dat hij niet overbelast wordt.
Ik ga eens een rondje van ons meten met zo'n app, dankje voor de tip!

edit: hmmm, maar door de stapmolen weet ik dat hij 7-8km/u stapt. En we draven of galopperen ook wel, meest kortere stukken tussendoor. ca. 4 minuten stap tegen 1-2 minuten draf/galop. Dus vermoedelijk zit ik op iets van 9-10km/u?
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 07-09-13 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:17

Horselove22 schreef:
@dierfysio Woon in de buurt van Almelo, toch nog wel weer een stuk oostelijker. Maar mocht je eens een keer wat willen afspreken, leuk! Kan wel eens kijken of ik dan een trailer kan krijgen.

Hai, oei, da's inderdaad nog wel een stuk verder. Maar als je een trailer kan krijgen kunnen we misschien ergens halverwege afspreken als er zo'n rit is? Laat maar weten, leuk!

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:26

Ik heb pas een bosrit gedaan van 20 kilometer in 2 uur en 50 minuten.
Voornamelijk stap en af en toe een stuk draf en galop. Endomondo gaf een tempo aan van ruim 7 kilometer per uur....
Voor mij was het een rustige rit. Mijn paard is 17 en heeft ook lichte artrose en ik rij wel bijna elke dag een uurtje dressuur. Hij kon het makkelijk volhouden en is ook prima hersteld.
Dit ter informatie voor je....!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:44

Ik rij leersum en heb een jonge merrie die voor het eerst mee gaat daarom doe ik de 17 km is dat een optie voor je dierfysio?
Mijn man gaat op de mountainbike mee ik zal dus veel stappen en daar waar het makkelijk door fietsen is draven

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:18

Dank jullie wel, ik houd het in gedachten!