Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Re: Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:22

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:27

het vorige topic helemaal door gelezen..helaas toen ik wilde reageren op slot gegaan.

jeetje wat een verhalen zeg over deze nare situatie.
ik wil alle 'slachtoffers' heel veel sterkte wensen.

ik zal in ieder geval na al deze verhalen niet afreizen naar deze 'ranch' om ervaring op te doen.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:30

Vreselijk Lalala... wat moet jij een angst hebben gehad... en dat je nu hulp nodig hebt kan ik heel goed begrijpen. Ik hoop dat je dit eens achter je kan laten.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:35

Vreselijk Lala wat jij daar hebt meegemaakt, zo in je uppie daar in een vreemd land wetende dat je een weerloze slachtoffer bent je opsluiten betasten en noem maar op! Ik hoop dat je het snel kan verwerken!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:37

Wat vreselijk wat jullie hebben meegemaakt! Ongeloofelijk ook!
Heel veel sterkte met het verwerken van hetgeen jullie overkomen is...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:40

Na ook al gereageerd te hebben in het andere topic (wat nu op slot zit), kan ik het niet laten om hier nogmaals te reageren.
Wat een walgelijke, aanstootgevende en ronduit onbeschofte manier van het omgaan met je gasten, die je notabene laat betalen om voor je te komen werken!
Dat TS en evt. de andere betrokken vrijwilligers hulp nodig hebben bij het verwerken van dit geheel, zegt imo genoeg over de ernst van de zaak.
Kijk, dat er ergens door zowel Bedouin als door de vrijwilligers iets aangedikt is (niets ten nadele van wat TS heeft gezegd in haar OP en vervolg daarop, dat trek ik in zijn geheel NIET in twijfel) vind ik normaal. Maar ik vind het niet normaal dat dit door sommige Bokkers gebagataliseerd wordt.

TS, heel veel sterkte met het verwerken van het hele gebeuren...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:43

Ik ben ook gruweljk verbaasd door het geheel. Heb het de afgelopen dagen bijgehouden en meegelezen. Deze meiden hebben problemen en moeten geholpen worden. Hier mee rond blijven lopen is voor sommigen acceptabel en zij kunnen het verwerken, maar als ik de psot van TS in dit topic lees heeft ze hulp nodig!

Ik hoop dat op de een of andere maner deze dames bij elkaar gebracht kunnen worden en er aangifte gedaan kan worden. Snap ook niet waarom dat nog niet gedaan. is

Dringende oproep, dames, neem contact met elkaar op en vorm een team. NIet alleen om aangifte te doen, maar ook om je verhaal bij elkaar kwijt te kunnen. En zeker niet te min daarnaast, probeer hulp te zoeken? Wat er precies allemaal gebeurd is wil ik "niet weten", en dan in de zin van: Er zijn nog emer meiden geweest, hoe zijn die er nu aan toe? En hoe gaat het met meiden die niet op bokt zitten? Maar ik hoop wel dat er nu serieus stappen ondernomen gaan worden. Dit zij onnaceptabele zaken en hier heb je meer hulp voor nodig dan het alleen op een forum posten.

Wat overig erg moeilijk is, maar het gaat je alleen maar een beetje helpen bij de daadwerkelijke verwerking ervan. Alle dames gaan dit een plekje moeten geven, en als ik zo lees wat er gebeurt is, is dit niet iets wat je zelf zomaar even een plekje geeft.

Edit: Bedouin zelf laat ik ook maar uit het verhaal. ik ben van mening dat zij ook dringend hulp nodig heeft. Wat voor hulp ben ik dan nog niet zo over uit, slachtofferhulp, of hulp om haar ogen te openen, het is om het even. maar ook aan haar kant zitten er dingen niet goed :n
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 07-08-12 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:43

Wat erg lala dat dit je is overkomen....het ergste is inderdaad wellicht nog wel dat het zo verontrustend is dat je jezelf afvraagt hoe je het in hemelsnaam zover hebt kunnen laten komen, waarom je zo gereageerd hebt zoals je hebt gedaan....maar dat is waarschijnlijk toch ook maar gewoon een poging geweest om te willen geloven dat het inderdaad een incident was en dat je toch blijft geloven in de goedheid van de mens en de bescherming die je van Bedouin verwachtte....

Dat vind ik nog het meest kwalijke van dit alles, Bedouin lijkt PRIMA op de hoogte te zijn van de problemen van haar echtgenoot en de dingen die er fout gaan zodra ze hem alleen laat met gasten....en laat het toch steeds weer gebeuren en is zelfs degene die de gasten er naartoe haalt! En ze vervolgens niet voldoende beschermt en bewust het risico neemt door haar man met ze alleen te laten, ondanks al de verontrustende berichten en waarschuwingen van eerdere gasten, locale mensen om haar heen, de familie van haar man en de kennis van haar man die ze zelf al heeft....ze weet donders goed hoe hij in elkaar zit.

Bedouin, dat je zelf wel met dergelijke "passie" om kunt gaan is heel fijn voor jullie saampjes, maar bij mensen die er niet goed mee om kunnen gaan is hij gewoonweg onberekenbaar en een gevaar voor zichzelf en die meiden waardoor de situatie enorm kan escaleren dankzij zijn "passie"...en dat weet je.

Hoe haal je het in je hoofd om keer op keer je gasten (die 9 van de 10 keer niet op de "juiste manier" met een dergelijke "passievolle" man om zullen kunnen gaan) alleen met hem te laten??

Je brengt heel bewust je gasten in een gevaarlijke situatie en dan hoop je blijkbaar maar dat het goed gaat ofzo :? Je speelt met andermans leven!

Bovendien breng je je man hiermee in situaties die hij helemaal niet aan kan waardoor de kans groot is dat hij zichzelf, jou, jullie bedrijf en vooral je gasten (!!) kwaad doet.... hoe kun je nu toch zo dom zijn om dit steeds weer te laten gebeuren :n

Lala en alle anderen met een vervelende ervaring:

Echt heel erg goed van jullie dat jullie je verhaal verteld hebben en hiermee proberen om andere mensen te behoeden voor een dergelijke ervaring. Bedouin weet dat de situatie zo is maar doet er blijkbaar weinig aan en neemt het allemaal niet serieus genoeg, het gebeurt immers steeds weer _-:(

Hopelijk kunnen toekomstige gasten nu wel de juiste waarschuwing krijgen voor de situatie daar ter plekke, en niet de door Bedouin afgezwakte versie van "incidenten" die door schuld van de gasten zijn veroorzaakt :n

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:49

Vind dit heel erg. :n Geen woorden voor.
Heel veel sterkte meiden. :(:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:58

Dat Stegeman gedoe begint algemene vormen aan te nemen en dat heb ik in het andere topic niet zo bedoeld, ik verwoordde alleen wat ik zou doen als moeder als het mijn dochter was overkomen, ik neem dan die stappen, dat een ander dat niet wil prima, vrij land....

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:03

Wat een nachtmerrie ;(

Lala, en alle andere meisjes, ik vind het zo vreselijk voor jullie.. Kan mij bijna niet voorstellen hoe bang en onveilig jullie je moeten gevoeld hebben...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:04

Wat een afschuwelijke verhalen zeg, zit werkelijk met open mond te lezen (en het hele vorige topic...)
Dan ga je in goed vertrouwen naar Tunesië om een geweldige ervaring op te doen en dan krijg je dit soort dingen over je heen.

Jammer genoeg heeft b haar kop zover in het zand gestoken wat haar man betreft dat ze de realiteit niet wil (of niet meer kan) zien!
Dit kan gewoon niet, je hebt het hier over jonge meiden die door dit soort dingen gewoon trauma's oplopen die je je hele leven zullen bijblijven!

Lala, heel veel sterkte meid!! Ik vind het knap dat je je verhaal hebt durven te doen! De andere meiden wens ik ook heel veel sterkte! Wat een nachtmerrie zeg!!
Hopelijk worden beide topics veel gelezen en zullen hierdoor meiden niet meer naar b haar ranch gaan, in het gunstigste geval kan ze haar bedrijf opdoeken!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:08

Snap eigenlijk niet hoe B. het zo ver heeft laten komen..

Meiden, nogmaals, respect! en wens jullie echt sterkte dat het straks wat beter gaat met jullie! :(:)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:13

Ben wel benieuwd wat Bedouin op dit topic te zeggen heeft zeg..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:14

Ik had nog iets te zeggen en heb dat gedaan in dat andere topic,maar dat is helaas gesloten.
Vandaar dat ik het hier ook wil zeggen: :o

Ik neem ál mijn woorden terug,ik schaam me diep om te denken dat het allemaal miss. best wel mee viel. :o :o
Na het lezen van het verhaal van Lala en de 2 andere meisjes,zag ik alles voor me gebeuren. ;(
Mijn excuses dat ik zo twijfelde,maar deze 2 verhalen nemen álle twijfel weg.

Ik denk ook dat Bedouin nu niet meer zal reageren,nu de heftige verhalen er uit zijn gekomen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:16

Jeetje, er is nog een deel 2..heel veel sterkte meis en jezelf iets kwalijk nemen, absoluut niet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:25

Je berichtje stond nog net in het vorige topic daarnet Gohya :)

Eerlijk gezegd denk ik dat Bedouin haar (eerlijke, eigen) reactie op dit verhaal niet anders zal zijn dan dat hij al geweest is: dat het lala's eigen schuld was en dat zij haar man verleid heeft.

Ik geloof dat Bedouin op zich helemaal geen slecht mens is, en dat ze oprecht de verhalen van haar man gelooft. Als je op een bepaalde manier in het verhaal staat dan zie je het oprecht zo dat de gasten de problemen veroorzaken: zij geven immers de aanleiding tot de uitbarstingen en "incidenten", omdat ze niet op de juiste manier met haar man (en haarzelf) om gaan.

Ik denk dan ook dat al het "goedpraten" voor haar gewoon een eerlijke verklaring is van het gebeurde, en daarom klinkt het voor haar allemaal lang niet zo zorgelijk als voor ons :=

Haar man is immers een prima man die wel passievol is en daardoor vaak passievol reageert, maar naderhand ook wel zijn fouten inziet als hij met haar praat. Daarom kan ik me voorstellen dat ze wel in zijn goede bedoelingen gelooft. Maar het gaat gewoon keer op keer weer fout, omdat de gasten haar man "triggeren" tot het gedrag.

Dat dat probleem primair bij haar man en haar ligt, en niet bij de gasten, dringt alleen nog niet door :=

Het gevoel dat het de schuld is van de gasten die zich niet voldoende aanpassen, overheerst.

En dat is reden genoeg om geen gasten meer te laten komen :n

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:28

Even advocaat van de duivel spelende, want mijn mening over Bedouin heb ik in het andere topic duidelijk verwoord: vanuit haar redenatie verder gaand: als het inderdaad aan de gasten ligt; ze zijn onbeleefd, onaangepast en provocerend: zou het dan niet tijd worden je arme gevoelige mannetje in bescherming te nemen? Want als die gasten zich zo aanbieden en hij zich dan niet meer in kan houden, dat is toch zielig voor hem? En voor jou; dat jij steeds moet toezien/aanhoren, hoe hij zo geprovoceerd wordt dat hij zich niet meer weet te verzetten?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:40

Ik plaats hier ook een slotje. Het topic op BEU ([BEU] WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin) wat hier over gaat staat op slot. Het is niet de bedoeling om in een ander topic zomaar verder te gaan. Het topic op BEU gaat wel weer open.