buitenrijclubje friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: buitenrijclubje friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:12

@mayflower, waar staat je paard dan in boornbergum?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:01

Mijn paard staat in de wilgen, nabij Boornbergum.

Staat jouw paard in de buurt?

xgirlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:11

Appelscha is erg leuk om te rijden, je hebt daar ook hele vlaktes waar je heerlijk kunt galloperen! Veel plezier

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:08

Mayflower_ schreef:
Mijn paard staat in de wilgen, nabij Boornbergum.

Staat jouw paard in de buurt?

Nee paard staat in drachten. Maar niet heel ver weg.

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:02

Wanneer word gezegd waar we opstappen ?en hoe laat :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:00

Ik denk dat we daar morgen pas over beslissen? Eerst weten wie er allemaal mee gaan en dan pas beslissen.
ik weet niet wie er nog meer mee wilden namelijk? ik had eerder ook een berichtje van iemand gezien die meewilde maar die heeft nu nog niet gereageerd.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:05

Ik wou ook graag mee, maar vriend heeft liever niet dat ik vanwege mijn zwangerschap ga paardrijden.
Dus helaas

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 00:39

Wat zijn de plannen precies voor maandag qua afstanden en snelheid? Zijn er bezwaren tegen als ik met mijn hengst zou komen? Ik ben sowieso pas net weer wat met hem begonnen op te bouwen sinds hij ziek is geweest, dus echt op tempo of een lange zware rit zijn nog niet geschikt voor ons.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:55

wij wilden +- 30 km rijden maar om bij elkaar te komen rijden we ook nog een stuk. Dus dan wordt de rit wel minder dan 30 km denk ik.
Tempo wilden kunnen we ons wel in aanpassen maar wilde toch wel proberen door te rijden.
Waarschijnlijk wilden we tussendoor ook even een pauze houden, met dit weer ook wel lekker voor onszelf. :P
Ik heb er geen problemen mee, jouw hengst is wel braaf toch? maar volgens mij zijn de paarden die nu meegaan allemaal merries... Smurf is niet hengstig op dit moment...

Je ziet maar of je mee wilt of niet ;)

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:24

Mijne is ook een merrie :)

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:52

Misschien dat 30 km sowieso te pittig is voor zijn conditie, maar ik weet ook niet of het verstandig is om met een hengst tussen de merries te rijden. Ik ben bang dat het dan een chaos wordt en het moet wel veilig zijn. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe jouw hengst is, hoe goed je hem onder controle hebt en wat je gewend bent qua rijden in een groep.

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:09

kan toch ook wat minder dan 30 km ? Njaa ik ga niet racen om er te komen want ik ben ook geen endurce ruiter ik hou van pit naar het weer speeld nu ook een rol wij gaan zo i zo niet later dan half 11

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:39

Het wordt wel al snel een kilometer of 25 hoor. En een beetje pittig tempo is wel nodig, anders gaan de vossen van Kim345 en mij waarschijnlijk protesteren/ drammen. Als je denkt dat je het niet bij gaat houden, moet je het wel eerlijk zeggen hoor. Het is leuk als er meer mensen meegaan, maar een hijgende fries die achter ons aansloft is ook niet de bedoeling (en niet zo gezond).

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:41

Dan ga ik sowieso niet mee morgen. Mijn paard laat ik niet met dit weer 25 km rijden terwijl hij het niet gewend is. :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:46

heb net nog even een rondje van 20 km gereden met 12.1 km/h
Smurf had weinig last van de warmte en de paden zijn super op het moment, hier en daar nog wel een plas en die heb ik gebruikt om te koelen. de tijd maakt mij niet uit, ook op het heetst van de dag bood ze zelf flinke stukken galop aan!

Ik denk dat rond de 10/11 km/h wel haalbaar moet zijn morgen? Amy van bente kan het sowieso maar ik weet niet of jouw fries dat redt?

Ik denk dat we idd zoals bente al zegt algauw aan de 25 km zitten wil je een leuk rondje maken en wat leuke paden doen. ik weet niet of jouw fries dat dus kan en zijn kleur heeft hij ook niet mee...
Wil je wel mee raad ik je aan heeel veel water in de auto mee te nemen, kom je dan terug bij de auto kun je haar tenminste flink afkoelen/sponzen.
En voor drinken/eten onderweg moet je ook zelf zorgen en kun je meenemen in bijv. zadeltassen

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:13

Jaaa dat waren we zo i zo van plan veeel water mee tenemen enzo jaaa 10 11 km kan ze wel aaan ;)als ik weet hoe laat en waar we naar toe gaan dan komt t goed

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:27

10 a 11 km per uur hè :p En dat 25/ 30 kilometer in afstand.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:58

Champie is hartstikke braaf, we rijden op de club ook vaak tussen de merries en met een stalgenootje waar ik wel mee reed konden we beugel aan beugel rijden. Daarnaast rijden we ook wel endurancewedstrijden en staat hij zonder problemen naast een (niet hengstige) merrie op de trailer. Dus dat zal geen probleem vormen, maar goed ik kan me voorstellen wanneer mensen het niet zo'n prettig idee vinden :P
Maandag ga ik trouwens niet mee, die afstand en tempo is hij nog niet aan toe. Maar goed, voor een volgend ritje hou ik me aanbevolen :j

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:50

ik ga morgen ook niet mee , ga namelijk met een vriendin al naar appelscha .
volgende keer ga ik zekker mee :D ! ik woon trouwens in Terwispel

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:58

Dat word te gek voor me paard ik denk dat ik dan beter een andeee keer kan gaan

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:17

Faline schreef:
Champie is hartstikke braaf, we rijden op de club ook vaak tussen de merries en met een stalgenootje waar ik wel mee reed konden we beugel aan beugel rijden. Daarnaast rijden we ook wel endurancewedstrijden en staat hij zonder problemen naast een (niet hengstige) merrie op de trailer. Dus dat zal geen probleem vormen, maar goed ik kan me voorstellen wanneer mensen het niet zo'n prettig idee vinden :P
Maandag ga ik trouwens niet mee, die afstand en tempo is hij nog niet aan toe. Maar goed, voor een volgend ritje hou ik me aanbevolen :j

Oke, heb jullie wel eens gezien op wedstrijd in zelhem (?)
Toen stond hij idd gewoon midden tussen de andere paarden te wachten voor de locomotie

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:39

@ Faline, dat lijkt inderdaad een brave hengst! Is het wel een echte? :X Is het het paard uit je profiel? Echt aparte dieren hebben jullie! En dat veulen met donkere ogen is ook echt prachtig.

Het zou ook wel heel leuk zijn om met vier mensen die in de endurance starten te trainen.

@ carmenmisty, ik dacht al dat je kim een beetje verkeerd begreep. Het is wel jammer voor je, want je had je er vast op verheugd. Binnenkort gaat er vast wel een groepje een rit maken op een minder warme dag! Misschien ook wat meer bij jou in de buurt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:44

Dan gaan wij morgen gewoon lekker rijden.

@Carmenmisty, kun je thuis niet een keer een buitenrit maken? Dan kun je op www.afstandmeten.nl het rondje intekenen en de tijd inzetten hoe lang je erover deed. Dan krijg je de gemiddelde snelheid.
Dan heb je misschien een beetje een idee wat haalbaar is voor jou en je fries qua tempo en afstand ;)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:07

Opstappen is handig bij het bezoekerscentrum int begin van Appelscha. Daar kun je mooi met trailer parkeren en ze hebben er water, "stands" en een afgezet stukje gras. Of bij de alberthoeve.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:08

de rode route begint ook achter het bezoekerscentrum....