Op buitenrit in rengalop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:40

We gaan heel erg hard. Maar nooit voluit. Ik ben nog nooit ergens geweest waar dat kon. Erg jammer. Ik wil het wel eens meemaken en mijn paard zou het geweldig vinden. Misschien ooit op het strand. Ik ben erg benieuwd hoeveel versnelling meer er nog in mijn paard zit. Tot nu toe zet hij elke keer als ik het vraag wat extra bij. En als het op het strand niet kan... dan misschien toch maar eens een renbaan zoeken waar het wel kan....

RoefNikkie

Re: Op buitenrit in rengalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:16

Ik doe dat ook als ik de boel onder controle heb, fijn voor mij en t paard

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:24

Echt niet :') Dan krijg ik haar nooit weer terug... :=

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:50

Geerke, dat zou ik ook niet doen, rengalop over een pad met stenen. Dat risico vind ik echt te groot.
Mijn rengalop zal zeer waarschijnlijk op dezelfde plek gebeuren als Idefix :+ Verder hebben we nog een ander lang, recht en breed pad, met een hele mooie strakke, stevige bodem. Daar gaan we ook nog wel eens los. Zijpaden zijn er niet, dus ook geen risico op plotselinge overstekers.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:58

De laatste tijd niet zo vaak meer. weet eigenlijk niet waarom. We hebben ook niet écht een fijn pad. Komt allemaal op een bocht uit waar je toch weer echt terug moet zijn (ivm met wandelaars, fietsers etc.) Ook zijn we vaak met een groepje, en is het ook niet echt verantwoord om voluit te gaan. Hard gaat het af en toe trouwens wel hoor :)

Die ene keer in het jaar op het strand gaat het wel écht in rengalop!
Heb één keer op het strand op een draver gereden die gekoerst had. Dat ging ook behoorlijk hard!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:48

Ik ga nooit helemaal voluit. Wel eens wat harder, tot bijna rengalop misschien? maar nooit echt knoert knoert hard.
Op het strand met een manege paard ben ik bv wel eens boven de 40 km/h geweest (eng := ), maar met mijn eigen is rond de 30 al erg hard, en dat doen we niet vaak. Veelte bang dat ze, omdat we het niet vaak doen, haar benen in de war raakt ofzo :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:53

Dit is ons buitenrit-galop tempo, is volgens de meesten denk ik traag? :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:01

Zo ga ik ook ongeveer, zeker op gewone paadjes en op paden waar ik het niet ken.
Als ik harder ga, is dat eigenlijk enkel op het strand, of ergens waar ik het ken of goed kan overzien. Echt hard gaan we alleen op het strand.
Verder normaal tempo;
1:30 vanuit het zadel http://www.youtube.com/watch?v=Oeh3WnTCmsE
vanaf 0:24 (ben ik niet die erop zit, en het galopje naar rechts zegmaar is richting huis en probeerd paardlief of ze het wat harder kan met een vreemde ruiter)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:10

Een heerlijk tempo voor mij Sodeluut!!
Lekker relaxed.
Af en toe een wat sneller tempo op het strand maar een rengalop hoeft voor mij niet hoor.
Pony wil wel graag hoor maar ik niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:59

Tancreda, krijg jij nooit de neiging te gaan staan? dit vind ik sowieso al fijner bij een galop in het bos. Misschien komt het wel omdat ik een wat kleinere pony heb (1,40) dus dan bonk je sneller op en neer en om mijn pony dat eventuele gebonk te besparen ga ik in de verlichte zit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:59

Ik ga ook altijd in verlichte zit, zo ontlast je het paard :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:02

Tancreda4: vind je dat niet eng langs de weg, met z'n lange teugel?

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:03

Ik ga dus nooit in ren galop.. Ben echt veel te bang dat er een gat ergens zit, en dat hij struikelt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:03

Hoe harder hoe beter!!!
Zeker op buitenrit.
En ik heb 's zomers een crosswei, kicken!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:05

Als ik zelf op mijn paard rij kan ik echt niet in de galop blijven zitten. Ik verbaasde mij dat mijn zus (op het filmpje, jaren niet gereden) dat wel deed. Ik ga idd in een verlichte zit staan, vind ik fijner en ook voor het paard.
Eng langs de weg? Nee hoor, ze is prima verkeersmak (behalve groot verkeer, maar kan ik zien aankomen)
Lange teugel? Ik rij haar altijd met lichtjes contact buiten. Veel relaxter voor beiden. Ga ik dr strakker pakken wordt ze alleen maar onrustiger, er hangt ook een hackamore aan wat dan scherp kan inwerken. Niet iets om met constant druk te rijden.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:07

ja dat doe ik ook wel, maar niet als ik ga galopperen, en ook niet in draf langs de weg alleen in stap, en soms bij ons in de straat heb ik mijn teugels niet eens vast. maar als er een eend uit de sloot vliegt dan schrikken de meeste toch wel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:09

In galop heeft mijn zus wel contact op het filmpje. Moest ook wel, want paardlief kan snel gaan naar huis ;)
Inmiddels ken ik mijn paard heel goed, en eenden zie je ook zitten in dat slootje, evenals het verkeer zie je aan komen, dus kan je daar op inspelen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:13

Als mijn paard echt schrikt staat ze direct stil. Of we nu knoerdhard gaan of niet. Ik galoppeer dus ook wel eens langs de weg aan een lange teugel. :j
Laatst bijgewerkt door Chaos op 14-02-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:13

Ik ken mijn pony ook gewoon het beste. Als er een berm is langs een weg, draaf is rustig gewoon langs de weg. Galop niet, dat doe ik echt alleen in het bos. Mijn pony is wel echt goed verkeersmak. Vandaag nog met pony langs albert heijn geweest, handig hoor zo'n pony :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:16

Oh dat zou die van mij dan weer eng vinden, want de AH heeft vlaggen niet waar? :))
Paard staat aan een 60 km weg waar 2 autos elkaar niet kunnen passeren. Gebeurd vaak genoeg dat ze gewoon met 60 langs knallen. Paard geeft er niets om. Alleen groot verkeer, dat is naar :=
Dit is het enige pad dat je goed kan galoperen in de buurt, mits de grond goed is. Onze galop pad verderop is helaas verpest door poppetjes die bomen gingen hakken en de grond hebben omgewoeld :( Daar kon je eventueel in rengalop over, prachtig pad van een km lang ofzo.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:17

Zovaak als mogellijk ga ik lekker crossen met poown, vinden het beiden geweldig, hij wordt al wel een dagje ouder en dat merk je wel in het tempo :p 3 jaar geleden ging die nog wel een tikje harder, maar dat hoeft ook niet persee meer, zolang het maar leuk blijft:)

Als ik met andere paardjes ga dan racen we soms, ligt aan het andere paardje :p maar als de mogelijkheid er is en het ligt aan mij is het gaan met die banaan :p

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:18

mijn pony gaf ook nergens iets om, maar ik snap niet dat jullie in de brem gaan rijden ik rij altijd midde op de weg dat de auto's een beetje afremmen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:17

set_elkol schreef:
ja, elke zomer. op een arabisch volbloed, voluit, met de racefietsende vriend ernaast gemeten op 56 km per uur. En ze kan (waarschijnlijk) nog harder. Leuk hoor :D

Natuurlijk geef ik toe, dat er paarden zijn, die zeker sneller kunnen dan mijn Sam. Tot nu toe kon één hem bij houden, alleen die leeft inmiddels niet meer. Ze stierf in de vredige leeftijd van 25+ Ik verwacht, dat een arabier mijn paardje er wel uit zal rennen. :j

Dune: Dat pad weet ik dan nog weer niet. :D

Nicky: ik durf niet midden op de weg. Ik woon zelf midden in de polder en de meesten met een auto denken dat dat kortere routes zijn van Zandvoort. Als ik midden op de weg zou rijden, zou ik verongelukken. Maar daarom vind ik dus rijden langs de weg veel minder leuk, dan een mooie bosrit, zonder stinkauto's. En tja, mijn paard vindt het heerlijk om even lekker helemaal los te mogen op het zand. Zo leuk zelfs, dat ik het een keer heb gedaan voor een concours en hij nog nooit zo fijn heeft gelopen op het concours. *\o/*

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:25

Waarom zou ik op straat rijden als de berm veilig en breed is? Met een groep is t anders natuurlijk!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:24

met een groep zou ik het juist niet doen denk ik, maar alleen wel, wat dan remmen de auto's meer af en scheuren ze niet zo langs je