Enjoy the Ride paasrit Ermelo 2012, wie gaan mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 20:37

Janedieene: ik niet, zolang jij de hengst die je rijdt onder appél hebt, mag je van mij gerust mee. Wij hebben ook hengsten op stal die ook onder appél waren en daar kon je prima mee gaan rijden, met je merrie. Dus als jij ons de zekerheid kan geven dat je hem onder controle hebt is er niets aan de hand. :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:19

Janedieene schreef:
Aangezien Sinobe nog steeds aan het herstellen is van zijn blessure, is het nog niet helemaal zeker of hij al mee kan met de 22 km.
Maar ik heb wel van waar ik werk de optie gekregen om van hem een paardje mee te nemen.
Hij is nu denk 5 weken onder het zadel, en we gaan deze week voor het eerst ook buiten rijden.
Hij is wel een hengst, hij heeft niet veel interesse in andere paarden/merries.
Denk dat er nu al een heleboel mensen afknappen om met mij te rijden.

En voor Jolindaa: Ik zou dan niet opgehaald hoeven worden, want dan zou ik gewoon gebracht worden.

Ik wil wel gewoon met je rijden hoor! Wij zijn dan zoiezo met twee ruinen :)

Jolindaa

Re: Enjoy the Ride paasrit Ermelo 2012, wie gaan mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:20

Owhhhh kelly ook blijkbaar! Zijn we zoiezo alweer met zijn vieren!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 21:24

Op dit moment:
- xx_kelly_xx (ikzelf)
- Janedieene
- Essiesilly
- Jolindaa
- Bonny_CT?
- Faya__?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:27

Nee ik wil niet met jullie mee, klinkt een beetje boos zo, maar ik bedoel het niet boos ofzo :P
Ik ga denk ik gewoon samen met iemand anders al, vind het nooit zo fijn om in groepen te rijden.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:25

Nouja het enige wat ie doet is als die heel erg opgewonden raakt, (niet van de merries, maar gewoon van het hele trailer laden, uitladen en starten enzoo) dat hij nog wel eens zijn flubbertje wil laten zien, niet dat jullie merries zich dan meteen aangesproken voelen :+ ?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:40

Zijn jullie misschien nieuwsgierig naar foto's ? :D ?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:42

Ik doe ook weer mee! Wordt de 3e keer inmiddels. Ik rij altijd samen met een vriend.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:43

ja kom maar op met die foto s :D
maar niet lu llig bedoeld hoor maar je bent 15 jaar(?) en krijgt een net zadelmakke hengst mee van je werk?? vind je dat wel verantwoord? :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:44

Ik ga niet mee met de groep, maar zou ook niet met een hengst in een groep willen rijden :o
Ik heb geen idee hoe mijn merrie zou reageren, en zou geen zin hebben in een merrie die alleen maar wijdbeens kan lopen. Die wordt wel vaker spontaan hengstig bij vreemd mannelijk schoon, want zoveel ziet ze ruinen/hengsten niet. Ik zou mijn merrie, maar ook de hengst niet vertrouwen. Met hengstigheden die je niet kan voorspellen :=

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:50

Essiesilly : Heeft leeftijd voor jou iets te maken met het niveau dat je rijdt? Als Meneer van het werk het onverantwoord vond om mij met 1 van zijn paarden te laten gaan zou hij het niet eens hebben voorgesteld. Aangezien hij zeldzaam gefokt is ;) Maargoed ieder zijn mening :) Hij is trouwens niet net zadelmak, hij zou dan al 3/4 maanden zadelmak zijn ;)

Phoe. Kom der toch achter dat ik minder foto's heb dan dat ik dacht, en vooral, helaas, ook geen recente foto's

Maar hier dan even just for fun :
Eerste keer erop

yay.

Edit: iets toegevoegd.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:02

Ik zou er niet voor kiezen om met een pony die 4/5 maanden onder het zadel is een rit van 22 km te maken. Je bouwt dan net een beetje spier op.
Ook een hengst in de groep is niet mijn ding, je zal er van afvallen en hij duikt op een merrie of valt een ruin aan.. ( vergeet dan niet even de ruiters die op het paard zitten) kan echt gevaarlijk zijn.

Dier is jong, niet lang onder het zadel, hengst en vreemde paarden om zich heen.
Voor de mederuiters... Besef het verhoogde risico...

Sorry maar vond dat dit even gezegd moest worden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:04

Wel mee eens hoor. Mij lijkt het ook niet handig. Dier is jong, zal zijn eerste buitenrit zijn in een groep waarschijnlijk, met vreemde paarden. Niemand die kan garanderen dat hij braaf is en blijft. Je kent het hier niet goeg genoeg daarvoor en hij heeft te weinig ervaringen. Grote kans dat hij dat wel braaf is. Maar ook een kans van niet, met eventuele gevolgen. Daar zou ik iig niet bij willen rijden met mijn merrie merrie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:07

ja leeftijd is ervaring in veel gevallen. ik maak al 8 jaar fulltime zadelmak en ben nogsteeds niet uitgeleerd in sommige situaties. en een paard/pony die net een paar maanden zadelmak is kan zorgen voor vreemde situaties :)
maar goed maakt mij niet uit met wie ik rij, lijkt me alleen wel zo handig als ik met iemand rij die ook een groot paard heeft. ga natuurlijk niet 22km m n paard in zitten houden :D

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:17

Ja ik begrijp jullie reactie's daarop!
Ik snap jullie ook goed! Het is ook maar een optie die ik gekregen heb hé. Met de bedoeling, we zien tegen die tijd even hoe het gaat.
Op dit moment gaat hij erg snel vooruit en staat overal stabiel voor.
Wat betreft de kilometers zouden we dan ook van te voren moeten checken, eventueel met DA erbij.
En pas als dat allemaal goed zou zijn, zou hij ook pas meegaan.

En dan ligt het er alleen nog aan, wie dan nog met zijn paard erbij wil en wie niet.

Zelf zou ik ook niet met een paard als zo snel mee doen aan een 'event', maar hij vordert erg snel.
Maar van het werk, daar gaat hij echt verantwoord om met zijn paarden, ik vertrouw erop dat hij wel weet wat ik kan en niet kan met zijn paard.
Maargoed, anders dan rijden we wel met z'n 2en de 18 km rit als niemand met mij wil gaan rijden.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:27

Eerlijk gezegt vind ik het ook niet echt verantwoordelijk om met een hengst welke nog niet lang onder het zadel is en al weinig tot geen ervaring buiten heeft (in een groep) deel te nemen.
Overigens is een paard dat kort zadelmak is niet zo krachtig nog in bespiering om zulke inspanningen te leveren..

En toch is leeftijd idd ervaring en brengt ook meer verantwoordings gevoel met zich mee,en het beter inschatten van situatie`s.

Wij gaan de rit in Arnhem rijden waarschijnlijk,omdat deze rit toch te dicht bij op onze westernwedstrijden licht...helaas.. maar mijn western wedstrijden gaan toch echt voor,haha..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:31

Ik ga ook niet mee met de groep dan, mijn merrie wordt ook spontaan hengstig bij mannelijk schoon en lijkt me niet verantwoord.. Even zien of er iemand uit de buurt mee wil en anders rij ik denk ik alleen :)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:32

Hey hey, jullie hoeven echt niet allemaal uit de groep hoor, ik kan ook gewoon niet meedoen hé ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:08

Ik vind dat je dat zelf moet inschatten. Je kan van achter de computer niet zien hoe een hengst in elkaar steekt en iedereen doet altijd alsof het monsters zijn. Als je een merrie hebt, oke, volkomen begrijpelijk. Een wijdbeense 22 km zou ook zeker niet mijn keuze zijn.

Verder hebben wij op stal een aantal hengsten waarmee mijn paarden in de groep staan. Dit zijn dekhengsten en gewoon zeer goed opgevoed. Nee is gewoon nee, einde discussie. Wat resulteert in hengsten die met onze strandrit van stal gewoon meegaan en mee racen tussen de merries. Paarden die je met een touwtje om hun nek mee kunt slepen naar waar jij staat.
Tuurlijk brommen ze wel eens en kunnen ze zich groot, stoer en mooi maken, maar eventjes knippen in je vingers en ze staan weer met alle vier de benen op de aarde.

Natuurlijk heb je er rampen bij, maar wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het mogelijk is dat een hengst gewoon goed te houden is en dan doel ik vooral op de ruinen en de wat minder merrie-achtige merries, haha.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:44

Ik ben het ook eens met Jolindaa,
Sinobe, die dus geblesseerd is, kan meestal van veel meer dingen een drama maken dan het hengstje.
Maar misschien is het ook niet erg verstandig, misschien doen we wel gewoon bij een latere ETR mee?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:05

Als je niemand hebt om mee te rijden, rij ik wel met je mee. Ik maak er geen ramp van en het tempo hoeft voor mij ook niet zo hoog te liggen :) rekening houden met het paard wat je onder je kont hebt, toch!
Ik ben altijd van mening dat een paard beleren ook leuk moet zijn voor het paard. Al mijn paarden zijn dan ook mee gegaan op buitenrit vanaf t moment dat er een stuur en rem op zat. Voor dit paardje zal het ook een erg goede en vooral leuke ervaring worden.

Als je zelf denkt dat het niet gaat, dan natuurlijk niet, maar als je zelf ervan overtuigd bent dat het gaat, dan meld ik me als rijmaatje!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:28

Dankjewel Jolindaa!
We moeten eventjes kijken, toen de bak bevroren was hebben we dus 2 weken stil gestaan in de training.
Gister voor het eerst weer opgepakt, dat ging wel goed, hij was wat frisjes, maar bracht geen grote problemen.
Vandaag liep hij perfect, netjes langs de hoefslag, ook in draf, lekker zijn hoofdje ontspannen.
Morgen gaan we weer even in de bak, en als dat weer zo goed gaat, gaan we zondag voor het eerst echt naar buiten toe. Samen met een ander paard van stal.
Hij is al wel eens bereden naar buiten gegaan, maar toen hield meneervanhetwerk hem vast.
Dus het is wel even spannend zondag, maar we gaan er met vol vertrouwen tegen aan!
En mogen we het geluk treffen dat we het erf afrijden, 20 meter naar links gaan over het fietspad en dan al in het bos zitten! :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:08

Hopelijk gaat het een beetje :D! Hoe is het met Sinobe?

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:19

Met Sinobe gaat het best goed, hij loopt regelmatig op de verharde weg.
Je kan zijn voetje ook optillen, maar je merkt nog wel dat hij hem niet goed naar achter kan strekken.
Heb het wel over echt strekken hé.
Maar tegenover zijn andere been, komt hij nog helemaal niet ver met zijn geblesseerde been, en trekt hem dan gewoon terug.
Kan stijvigheid zijn, kan ook nog gewoon wat gevoelig zijn. Maar we zijn wel op de goede weg.
Kans dat ik met Sinobe nog mee doe is niet heel erg groot, als ik over 2 weken weer kan rijden, heb ik hem nooit klaar voor de 18 km denk ik, laat staan voor de 22 km.. binnen 1 maandje.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:44

Ja inderdaad, dat ga je niet redden dan!
Komt goed! Ga je niet toevallig ook endurance starten? Anders kunnen we wel een x samen starten :)