mika11 schreef:Was geen openbare weg. Het is een stuk bospad waar dat vakantiehuisje op staat. En daar mag je dus niet te paard langs. Maar wij dachten dus dat het wel mocht.
Gelukkig allemaal irrelevant

Eigen terrein geeft een vrijbrief op het reglement verkeersregels en verkeerstekens. Wat zij heeft gedaan zijn misdaden (aanrijden met doel mensen verwonden, bedreiging, poging tot doodslag (?), verlaten plaats ongeluk/delict). Strafbare feiten uit het wetboek van strafrecht. Alleen diplomaten hebben een bepaalde onschendbaarheid, maar deze mevrouw zeker niet

Het is alleen jammer dat het niet opgenomen is, dan had ze inderdaad definitief vervolgd kunnen worden. Nu is dat nog maar de vraag, het is het ene woord tegen het andere. Als je ter plekke 112 had gebeld had je misschien sterker gestaan, dan waren er daadwerkelijk sporen te zien van de auto en had een agent met eigen ogen de situatie kunnen inschatten. Ik weet echter uit ervaring dat 112 bellen wel een vrij grote stap is, ik doe dat ook alleen maar als er iemand doodgaat of dood is.
Maar voel je absoluut niet schuldig voor een vergissing. Vergissingen zijn mogelijk, en hoewel ik je schrikreactie goed kan begrijpen hoef jij je nergens druk om te maken. Jullie hebben niet kwaadwillend een regel overtreden, daar jullie in de veronderstelling waren dat het mocht. Zeker als ze nergens bordjes heeft staan dat het privéterrein is, staan jullie sterk.
Of ik aangifte zou doen... Ik denk het niet, maar alleen omdat er dan de rebel in mij naar boven komt die het heft in eigen hand gaat nemen (uiteraard geen geweld/bedreiging). Als dit is hoe zij met voertuigen omgaat, dan is het mij betreft een kwestie van kabeltjes doorknippen om ervoor te zorgen dat die voertuigen niet meer starten. Briefje in de bus met de vorige zin erop, en dan betaalt ze maar een boete in de vorm van eigen risico van haar verzekering.
Echt ontzettend knap van jullie dat jullie de paarden onder controle hebben gehouden, ondanks het gescheld en de woede. Sterk staaltje vakmanschap