Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:52

Ja dat vond ik echt ZWAAR gestoord! -:(-
Maar als het goed is hebben ze de dader?.......toch? >;)
Zo ene moet opgesloten worden onder zware medicatie en nooit meer naar buiten. _-:(

blingpiggy

Re: Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:44

Ik zou niet snel in mijn eentje gaan. Mijn pony is ook nog niet vaak op buitenrit geweest dus ik vind het wel fijn als er voorlopig iemand meerijd of er naast loopt.
Maar met een bom-proof pony zou ik ook niet snel alleen gaan denk ik....

Doet me denken aan de ponykampen als kind (15 jaar geleden). Toen werd je snachts met een groepje in het bos gedumpt, zonder begeleiding en zonder mobieltjes. Alleen met zaklampjes. En dan maar zien of je de manege kon terugvinden. Achteraf gezien, als je daar dan bij stilstaat.... :roll:

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:47

Ik ga liever niet alleen. Vroeger wel eens heel veel gekrijs en geschreeuw gehoord en later lag er in de bosjes bebloed ondergoed etc en vloog er een helicopter van de politie boven het bos... Bleek dat er iemand was verkracht.......

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:03

@Funnyhorses: Ja, dader is volgens mij idd gepakt :j
Zo ziek... bah, idd opsluiten en nooit meer naar buiten laten. Hoe verzin je zoiets :(

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:10

Vanmorgen kreeg ik ineens het op de hielen :-) paard in de trailer gedaan en heerlijk alleen gereden in de omgeving van Zeegse (dr). Ik rij het liefst alleen. Dat doe ik al een kleine 15 jaar. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld en nog nooit iets naars meegemaakt. En toen ik allang weer op stal terug was heb ik mijn vriend maar eens ingelicht dat ik wat laat thuis zou komen, omdat ik weg met mijn paard ben geweest.
Vroeger had ik nooit een mobieltje bij me en nu was hij weer niet opgeladen :-).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:18

geweldige video met tips.

goed doordacht ook.. zelfs als je na je trailer rijdt en daar staan iemand..
geef tdie nog tips ook als je al van je paard afbent..

gewoon het paard tussen je aanvaller houden.. als je dat goed geoefend hebt..

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:38

Ik rijd al sinds 11 jarige leeftijd alleen in het bos. Godzijdank nog nooit iets gebeurd.
Loop verder ook altijd alleen met mijn hond door het bos.

Met rijden heb ik altijd een zweepje, en mijn pony is heel alert op andere dieren/mensen in het bos. Als ik iemand zie aankomen die ik niet vertrouw neem ik gewoon een zij paadje of ga er in een flinke draf voorbij.

Heb net het zelfverdedigingsfilmpje gekeken, denk niet dat ik daartoe in staat ben op het moment supreme maar het is fijn om te weten. :j

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:12

quartel schreef:
funnyhorses schreef:
Ik ga ook regelmatig alleen het bos in,ben niet zo bang aangelegd gelukkig. ~~}>
Maar ik heb ook al het een en ander meegemaakt in de afgelopen jaren hoor,achtervolgt worden door jongens op scooters :( ,dorpsgek die langs het ruiterpad met zn broek op zn knieen zat te "spelen" :wow: (er "leuk" als je dan zonder zadel op je pony zit >;) ),mensen die met opzet hun hond achter je aan sturen -:(- ,drugsdealers _-:( ,en gewoon rare kerels die het echt uitstraalden dat ze iets gingen uitvreten brrr.

Maar wat ik wél eng zou vinden is een lijk in het bos aantreffen,oe gatverdgatver daar moet ik echt niet aan denken hoor! :n

ow????

Nou als je zo een lijk vind word het tenminste pas echt spannend volgens mij :D
Ik zou dan juist gelijk op zoek gaan naar sporen en zo :')[/quote]

Daar zal de politie blij mee zijn als jij lekker over de plaats delict gaat lopen op zoek naar sporen :D hihi...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:55

Er kan overal natuurlijk wat gebeuren, maar tja, alleen rijden is wel lekker af en toe, maar met zijn 2en is natuurlijk altijd veiliger. En inderdaad als je alleen gaat altijd een zweep meenemen!

Er lopen tegenwoordig zoveel gekken. Ik ga ook weleens samen met mijn vriend wandelen, maar als het dan heel stil is in het natuurgebied voel ik me ook niet altijd op mijn gemak. Wel jammer is dat, maar tegenwoordig zijn er maar weinig mensen nog te vertrouwen.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:07

Zelf loop/rij ik liever alleen door een bos, dan alleen door een dorp of stad.
Toen ik 7 was reed al alleen rond. :p Wel bleef ik op paden waar van ik wist dat er wel eens meerdere mensen kwamen, mocht er iets gebeuren dan word je wat sneller gevonden.

(beetje OT, als ik op backspace druk gaat me internetpagina een blad terug. Weet iemand hoe ik het weer normaal instel? Is nogal verveelend heb je een dikke tekst, huppa alles weg)

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:30

ik doe wel es een bosrit in de bossen bij Huijbergen, of de Kalmthoutse heide op.. heb nog niet echt gehoord of meegemaakt van lijken of aanrandingen
waar ik zelf wel soms beetje sjachie van word, zijn die illegale crossmotors die met hoop kabaal opeens van achter een zandbult schieten..

of idioten op quads.. nog erger... rijden alles kapot, en krijgen ruiters nog schuld van ook :S:S..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:41

Riezz schreef:
ik doe wel es een bosrit in de bossen bij Huijbergen, of de Kalmthoutse heide op.. heb nog niet echt gehoord of meegemaakt van lijken of aanrandingen
waar ik zelf wel soms beetje sjachie van word, zijn die illegale crossmotors die met hoop kabaal opeens van achter een zandbult schieten..

of idioten op quads.. nog erger... rijden alles kapot, en krijgen ruiters nog schuld van ook :S:S..

En daarvoor heb ik dus het telefoonnummer van de boswachter. Ik heb hem al wel eens voorbij zien scheuren na een melding van mij over een crossmotor. Die hoorde ik al van een afstandje en toen heb ik gelijk gebeld. Gelukkig was hij in de buurt en toen ik op de plek kwam waar de crossmotor eerst was, was hij al met de noorderzon vertrokken. Helaas heeft de boswachter hem niet meer te pakken gekregen, maar hij was in ieder geval weg.

Lanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:54

Bij mij is er gelukkig nog niets gebeurd maar ik hoorde wel een raar verhaal van me neef dat er iemand een doorzichtig draad op hoofd/keel hoogde hing en als je daar dan lekker met je volle snelheid inrijd....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:05

Lanou schreef:
Bij mij is er gelukkig nog niets gebeurd maar ik hoorde wel een raar verhaal van me neef dat er iemand een doorzichtig draad op hoofd/keel hoogde hing en als je daar dan lekker met je volle snelheid inrijd....

NAH!!!Dat meen je niet he! :wow:
Gatver wat een gestoorde aktie bahbah. :(

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:10

Lanou schreef:

Zoiets heeft een kennis van mij ook een keer gehad. Die hadden ze alvast opgehangen voor de spooktocht := Dat was dus bijna een hele akelige spooktocht geworden! Kennis heeft die mensen er ook op aangesproken dat het het niet handig is om zoiets over een ruiterpad te spannen. Duizendmaal excuses gekregen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:16

Aaaarchhh ik moet er effe niet aan denken om daar tegenaan te rijden oeioeioei

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:17

Ik ga eigenlijk altijd alleen met het paard de bos in..
Nooit er ook maar bij nagedacht dat ik dan zoiets tegen zou komen, dus ik heb me dan ook nog nooit onveilig gevoeld. Nou moet ik er wel bij zeggen dat de paarden in een klein dorpje staan met een bos dat ook niet groot is.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:22

Het bosje wat we hier hebben is best luguber.
Dat kon je zo in een horror film gebruiken.Dan moet je eerst langs zo'n waterzuivingsinstallatie,doet me denken aan die film met die enge clown := ......euhh hoe heet ie ook nog???............Oja IT. :wow:
Best creapy hoor. -O-

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:26

Ik rij eigenlijk altijd alleen in het bos. Het laatste half jaar rij ik niet zo vaak meer, maar ik wandel toch wel als het even kan elke dag met paardlief door het bos.

Ik wandel nooit over de paden, en ga altijd kriskras door het bos heen, laatst kwam ik in zo'n stuk een man tegen met de fiets die vroeg of hij hier zijn tent mocht opzetten, ik heb maar vriendelijk gezegd dat ik denk dat dat niet handig is.

Ik moet toch maar eens oefenen met op het paard springen zonder zadel, dan kan ik me tijdens het wandelen ook snel uit de voeten maken als ik weer eens een engerd tegenkom :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:28

Lanou schreef:

Oe bah, dat vind ik eng.
Zo kun je echt lelijke wonden krijgen... lopen wat gekken rond dus.
(of mensen die niet goed nadenken... )

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:29

Thanks TS nu durf ik niet meer in me eentje door het bos. :')

Ik ga eigenlijk nooit alleen omdat pony het nogal spannend vind, maar heb het zaterdag toevallig voor een van de eerste keren gedaan. :D Vond het wel lekker! Gewoon alleen je paardje, jij en voor de rest helemaal niemand om je heen. We moeten wel nog even oefenen want het is nog niet echt een lekker ontspannen bosritje. :+

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:33

kim345 schreef:
Lanou schreef:

Oe bah, dat vind ik eng.
Zo kun je echt lelijke wonden krijgen... lopen wat gekken rond dus.
(of mensen die niet goed nadenken... )

Gadverdarrie..

Je moet ook niet teveel gaan nadenken eigenlijk. Dan kom je je huis straks niet meer uit.
Vorig winter ben ik ook een keer met volle maan het bos in geweest met paardlief aan de hand. 1 keer en nooit weer, je hoort toch geluiden die je overdag niet hoort :')

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:39

Als je alleen met je paard het bos in gaat moet je banger zijn voor je paard dan voor andere mensen. De kans dat je hard van je paard dondert en dat er niemand is die weet waar je ligt, is duizend keer groter dan dat je aangevallen wordt.
De meeste mensen die niet gewend zijn aan paarden zijn er heel bang voor en zullen echt niet zomaar op een ruiter afstappen en proberen die van het paard te trekken. Bovendien kan je toch altijd snel wegrijden? Niemand kan je volgen in het bos: te voet, met de fiets of met de auto, jij bent altijd sneller en wendbaarder.

TS: als jij met je paard én hond het bos ingaat, laat je die hond dan loslopen? Want daar krijg ik dan weer het heen-en-weer van als ik ga buitenrijden: achterna gezeten worden door andermans hond. Ik vind het zo gevaarlijk en asociaal van die mensen dat ze hun dier niet bij zich houden!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:39

@Esire001***Waarom ga je ook 's nachts aan de wandel?
Ik had me dan wel vierkant bescheten hoor hahahaha

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:43

getver, ik heb nu natuurlijk echt het verkeerde topic geopend...
Wat vinden jullie dan hier van ? Mijn nieuwe bijrijpaard staat 24 uur in de wei bij een manege. Ik kan doordeweek alleen s'avonds naar mijn paard, maar moet in het donkere bos op een enorm weiland hem eerst gaan vangen en dan 200 meter naar de manege lopen in het donkere bos....

Zie daar een beetje tegenop komende winter.... maar het paardje is echt heeeel leuk ! <3