Met paard door het woongebied heen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:58

Benfan schreef:
.. maar he! ik kan in ieder geval het bos in dat kunnen aardig wat ruiters niet meer.

...en dat gaat steeds meer ruiters ´overkomen´ door het gedrag van een niet kleine groep ruiters.
Niet ruiters; wandelaars, hondeneigenaren, parkbeheerders, natuurbeschermers zijn een erg breed politiek draagvlak.
Verboden voor ruiters voor het groen en een mestbepaling in de bebouwde kom scoren steeds beter.
Dat gebéurt al.
Dan is om bewijs van de mening over ruiters vragen pure ontkenning.

Mbt emotie: vanmorgen weer een ´beste ooit ervaring´. Gewoon een stuk wandelen met mijn hengst. Wandelen, dus allebei lopen. Losse lus om zijn hals en de weg op. Van het land af, 1 km. provinciale weg op, naar het dorp. Geen fietspad, geen berm en het is normaal dat je daar als voetganger/fietser/ruiter ook gebruik van maakt.
Door het dorp, door de kerkdrukte (nationale heilige maagd dag of zoiets), en weer naar huis.
Hij deed toch zó zijn best. Hij heeft zeg 80%* mooi verzameld megalangzaam, volledig ontpannen gedraafd en we hadden con-ti-nue een directe liijn ongeacht omhoog dendernde lolluiken, toeterende autos of spiegels die zijn manen kamden.
Uiteraard tíg groeters en ook een handvol autos die naast ons stopten om door het omlaag geschoven portierraam te roepen hoe ´guapo´ hij is.
Hij geniet daar zichbaar van (gaat eventjes nóg mooier lopen), maar geeft wel altijd een neus tegen mijn schouder om míj gerust te stellen denk ik.

Weer tuis bij de wei stond zijn harem luidkeels te gillen in de nachtweide. Omdat ik hen toch op het hele land ging laten, hem de lus afgedaan.
Loopt hij vrolijk met me mee naar het hek. Ik zet dat open, loop naar binnen om met een steen in een voerbak het hek te blokkeren en .... hij loopt mee naar binnen. Wil nog even een knuffel.
De meiden komen óók weer naar binnen. Inderdaad :D
Ik allemaal aandacht gegeven en de nachtweide uit. Het hele setje bleef achter me aan lopen, gewoon zomaar.
Heb zelf maar een sprintje getrokken en dat was het schetenfeest. Prachtig om te zien en ik bleef dus even kijken naar de over de keien voor een stofwolk uit denderende groep.
Pielemans kwma nog even een neuzel brengen <3 en ik ben gaan douchen.
Weer fris de pup uitgelaten en daar kwam het hele setje weer; even neuzelen met de pup.

Afbeelding

Éven want dan jaagt peilemans de meiden weg. Hij is niet gerust op hun ´opdringerige´ enhousiasme.

Uiteraard geníet ik van bergtochten te paard, maar voor mij is dat bovenstaande allemaal ook paard´rijden´. Eigenlijk meer zelfs; ik zou het rijden opgeven als dat zou moeten om de fijne emoties van het bovenstaande te bewaren.

* 10% tempowisselingen aangegeven door míjn tempo en 10% de oefening stop-en-niets-doen, achteruit/links/rechts/troelala dressuur. Ik maak gebruik van de drukste omstandigheden voor dressuur-aandachtsoefeningen. Operante conditionering en wortelschijfjes/appelstukjes in de zak van mijn hesje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:23

Spiritdancer schreef:
Huertecilla schreef:
Niet eens een paarden- of dierenliefhebbersforum, maar een forum voor meest jonge vrouwen die een paard gebruiken voor hun lol betaald door ouders of man.

Volgens mij zegt dit al genoeg over in welke tijd Huertecilla nog leeft. Klein beetje denigrerend is het wel!

Dat is statistiek van nu.
De modale groep ruiters is vrouw, jong en voor hun paardhobby niet financieel onafhankelijk.

´Vroegah´, reden vrouwen vijwel geen paard :)*
Dat is zelfs in NL pas van de laatste 35-40 jaar. In de meeste delen van de rest van de wereld is dat nog steeds zo.
Dat is de werkelijkheid, net als de statistiek over meiskes/jonge vrouwen met een gesteunde hobby in NL.

Dat is inderdaad niet geëmancipeerd in mijn optiek; zélfdenigrerend, als je dat woord wil gebruiken, maar waarom heb je kritiek naar míj daarop?

De ruiterij in NL is ZEER bevoorrecht.
Wees vooral assertief over je vermeende ´recht´.
Bevoorrecht is geen recht, maar een privilege wat je moet verdienen :)*

Maar goed, de geest werkt net als een parachute spiritdancer; het beste open.
Ik ga de pup weer even uitlaten *\o/*
´Moet´ dan ook de zon in helaas, om de paarden wat aandacht te geven. Is nu 42 graden in de schaduw en de paarden staan in de zon op het land. Ik ga wel in schaduw onder een boom staan, maar de passerende lucht is daar tegen de 50 graden...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:01

Huertecilla schreef:
Bokt is een ruiterforum.
Niet eens een paarden- of dierenliefhebbersforum, maar een forum voor meest jonge vrouwen die een paard gebruiken voor hun lol betaald door ouders of man.
Wat de modale perceptie is, is een hoogst vertekende inderdaad.

Omdat wij hier op een heel eigen manier met paarden om gaan die bij niet-ruiters en dierenvrienden erg fijn over komt, hoef ik helemaal niet te vrágen wat hun mening is over de ruiterij. Dat komt als een gólf over je heen.

Wat mij daarbij eigenlijk wel wat verrast is hoeveel mensen geïntimideerd worden door het paard en de ruiters.
Er zijn verbazend veel mensen gewoon báng voor paarden/ruiters.
De anarchistische opvatting over verkeersregels en de ´assertieve´ houding van menig ruiter bevestigt dit.

Nogmaals; ruiterij let op uw zaak: een verbod is heel makkelijk.

OMG HC weer door de bocht. _O-
Sorry hoor, maar je slaat de plank mis. Een forum voor zulke vrouwen. Ik voel me ergens wel een beetje geprikkeld om te reageren, want als er iets is wat ik niet ben (en vele Bokkers met mij) is het zo'n vrouw die jij daar beschrijft. Tuurlijk zijn die er ook, maar om nu alle Bokkers over één kam te scheren. En dan nog wel zo'n kleine kam. Want zo groot is die groep hier niet volgens mij. En als ik als hardwerkende vrouw die alles zelf moet regelen en betalen dan voel ik me echt in de kuif gepikt door zo'n opmerking.

Toevallig nog wel een mooi voorbeeld van je andere opmerking. Even een anekdote:
Ik reed gisteren op een fietspad met aan de ene kant een smalle berm met gelijk hek en prikkeldraad ernaast en aan de andere kant smalle berm met diepe sloot ernaast. En ik rijd hier omdat het dwars door de polder gaat: geen verkeer, geen honden, geen druktes, alleen maar fietsers, skeelers, weidevogels en ik met paardje. Ik let altijd erg op dat ik niemand tot last ben. Zo naderde een skeeler me van achteren. Ze ging zover naar links dat ze van de weg raakte, de berm in struikelde en bijna de sloot in. Ik stop en rijd op haar af om te vragen of alles wel goed ging en wat er nu gebeurde: "Ja, ja, het gaat goed, maar ik ben zo bang voor paarden dat ik je zo ruim mogelijk wilde passeren." Oh... ok, en ik nog wel op haar afgestapt met mijn 'enge' paard. Ik heb beleefd mijn paard helemaal in de berm gezet, zodat ze rustig zonder angst kon passeren. Tja, je staat er idd niet bij stil dat mensen zo bang kunnen zijn. En mijn paard is een pony en liep rustig in stap aan lang teugeltje (dus geen rare fratsen ofzo).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:29

Duke schreef:
Toevallig nog wel een mooi voorbeeld van je andere opmerking. Even een anekdote:
Ik reed gisteren op een fietspad met aan de ene kant een smalle berm met gelijk hek en prikkeldraad ernaast en aan de andere kant smalle berm met diepe sloot ernaast. En ik rijd hier omdat het dwars door de polder gaat: geen verkeer, geen honden, geen druktes, alleen maar fietsers, skeelers, weidevogels en ik met paardje. Ik let altijd erg op dat ik niemand tot last ben. Zo naderde een skeeler me van achteren. Ze ging zover naar links dat ze van de weg raakte, de berm in struikelde en bijna de sloot in. Ik stop en rijd op haar af om te vragen of alles wel goed ging en wat er nu gebeurde: "Ja, ja, het gaat goed, maar ik ben zo bang voor paarden dat ik je zo ruim mogelijk wilde passeren." Oh... ok, en ik nog wel op haar afgestapt met mijn 'enge' paard. Ik heb beleefd mijn paard helemaal in de berm gezet, zodat ze rustig zonder angst kon passeren. Tja, je staat er idd niet bij stil dat mensen zo bang kunnen zijn. En mijn paard is een pony en liep rustig in stap aan lang teugeltje (dus geen rare fratsen ofzo).

Inderdaad een goed voorbeeld. Geen mooi voorbeeld. Wel triest in mijn optiek.
De wetgever heeft in de wegenverkeerswet de fietser/voetganger/skeeler) tegen de ruiter in bescherming genomen.
Het bescheven voorval heb jíj ´veroorzaakt´ door jouw beslissing om te rijden waar dat ( met goede redenen :)* ) niet mag en je was dus én fout én wel tot last.
Onderschat niet hoeveel mensen een ruiter als bedreigend ervaren en perceptie is realiteit.

E heeft op Bokt een foto gestaan van een stel ruiters dat een onveilige verkeerssituatie aan wilde tonen. Wilde bwijzen dat ze wel ´moesten´.
Aan de verkeerde kant van de weg ´even een klein stukje´over het fietspad wat door kleurverschil en een lijn van de rijbaan was gescheiden.
Een moeder met klein kind achterop moest de rijbaan op; tussen het vrachtverkeer...
Zelf met uitleg werd daar slechts door een heel enkele Bokt(st)er begrepen wat daar fout aan was en uiteraard was ík de boeman.

Ga vooral zo door, dan grijpt de overheid vanzelf in.
Het economisch belang ligt vooral bij de inrichtingen dus van de bedrijfssector hoef je niet veel lobby te verwachten. De sector offert fluks het buitenrijden op voor een positiever, veiliger imago :)*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:32

Hier springen mensen over de muren als je met een paard aankomt in de dorpen waar ze er niet aan gewend zijn. Er zijn genoeg mensen bang voor paarden. Ze zijn nu eenmaal erg groot en voor sommigen is het bijna onvoorstelbaar dat je dat als ruiter allemaal onder controle hebt. Voor hen staat het gelijk aan oog in oog staan met een stier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:50

Lusitana schreef:
. Ze zijn nu eenmaal erg groot en voor sommigen is het bijna onvoorstelbaar dat je dat als ruiter allemaal onder controle hebt.

...en dan hier op een paardenforum allemaal redenen waarom dat inderdaad niet zo kán zijn.

Ik begrijp totaal niet dat de overgrote meederheid hier op Bokt niet inziet dat ze de ruiterij een brevet van onvermogen geven 8)7

Duke

Re: Met paard door het woongebied heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:22

Hoezo mocht ik daar niet rijden volgens jou? Volgens mij wel. Jij kan altijd zo lekker dramatisch doen HC.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:33

Duke schreef:
Hoezo mocht ik daar niet rijden volgens jou? Volgens mij wel. Jij kan altijd zo lekker dramatisch doen HC.

Duke schreef:
Ik reed gisteren op een fietspad

Je denkt dat dit mag?

OOOOOEFFFFF.
Ik kan het probleem in NL niet duidelijker illustreren.
Echt héél fout dat jij dit uitdraagt.
Een echt puur slecht voorbeeld weer.

...en excuses over dat ´dramatisch doen´ graag. Dat betaamt een moderator óók bepaald niet. FOEI!

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:43

Oke, en nu alle opgeheven vingertjes weer naar beneden graag.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:44

Zover ik weet, en dat zou nog best eens correct kunnen zijn. Je mag met een paard niet op een fietspad, ook al is er geen andere oplossing. Handig ezel bruggetje, als er geen auto mag komen.. mogen wij het ook niet. Hoe zot het ook is, hoe gevaarlijk soms de situatie, hoe beroerd en fiets-up en hoe kwaad je je er ook over kunt maken, hoe verkeerd je het vind en klote, hoe achtelijk de regel en hoe tegenstrijdig met de "geen verkeershinder" .. wij moeten gewoon over de autobaan, nu alleen nog achterverlichting en een nummerbord.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:19

Huertecilla schreef:
Duke schreef:

Duke schreef:
Ik reed gisteren op een fietspad

Je denkt dat dit mag?

OOOOOEFFFFF.
Ik kan het probleem in NL niet duidelijker illustreren.
Echt héél fout dat jij dit uitdraagt.
Een echt puur slecht voorbeeld weer.

...en excuses over dat ´dramatisch doen´ graag. Dat betaamt een moderator óók bepaald niet. FOEI!

Oooh, dus ik mag als mod niet kritisch zijn of commentaar geven? Dus jij mag alle bokkers uitmaken voor verwende meisjes, maar ik mag je niet dramatisch noemen? Een groen kleurtje maakt je niet monddood. ;) En als mod hoef ik toch ook niet de meest perfecte bokker te zijn die van alle verkeersregels op de hoogte is en me daar vooral aan heb te houden. :?

En ik ga ervan uit dat ik op dat betreffende 'fietspad' gewoon mag rijden, dat dat wordt toegestaan. Is geen weg langs, is een recreatiepad voor wandelaars, fietsers en ruiters. En ik reed voornamelijk in de berm. Als het waar is dat je daar officieel niet mag komen, dan ga ik ervan uit dat dit wel wordt toegestaan.

Ik geloof wel in een grijs gebied. Ik kan me niet voorstellen dat er hard wordt ingegrepen als je als ruiter op een fietspad rijdt, als dat de meest veilige situatie is. Tja, hier zijn geen ruiterpaden en ik mag ook met mijn paard me op de openbare weg bevinden. Geldt toch evengoed voor mensen met honden enzo.

Ik zou het van de zotte vinden als je hierop wordt aangesproken. Heb het ook nog nooit gehoord. Ongeacht wat de officiële regels zijn. Ik denk dat ik van de weg word gehaald als ik wel op de grote weg ga rijden met mijn paard.

Wil er nog wel aan toevoegen dat je je als ruiter uiteraard moet gedragen en je paard onder controle moet hebben. Een stuiterend paard tussen fietsers, lijkt me vragen om moeilijkheden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:50

Hoe die vrouw op jou reageerde ts sloeg echt nergens op :n .Je hebt goed gehandeld door gewoon lekker door te wandelen,laat maar schreeuwen dat lucht misschien op voor zulke mensen := hahaha
Nederland is maar klein,tis een geven en nemen en soms voor elkaar nadenken (gebeurd nog wel eens dat iemand echt geen hersencellen heeft |o )

Ik maak gelukkig zelden histerie onderweg mee.Er is ook niemand die zn hond voor mij moet aanlijnen.
Doet men het uit zichzelf dan bedank ik me vriendelijk +:)+ ,lukt het niet om een drukke hond aan te lijnen dan roep ik al dat ze de hond lekker moeten laten lopen.
Ik heb nog nooit een valse hond ontmoet,ook geen valse eigenaar (wel soms wat bange eigenaar %) )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:18

Duke schreef:
En ik ga ervan uit dat ik op dat betreffende 'fietspad' gewoon mag rijden, dat dat wordt toegestaan. Is geen weg langs, is een recreatiepad voor wandelaars, fietsers en ruiters. En ik reed voornamelijk in de berm. Als het waar is dat je daar officieel niet mag komen, dan ga ik ervan uit dat dit wel wordt toegestaan.

Ik geloof wel in een grijs gebied. Ik kan me niet voorstellen dat er hard wordt ingegrepen als je als ruiter op een fietspad rijdt, als dat de meest veilige situatie is. Tja, hier zijn geen ruiterpaden en ik mag ook met mijn paard me op de openbare weg bevinden. Geldt toch evengoed voor mensen met honden enzo.

Ik zou het van de zotte vinden als je hierop wordt aangesproken. Heb het ook nog nooit gehoord. Ongeacht wat de officiële regels zijn. Ik denk dat ik van de weg word gehaald als ik wel op de grote weg ga rijden met mijn paard.

Dus nu is het ineens weer geen fietspad?

Tja, dan houdt het op voor een Martiaan.

Geef vooral dit voorbeeld als moderator, dan komt het allemaal wel goed :+

Leve de ruiteranarchie *\o/*

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:35

De reactie van die vrouw was natuurlijk niet nodig, maar zoals je inmiddels wel zal weten, hoorde jij daar officieel niet.

HC, ik moet zeggen dat, ondanks dat je het soms met woorden brengt die de gemiddelde bokker niet in haar woordenboek heeft staan, ik het voor de zoveelste keer met je eens ben.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:19

@HC: Een mod is geen politicus. Ik heb hier op Bokt een voorbeeldfunctie als forumgebruiker. Niet als ruiter imo. En al helemaal niet om deze reden. Dat ik in de berm naast een fietspad rijd, en als die te gevaarlijk wordt (stenen, kuilen, etc.), zowaar op het fietspad rijdt, zie ik niet als grove overtreding of slecht voorbeeld. Het spijt me dat ik nu een anarchist ben in jouw ogen, maar ik vind het iets overdreven om hier een halszaak van te maken. Je hamert dat we ons aan de regels moeten houden en vooral enkel in de bak of op ruiterpaden te rijden. Zo werkt het gewoon niet hier in Nederland. Legio ruiters rijden op het fietspad of er vlak naast. Geen haan (politie, overheid, etc.) die ernaar kraait. En ik ben het wel met je eens dat sommige zich niet sociaal gedragen in het verkeer en dat dit niet in voordeel werkt van het imago van de ruiters. En ik probeer daar juist een positieve draai aan te geven door me keurig te gedragen, mest in de kant te schuiven, te letten op andere weggebruikers en ze zo min mogelijk tot last te zijn. En nog vindt jij dat ik met mijn gedrag letterlijk vraag om hard optreden van de overheden op ruiters buiten ruiterpaden omdat ze daar niet horen? En dat ik als mod dat niet zou mogen? Wat natuurlijk nergens over gaat, want dat staat er helemaal los van.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:24

Geen haan dier er naar kraait?
Ik ken persoonlijk 2 ruiters die boetes hebben gekregen voor het rijden op het fietspad, en ik heb 1x een waarschuwing gehad.

(en 1x een boete voor het rijden op een zandweg, welke alleen was opengesteld voor fietsers en voetgangers..)
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-08-11 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:26

Ik heb het hier en in mijn omgeving nog nooit gehoord. En ik ken toch behoorlijk veel ruiters die regelmatig de weg op gaan. Zal misschien per regio verschillen hoe sterk erop gelet wordt. Dus vandaar mijn opmerking.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:36

Je kan dus niet praten voor heel Nederland, omdat jij er nooit van gehoord hebt...
Dat vind ik vaak zo raar... ik heb nooit gehoord dat... dus dat gebeurd dus ook niet.

Op de Veluwe wordt in bepaalde gebieden daar echt op gecontroleerd. (niet alleen op ruiters, maar alle bosgebruikers). Hoeveel ruiters mopperen er niet als er een fietser/voetganger op het ruiterpad begeven?
Maar zodra ze zelf ergens zijn waar het niet mag... dan moet iedereen maar begrip tonen en tolerant zijn.

Mijn paardje stond aan de rand van het bos en kon uren rijden zonder verkeer tegen te komen.
Nu moet ik 8 km over een niet al te brede hoge dijk (met diepe sloten aan beide kanten) voordat ik in het bos ben. Dan kan ik 2 dingen doen... gaan en niet mopperen of de trailer pakken.
Vooral nu met het binnenhalen van de oogst is het op sommige plekken heel druk met al het grote landbouwverkeer, en hun moeten ook doorwerken en dan is het heel vervelend als er telkens een ruiter rijdt waarvoor ze stil moeten gaan staan. En dan ga ik alleen met mijn Fjord op pad en de ander gaat lekker met de trailer mee.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:42

Op de Veluwe zijn er ook genoeg ruiterpaden. Dus heb je niets te zoeken daarbuiten. Bij ons moeten we het allemaal met dezelfde weg doen en de recreatiegebieden die er zijn, staan overal bordjes: verboden voor ruiters. Dus ik begeef me daar niet. En ik praat niet voor heel Nederland, ik spreek uit mijn eigen ervaringen en eerlijk gezegd, sta ik er inderdaad van de kijken dat er boetes zijn uitgedeeld voor ruiters op fietspaden. Dus ja, dat is nieuw voor mij (zal wel onder een steen hebben gelegen, want denk dat ik nu te horen krijg dat dit al zo vaak op Bokt heeft gestaan. :o ). Ik vermoed dat ze bij ons gewoon coulanter zijn omdat we al nergens kunnen rijden (geen ruiterpaden, verboden in recreatiegebieden).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:48

Veel aanrijroutes (dus de route tot aan de ruiterpaden) gaan ook langs drukke 80 (60) km wegen waar je dus een boete krijgt als je op het fietspad rijdt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:59

Brainless schreef:
Veel aanrijroutes (dus de route tot aan de ruiterpaden) gaan ook langs drukke 80 (60) km wegen waar je dus een boete krijgt als je op het fietspad rijdt.

Ik dacht dat je het had over boetes op de Veluwe zelf. Maar je hebt het dus over de aanrijroute. Ok... dat vind ik stom. Kan er niets anders van zeggen. Is dit niet iets wat een Stichting (bijvoorbeeld Stichting Hippisch Toerisme Nederland of Paard en Recreatie) kan oppakken? Ik bedoel... dit vind ik vreemd. Je zal dus met de trailer tot aan de route moeten rijden om er op een legale manier te komen. Dat sluit toch totaal niet aan op de gemiddelde ruiter in Nederland? Dit is letterlijk en figuurlijk: het paard achter de wagen spannen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:01

Niet de hele Veluwe is bos hoor... ik woonde op de Veluwe en gewoon midden in een woonwijk.
Harderwijk is ook op de Veluwe.. en mijn vriendin moet een gedeelte (4 km) door de stad heen (en over de snelweg heen) om in het bos te kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:21

Als je uit veiligheidsoverwegen bijvoorbeeld wél het fietspad kiest en níet de 80 km-weg, dan kun je dat prima onder artikel 5 scharen

* Artikel 5 Wegenverkeerswet 1994

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:23

@Nouks
Maar dan mag je dus ook geen fietsers/voetgangers hinderen...
Mijn moeder fietst ook zo de sloot in als ze ingehaald/gepasserd wordt door een paard.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:20

Ik rijdt ook wel eens door het woongebied.
Ook wel op kleine paadjes, waar ik nu achteraf dus niet mocht rijden.
Kom ik mensen tegen met honden dan wacht ik even of ik vraag of ik mag passeren.
Sowieso als ik naar het ruiterpad wil moet ik 200 meter over een fietspad met een brede berm ernaast. Ik rijdt dan in de berm en draaf daar ook wel. Niemand gehoord die hier problemen mee heeft.
Ik denk dat als je aan mensen vraagt of je mag passeren, ook al zit je op een ruiterpad, dat dat gewoon een stuk beleefder overkomt. Bij ons op het ruiterpad zijn fietsers, wandelaars, quods enz. dus als je wat beleefd bent zie ik het probleem niet zo dat je eens een stukje op het fietspad of in de berm rijdt...