Leven en laten leven, rekening met elkaar houden. Ik word er ook wel eens moe van, de ZOVEELSTE hond die niet naar hun baas luisterd, en dan WEER stilstaan tot de baas de hond pakt.... En in sommige gevallen gebeurd dat ook niet *zucht* maar doorrijden durf ik dan ook niet echt, want je hebt ze ook die in de benen bijten en mijn paard mept zeker wel uit als ze te lang en te dichtbij blijven plakken. Laatste keer op het strand ook zo'n hond die absoluut NIET wilde luisteren en constant achter ons aan kwam. Ik heb toen mijn paard omgedraaid en hebben het rotbeest even het strand over gejaagd, dat vond mijn paard ook erg leuk

En ik werd nog bedankt door de eigenaren ook

"Hopelijk blijft hij nu bij ze uit de buurt!"
Tja, Nederland is klein, wandelen & ruiterpaden liggen enorm vlak bij elkaar, en helaas kom je elkaar dan wel eens tegen. Als ze roepen, dan wacht ik met mijn paard, gooie nze er naar hun pet naar en laten ze de hond, ondanks vriendelijk vragen of ze hun hond bij zich willen roepen neem ik het heft in eigen handen. Of opjagen met paard, of mijn hand verlening (zweep) gebruiken. Daaaag, als ze niet rekening met paarden willen houden, dan doe ik het maar zelf. Gelukkig heb ik dat vrijewel nooit hoeven doen.
Wel een keer gehad dat de hondenbaas haar hond niet wilde roepen, want er gebeurde toch niets???? TOT mijn merrie opeens flink uitsloeg, je had het baasje toen moeten horen, maar ja, hondlief had al een tijd mogen kl*ten dus die luisterde uiteraard niet meer. Dan zien ze opeens wel het gevaar, maar voor hetzelfde geld is het te laat.... brrr.
Ben wel blij dat mijn paard niet van honden gaat rennen. Of ze moeten opeens de bosjes uitspringen met een grote plastic fles in hun bek waar ze net in bijten.... toen schrok mijn merrie toch wel eventjes behoorlijk

(en ik ook)