Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:HC: hoe draaf je met veel bepakking?
ik snap dat het een feit is om alles goed vast te maken, maar ik denk dat je er niet vanuit kunt dat er toch wel ergens iets is dat klappert en/of bonkt op je paard, draaf je dan niet/minder, of moet het paard daar maar aan wennen?
Adrian schreef:Citaat:HC: hoe draaf je met veel bepakking?
ik snap dat het een feit is om alles goed vast te maken, maar ik denk dat je er niet vanuit kunt dat er toch wel ergens iets is dat klappert en/of bonkt op je paard, draaf je dan niet/minder, of moet het paard daar maar aan wennen?
Met een paard met volle bepakking kan je haast niet draven. Volgens mij heeft HC hier geen ervaring mee. Zijn boodschap is echter helder, hoe korter men de rug belast des te beter. Kortom, beter in galop van A naar B, dan in stap.(kort door de bocht). Helaas gaat dat niet op bij een trektocht met volle bepakking. Ik heb dagen gemaakt van 10 uur veelal in stap, door nogal bergachtig terrein met mijn paard met volle bepakking. Ik zat er meestal niet op maar..best wel zwaar voor beiden. Toch..als je het welzijn van je paard in het oog houdt, kom je samen ver...na 2300 km te hebben afgelegd, nog 1100 km te gaan naar Santiago ...pfffft !!!
HG.A3
Antheman schreef:tamary schreef:Veel plezier!
(vergeet de antivlieg niet, dazen hebben honger). Ik had vorige maand zo'n geel veiligheidshesje aan en ben zelf geheel niet gebeten. Niet de eerste reden waarom ik het ding aan had, maar het schijnt te werken.
dazen komen toch op warmte af en zien toch niets?

Citaat:dazen komen toch op warmte af en zien toch niets?
Citaat:Die van mij vond het niet zo aangenaam dat het landingsgestel van een boeing 747 door haar manenkam ging, maar veel meer dan een drafje om weg te komen maakte ze er ook niet van.

Citaat:Je ziet op zich bij de Atex daasspray en de Bremsenbremse dat tijdens het eerste stuk van je rit de dazen niet op het paard landen (soms even aantippen), maar na verloop van tijd is het paard warm en is het effect weg. Ze doen dus wel wat, maar het is maar van erg korte duur
Dat van achteren naderen merk ik maar beperkt, hoor, mijn ervaring is dat ze van alle kanten wel kunnen komen, vaak van opzij. Zie ze regelmatig eerst bij het hoofd en dan landen op de hals.

annebe schreef:Citaat:Die van mij vond het niet zo aangenaam dat het landingsgestel van een boeing 747 door haar manenkam ging, maar veel meer dan een drafje om weg te komen maakte ze er ook niet van.
??????
[/quote]
) boodschappen doen, dingen repareren... Ik zou zien dat je onderweg gewoon ergens 'n keer aan een internetverbinding komt en dan met behulp van tips van de lokale bevolking gaan zoeken/rondbellen. Als je in de buurt komt en je hebt nog steeds niets, dan moet je 'ns opletten hoe leuk reizen te paard is... Wij zijn 90 nachten op de bonnefooi gegaan, wij hadden NIETS geregeld aan overnachtingen, en wij zijn ALLE avonden onder de pannen gekomen met 3 paarden en 2 meiden. Stomweg aanbellen...
Veel succes, en ga er vooral ENORM van genieten! Reizen te paard is zo'n prachtige ervaring, maak je niet zenuwachtig om die ene nacht, die gaat helemaal goedkomen en wordt misschien wel de leukste van de hele reis