Neem jij legitimatie mee met buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Neem jij legitimatie mee met buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:17

Is toch een kleine moeite :?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:21

Mijn paard is voorzien van kenteken (duitsland verplicht in bos), dus ben ik ook te achterhalen. Daarnaast heb ik wel altijd een telefoon bij, waarin de noodnummers met ICE zijn gemerkt (in case emergency)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:22

Kenteken? Zo'n bord op zn staart := ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:23

Somebitch schreef:
Eigenlijk niet, slim is het niet maargoed. Wel heb ik om mijn zadel het adres van mijn pony staan. Maar dat is meer zodat mijn pony weer veilig terecht komt want ik denk dat als ik eraf val pony lief weg is en niet bij me blijft staan.

Daar had ik nou nog niet aan gedacht! Maar vind 't wel een hele goeie! :) Ga ik zeker doen :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:25

Miseria schreef:
Kenteken? Zo'n bord op zn staart := ?

nee, een kleintje (brommermaat), aan 2 kanten aan het zadel.

voor foto zoek google afbeeldingen: Reitkennzeichen

Maar daar heb ik natuurlijk weinig aan als ik eraf val, en meneer lekker verder gaat... :+

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:33

Oh haha, ik stelde me al een paard voor met zon ding aan zijn staart!

Is dat nog maar kort dan? Kan me niet herinneren dat ik dat deed, toen ik in Duitsland werkte.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:35

ik heb altijd m'n mobiel bij me, maar geen legitimatie ofzo, ik ben altijd van het kwijtraken :+
als ik het verlies ofzo dan merk ik het niet, telefoon merk ik als dat uit m'n broekzak valt ofzo :P
ik zit er soms wel aan te denken dat ik'm'n ruiterbewijs mee moet nemen maar doet het toch steeds niet eigenlijk... :?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:38

Ja, altijd :j
Aangezien je strafbaar bent als je hem niet bij je hebt... zo'n klein kaartje past altijd wel ergens in een broekzak.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:13

Dankzij dit topic ben ik nu bezig met een kaartje maken voor aan het zadel/hoofdstel, alleen deze kaartjes zijn best klein. Ik zat te denken aan: Ruiter: 06nummer, ICE: huistelefoonnummer. Is dat genoeg/duidelijk? :)

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:19

Ik neem ALTIJD legitimatiebewijs mee.
Ik heb met buiten rijden altijd een heuptasje om.
Daar zitten altijd mijn sleutels van stal in. Omdat daar over het algemeen niemand is, dus ik moet de boel af sluiten.
Mijn rijbewijs zit daar ook in.
En standaard zit daar ook nog eens mijn Ruiterbewijs in.
Verder zit er nog wat prul in.
Ideaal een heuptasje.
Ook zit er altijd een kopie van het paspoort van het paard in...
Waarom weet ik eigenlijk niet maar geeft mij op zich een fijn gevoel.

Edit: Van die kaartjes aan je zadel/hoofdstel met gegevens is opzich geen slecht idee.
Daar ga ik ook eens over nadenken

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:25

je moet je toch altijd kunnen legitimeren !dus ik neem altijd wat nee

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:27

Wow, hier heb ik dus echt nog nooit over nagedacht!
Ik heb wel altijd een telefoon bij me, met daarin ook verschillende ICE-nummers, maar verder geen enkele legitimatie.. Zo'n labeltje aan je zadel is wel erg slim, dat ga ik ook maar eens maken!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:24

@Renske: Zolang er maar een telnr van jezelf, ICE telnr en evt een staladres op staat.
Zo'n ijzeren IDtag of plaatje gaat toch het langste mee. Moet je alleen weer even nieuwe bestellen als je van stal verandert. Het is echt een kleine moeite om te doen, je denkt er alleen niet snel aan. Goed dat dat nu wel gebeurt! Bij die ene zaak (zie onderschrift) was het nu maar 1 euro verzendkosten, dus ook niet een excuus om ze even te bestellen.
Legitimatie zelf heb ik vaak niet mee, alleen als ik in onbekend gebied rij tijdens bijv vakantie.

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:25

nee die neem ik meestal niet mee ;$

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:33

Ik neem eigenlijk nooit mijn rijbewijs mee als ik ga buiten rijden, ik zou niet weten waar ik dat ding moet laten. Ik rijd niet graag met tasjes. Mijn telefoon gaat wel altijd mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:18

Ik heb een Dogtag aan mijn zadel hangen met de naam van mijn pony, de naam van de stal waar hij staat, mijn telefoonnr en het telefoonnr van mijn vriend erop aan mijn zadel hangen, tesamen met de vergunning die bij ons in delen van het bos verplicht is. Plaatje kostte incl. verzenden geloof ik iets van 5 euro, dus dat zijn de kosten niet. Alleen als je dan een keer op vreemd terrein gaat rijden, klopt die niet (als je van stal verhuist ook niet, moet je een nieuwe laten maken).
En verder wel nagenoeg altijd mijn mobiel in mijn zak met een groep ICE met belangrijke telefoonnrs erin.
Legitimatiebewijs zit in mijn portomonnee en die laat ik doorgaans in de auto of in mijn kast, op stal dus.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 01:05

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit eerder over nagedacht om legitimatie mee te nemen op buitenrit... Is eigenlijk wel heel erg slim om te doen (en kan je een boete besparen)!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 01:51

Skygirl schreef:
Everytime schreef:
Nee heb alleen mijn mobiel bij.

Bij wie?

:roll: Sorry hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:04

Dat neem ik nooit mee. Dat is me echt een te lomp document. Zou niet weten waar ik het moet laten.

NJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:49

Nee ik neem hem nooit mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:18

Neem nooit wat mee, niet van mezelf en ook niet het paardenpaspoort. Niet goed, ik weet het, maar ik vind een heuptasje niet fijn om mee te rijden en het past niet in een jas of broekzak. Ik kom nog uit de tijd dat het niet verplicht was om je ID mee te nemen, moet eerlijk zeggen dat het ook niet in mijn systeem zit.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:36

Ik vind dat allergie en bloedsoort opschrijven eigenlijk ook wel slim...
Ik neem trouwens ook altijd een hoevenkrabber mee.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:02

Vroeger dacht ik er nooit bij na, maar de laatste tijd neem ik standaard mijn ID-kaart (dat zijn hier gelukkig van die bankkaart-achtige dingetjes die makkelijk in je broekzak passen) mee. En ik neem ook altijd geld mee, 10 of 20 euro, voor het geval dat er wat gebeurt.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:54

Ik neem mijn ID-kaart eigenlijk nooit mee als ik een bosritje maak. Mijn mobiel (met ICE-nummers) neem ik wel mee voor noodgevallen. Ik rijd altijd met minstens 1 andere combinatie erbij, er zijn altijd mensen die weten dat ik in het bos rijd aangezien ik dan manegepaarden rijd en het is een standaard route dus er zijn dan wel mensen die weten waar ik uit hang en me eventueel kunnen helpen als er iets is. Gelukkig is er verder nooit iets gebeurd van een ongeluk of een overtreding waardoor er naar identificatie gevraagd kon/moest worden. Ik zou de ID-kaart liever ook niet meenemen, maar misschien dat ik voortaan wel een kopietje ervan meeneem op buitenrit zodat ik toch iets bij me heb. Dan schrijf ik daar ook meteen wat ICE-nummers en allergie-info bij op zodat die informatie ook meteen beschikbaar is, mocht het ooit eens nodig zijn.

Annaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:28

ik vind het eigenlijk wel zo horen, maar doe het niet :o