Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KBTP schreef:Passeren in stap vind ik erg overdreven, in een rustig drafje kan ook geen kwaad.
manic schreef:Vraagje voor de Veluwe gangers die kennelijk de zandvlakte bij Kootwijk goed kennen... Er is een stuk aan het eind van de zandvlakte (bij het militair terrein zeg maar) waar je echt met je paard een halve meter zuigende blub inzakt, hoe kun je daar het beste omheen rijden?
manic schreef:Wat een rare discussie is er hier ontstaan over of je je paard genoeg onder controle hebt of niet, naar aanleiding van langs galopperende ruiters. Daar gaat het toch helemaal niet over? Het is gewoon goed fatsoen om even je paard terug te nemen, netjes te passeren en dan door te rijden... Eventueel nog even achterom kijken of het allemaal goed gaat.
@TS ik denk dat je toch echt gewoon pech hebt gehad... ik heb zelf zulke ervaringen helemaal niet op de Veluwe, sterker nog, ik kom er bijna nooit iemand tegen... Heerlijk!
Vraagje voor de Veluwe gangers die kennelijk de zandvlakte bij Kootwijk goed kennen... Er is een stuk aan het eind van de zandvlakte (bij het militair terrein zeg maar) waar je echt met je paard een halve meter zuigende blub inzakt, hoe kun je daar het beste omheen rijden?
. manic schreef:Vraagje voor de Veluwe gangers die kennelijk de zandvlakte bij Kootwijk goed kennen... Er is een stuk aan het eind van de zandvlakte (bij het militair terrein zeg maar) waar je echt met je paard een halve meter zuigende blub inzakt, hoe kun je daar het beste omheen rijden
meggiemeg schreef:Hey Scooby bedoel je het zandpad wat naast het ruiterpad loopt maar vlak langs het hekwerk van defensie?
Als je dat pad bedoelt daar mag je niet rijden, ben er al eens vanaf gestuurd door de boswachter met een duidelijke waarschuwing dat de volgende een boete is...
meggiemeg schreef:Hey Scooby bedoel je het zandpad wat naast het ruiterpad loopt maar vlak langs het hekwerk van defensie?
Als je dat pad bedoelt daar mag je niet rijden, ben er al eens vanaf gestuurd door de boswachter met een duidelijke waarschuwing dat de volgende een boete is...
Je mag als ruiter niet op een menpad komen volgens de boswachter
dynamiek schreef:meggiemeg schreef:Hey Scooby bedoel je het zandpad wat naast het ruiterpad loopt maar vlak langs het hekwerk van defensie?
Hahaha daar ben ik op ok aangehoudenJe mag als ruiter niet op een menpad komen volgens de boswachter
.
, maar toen ik besefte dat ik 1 teugel vast had, in de andere hand m'n trui die nog maar half uit was en mijn helm niet op, had ik toch even bang. Gelukkig zijn onze paarden meer gewoon en zijn ze allemaal relatief kalm gebleven.sporter schreef:mika11 schreef:Sporter, dat laatste heb je zeer zeker gelijk in. Wat anderen doen heb je niet in de hand, dan moet je zorgen dat je zelf alles onder controle kunt houden.
Als je dat bedoelde, dan ben ik het met je eens.
Maar omgangs regels onder ruiters zijn er niet voor niks, en het is wel jammer dat het blijkbaar wel eens zo misgaat.
Dat ik dus precies wat ik wil zeggen. En volgens mij heb ik letterlijk elke post gezegt dat ik het ook associaal vind van die ruiters. Maar het is een feit dat als je vandaag de dag met je paard buiten gaat rijden. De kans vrij groot is een associale groep tegen te komen. Dit kunnen paarden zijn of wielrenners of wandelaars of een schoolklas of een groep motorrijders.
Mindim schreef:sporter schreef:
Dat ik dus precies wat ik wil zeggen. En volgens mij heb ik letterlijk elke post gezegt dat ik het ook associaal vind van die ruiters. Maar het is een feit dat als je vandaag de dag met je paard buiten gaat rijden. De kans vrij groot is een associale groep tegen te komen. Dit kunnen paarden zijn of wielrenners of wandelaars of een schoolklas of een groep motorrijders.
Sporter, denk je ook zo wanneer je in een auto stapt? Als je auto of erger in de prak wordt gereden door bijvoorbeeld een dronken automobilist die wangedrag vertoont met zijn auto? Waardeer je het dan ook als men tegen jou zegt, of jij wel je auto kunt rijden en dat je niet moet klagen dat je auto of medepassagier aan gort is, omdat jezelf het risco opzoekt door met je auto de weg op te draaien? Ik noem dit, omdat ook dit bestuurders zijn, een groep koeien is dat niet. Als bestuurders zijnde wordt je toch geacht rekening en fatsoen naar je medebestuurders te tonen.
Als de ruiters nu tegen de andere paarden op waren gereden had je helemaal gelijk gehad
Mindim schreef:Sporter, het gaat me niet om een botsing, maar om de onzekere factor van andere medeweggebruikers. Als zij zich asociaal gedragen, dan niet de schuldvraag gelijk bij jou gelegd hoeft te worden.
Om te zeggen dat je dan niets op die weg te zoeken hebt, is natuurlijk larie.
Zeg ik ergens dat je het niet asociaal vind dan? Lees mijn stuk maar eens begrijpend door, eer je mij ervan beschuldigd