Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar hij schoot ineens de weg op en zij viel er van af. maar Rosa rende weer een stuk verder maar toen zat de teugel om zijn been dus hij bleef gelukkig staan

??? Paard vol in de rem, ik er voorover met salto vanaf. Had de teugels gelukkig vast, maar was achteraf niet nodig geweest, want ponylief stond stijf van de schrik
te blazen.
Emmycupid schreef:Vraag me af of er mensen zijn die zoiets spectaculairs meegemaakt hebben...
Ik zelf namelijk wel, hehe... Op een mooie lentedag reed ik over de dijk.
Op eens kreeg de knol de gekte in z'n kop en bedacht dat hij naar huis ging rennen, en hard ook.
In volle galop galloppeerde die de dijk af (en nee, ik had niets te beginnen).
vervolgens rende die door, en sloeg naar rechts af in een jawel, rechte hoek.
Waarbij ik dus linearect rechtdoor vloog. Tegen het hek aan klapte,
en vraag niet hoe, maar ik had zelfs het hoofdstel in mijn handen.
Nou, mijn paard er natuurlijk vandoor, haha. Mank, en al godverend liep
ik het dorp door: ''Heeft iemand m'n paard gezien?'' Maarja, die was natuurlijk allang weer thuis.
Toen ik eenmaal thuis was iedereen al over de rooie dat ik misschien ergens
naast de weg zou liggen, en ze hadden hem al afgezadeld.
Ik hem weer opgezadeld en vervolgens en enorme buitenrit gemaakt.
Dat zal je leren dacht ik haha!
Iemand iets soortgelijks meegemaakt, ben benieuwd!
Ik koprol ik het zand, teugels nog een paar seconden proberen vast te houden maar tevergeefs, pony happy bokkend het zandpad af, van de andere paarden weg! Hij zag er werkelijk gelukkig
(grrrrrr...) uit! Ik maar denken: bij de volgende afslag RECHTSaf please! Want dat is de richting van stal. Alsof hij me hoorde: hij kijkt achterom naar ons, zwenkt een keer heen en weer en slaat vervolgens LINKSaf... grrrrr... (ik weet zeker dat als hij kon glimlachen, hij het had gedaan..) Daar sta je dan, ponyloos en je afvragend waarom je pony geen gevoel voor richting en kuddegevoel heeft
en waar hij dan in hemelsnaam gaat belanden. Een van de andere twee paarden er dus maar achteraan in een galopje, ik al hardlopend met mn mobieltje de staleigenaar gebeld die er al snel aankwam met auto om ook te zoeken. Wandelaars die we tegenkwamen, wezen nogal verschrikt in de richting van een bosweggetje: zoeken jullie een pony? hij ging heeeeel hard hierheen... Oke, ik in mn eigen galopje door dat pad, zie ik aan het eind van het pad het paard van mijn vriendin, met op sleeptouw mn pony! Had zich verschanst in een vol weiland en vond het toch wel gezellig dat een ander paard hem kwam opzoeken.. En natuurlijk net zo braaf en uitgeblust..
Kon zo weer opstappen en naar stal toe rijden. Gelukkig goed afgelopen, want bij ons achter het bos loopt een drukke weg en ik zag hem dus die kant op rennen..pfff.. Heeft me toch wel wat angstig gemaakt, zat me laatst nog af te vragen of er iets van gps apparaatjes bestonden die je aan je zadel kunt vastmaken zodat je je pony in een bos kunt terugvinden! Raar idee misschien maar zou best een oplossing zijn voor mij
, aangezien ik dus een pony heb die niet naar stal of naar paarden toe rent maar juist het tegenovergestelde.. Iemand tips? 

.
. En er loopt dwars door het bos een breed zandpad, dus wij daar mooi overheen in volle galop. Op gegeven moment heb je een flauwe bocht en gelijk ging je een heuvel op. Wij komen aangegalopeerd en bleek dat mensen ons al in de verte konden zien en horen aankomen
. Zij dachten: oh wij gaan even voor hun aan de kant, zodat ze er langs kunnen. Hierdoor stonden ze dus op de heuvel achter een boom, dus wij konden ze niet zien, anders waren we allang terug gegaan naar stap..
. Achteraf maar goed dat ze met haar voet in de beugel was blijven haken, anders was ik bovenop haar komen te liggen
, ik viel op precies dezelfde plek. En ik kon eerst niet zo snel overeind komen, want had enorm last van mijn rug.. Dus ik schreeuw naar mijn vriendin: Donja komt achter je aan hoor!!! Zij had nog niet in de gaten dat ik er ook was afgevallen dus zij dacht: Huh je kan toch remmen?? Rem dan! Na een klein poosje stopt haar pony en mijn paard ook. Zij haalt haar voet uit de beugel, kijkt achterom en ziet ineens mijn paard staan, zonder mij erop
. Dat gezicht van haar
Zij om zich heen kijken waar ik was en sta ik daar ineens een paar meter verder op te zwaaien 
. Die mensen die achter die boom stonden helemaal bezorgd en wij maar lachen 

.
. Lag ik daar ineens voor haar, en dan ook nog kijken van baas, wat doe jij nou??!

. En sindsdien is het nooit weer gebeurt, ze had toen van die thermoboots aan, die zijn veel breder en daar rijd ze nu niet meer mee