Adrian schreef:Ik gaf alleen maar een goed bedoelde tip. Doe het zo al jaren. Voor het slapen gaan, of tijdens de nacht, even kijken of ik hem nog zag lopen in zijn weitje..niks mis mee toch ? Zo'n bandage reflecteerd enorm. Snap dan ook niet, waarom dit in het belachelijke wordt getrokken.
gr. Adri.
Tja, dat is misschien het gevolg van eigen waarnemingen? Bij mij in ieder geval wel: als een keer de paarden tegen de normale gang van zaken in nog in de wei staan terwijl het donker is en je dus met zaklamp de wei ingaat om ze op te halen en de hele groep (2 uitzonderingen) aan de loop gaat vanwege die "bewegende lichtjes", dan kun je niet meer serieus blijven bij het idee van zaklamp in de wei.....
Die bandage zal vast wel goed reflecteren, maar de herinnering aan die paarden die met z'n allen in de paniek gingen vanwege die zaklamp maakte het voor mij niet direct een logische tip.
Ik vlecht trouwens liever een gekleurd labeltje in de manen met mijn 06-nummer erop en de naam van het paard. Een hoop mensen vinden benen van paarden iets om van een afstandje te bekijken.