Paard los op het strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Re: Paard los op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:07

okee, maar het komt er dus op neer dat het paard verschillend is!

maar het betekent niet dat als er nooit wat met een schoot is gebeurd (gelukkig) dat er nooit wat kan gebeuren he..

ik weet niet als ik zoiets zou doen, ik heb de mijne niet zo lang en wil er nog een hele poos van genieten! :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:36

DDW1190 schreef:
okee, maar het komt er dus op neer dat het paard verschillend is!

maar het betekent niet dat als er nooit wat met een schoot is gebeurd (gelukkig) dat er nooit wat kan gebeuren he..

ik weet niet als ik zoiets zou doen, ik heb de mijne niet zo lang en wil er nog een hele poos van genieten! :+

Dat klopt en precies dat is risico-inventarisatie. Als JIJ denkt dat JOUW paard deze "vrijheid" niet "aankan" dan doe je het niet; dat is dan een verstandige beslissing, een goede risico-inventarisatie dus.
Als je denkt dat je paard het wel kan en het blijkt niet te kunnen; slechte risico-inventarisatie.
Als je denkt dat het paard het kan en je paard doet het ook goed; goede risico-inventarisatie.

Maar bedenk in dit laatste geval wel dat de omstandigheden een rol spelen; oftewel, dat het onder andere voorwaarden misschien niet verstandig is om je paard los te laten. JIJ als eigenaar dient dit te kunnen inschatten, zoals je ook inschat of je paard voldoende verkeersmak is om over de weg te rijden of voldoende is opgeleid om een goede B-, L-, M- of Z-proef te rijden, danwel te springen of in staat is een klasse II endurance succesvol uit te lopen of whatever je ook met je paard wil doen.

Anoniem

Re: Paard los op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:13

Precies...
En dat is exact wat ik al een paar pagina's duidelijk probeer te maken...

Het is áltijd een risico dat je samen met de eigenaar moet inschatten. En dán kun je pas bepalen of je wel of geen shoot doet.

Je kunt het níet met ieder paard doen.
En veel eigenaren weten dat ook van hun paardje :)

En als je een verstandige fotograaf treft, zal die ook niemand pushen om toch deel te nemen aan een shoot.
Want 't is natuurlijk erg onhandig om een shoot te doen met een paard waarvan de eigenaar al aangeeft dat het paard bijv. thuis ook niet achter paaltjes blijft staan :P