Paardenvierdaagse Barchem 18-21 augustus 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:01

Dus handjes vol, Lieneke?? :)
Hopelijk heb je het morgen iets rustiger dan. Scheelt inderdaad wel om vroeg te gaan. :j

Gisteren was echt een enorm mooie route, 't Grote Veld! We hebben enorm lekker gereden, lekker tempo gemaakt ook (schijnt, iedereen zei dat we vlot reden, maar reden gewoon lekker en op wat de paarden aangaven).
Vandaag was de route ook weer gaaf (met 1 eeeeeeeenorm lang zandpad :) ), je kon nog kiezen of je dóór de Slinge ging of over de brug. Zijn erdoor gegaan, ben benieuwd naar de foto's! :))
Morgen alweer de laatste dag. Moet zeggen dat ik het nu wel begin te voelen aan mijn lichaam. Vier dagen is precies genoeg. ;)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:42

Jammer Nienke dat je niet meer mee kon rijden.
Hoe is het nu met het wondje?

Ik had mijn handjes vol!
Vandaag ging het al stukken beter. Echt lekker rustig, veel plezier gehad.
Vond deze route wat minder. zandpaden met steentjes.
Toch nog 1 stuk flink kunnen galloperen!!

Na de 2e stop kwamen we Pascalle nog tegen. Deze is met ons mee gereden. Helaas verstapte udi zich al vrij vlot (in een bocht) Kreupel :(
terug gereden en daar heeft de eigenaar van de heksenlaak mij opgehaald met de trailer en helemaal naar haarlo gebracht!!!
Super geregeld!!!!!!!!
Ze staat nu dus lekker thuis, beentje goed afgespoten. Morgen zien we verder.

heb een leuke week gehad :)

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:24

Het was erg leuk!!

Alinde stond al bekend bij de menners. Al ver achter hoorde je: ohh das volgens mij die fjord die de inhalers eng vind! hahaha oeps.
Ze had zich de eerste, maar vooral de tweede dag nogal aangesteld toen er inhalers kwamen. Ze vond het eng dat is best begrijpelijk. Voor het eerst van haar leven maakt ze zoiets mee, maar ze schoot dan echt weg en soms werd ze even helemaal gek, maar dag 3 en 4 was er niks meer aan de hand en heeft ze heerlijk gelopen. Eerste dag veel regen inderdaad, maar de rest van de dagen was het mooi weer!!

Het enige waar ik nu last van heb is mijn onderrug, voor de rest heb ik nergens last van (tot nu toe dan he :D ) Morgen en over morgen nog maar een ritje maken (niet te lang) maar toch even ook voor de spierpijn van alinde. Zo stil zetten is natuurlijk ook niet goed.

Jammer dat ik volgend jaar niet mee kan doen ivm. veulen. Anders had ik het graag nog weer een keer willen doen!!

Vliendertje

Re: Paardenvierdaagse Barchem 18-21 augustus 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:27

hahaha van je fjord heb ik inderdaad ook gehoort :')

avanti2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:41

Jammer dat het alweer afgelopen is... Heb samen met mijn paardje ontzettend genoten!
Vandaag met verschillende ruiters en menners een stukje meegereden, was toch ook wel erg leuk, in plaats van de hele rit alleen! :D
Wel baal ik een beetje dat ik vrijdag moest werken en dus niet mee kon rijden, had die waterdoorgang ook wel erg graag willen proberen.
Iedereen superbedankt voor de leuke dagen en wie weet tot volgend jaar!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:41

Woeh, mijn eerste paarden4daagse helemaal uitgereden! :D Was erg leuk, volgend jaar waarschijnlijk weer!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:46

Zie ik dit topic nu pas :D
Wij hebben ook meegedaan, uiteindelijk 2,5 dag ohz, toen werd het paard van m'n vriendin kreupel, en gister zijn we mee geweest op de wagen.

Afbeelding
Er staat al het eea aan foto's op http://www.barchem.org (van het water) en op http://www.debergmenners.nl (de 1e dag).

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:58

Gave foto! Helaas sta ik er niet tussen op die foto's op barchem.org. Op de site van Bergmenners wel, bij de openingsrit :P

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:56

Was een hartstikke leuke 4daagse! :j
Vind het echt een super organisatie, dat maakt het allemaal extra leuk! :)
Helaas laatste dag inderdaad niet mee kunnen doen. Ze had een klein plekje bij de singel en wou het niet riskeren dat het een flinke singelplek zou worden na 30km rijden, dus helaas... Weer naar huis gegaan.
Hebben al met al ook prachtig weer gehad, leuke routes, zeker dag 2 met de lange zandpaden en dag 3 met het water! :))

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:33

jaaaaaaaaaaaaaa wij waren er ook en vonden het ook helemaal te gek. Goeie organisatie, mooie routes! alles prima verzorgd! volgend jaar weer hoor!

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:53

Vliendertje: haha wat had je gehoord dan??? dat ze bang was?
Gelukkig de 2 laatste dagen vond ze niks meer eng!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:08

Ze wennen er snel aan inderdaad.

Wij zijn er volgend jaar ook weer bij, met een beetje geluk met de kar! We zijn van plan om Mac te gaan laten beleren. Stalletjes daar op het terrein zijn iig al gereserveerd.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:44

Inderdaad lisa_vera Hihi.
Lizmd ik heb jou ook nog gezien bij stops op de laatste dag :)

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:15

De organisatie was prima, goed geregeld. Maar mijn maatjes en ik vonden dat we helaas wel erg veel in de berm moesten rijden, teveel verharde paden.
Behalve dag 2 dat was super. Het was overigens mijn eerste vierdaagse ooit. Ik heb mijn paard nog maar 8 maanden. (sowieso mijn eerste paard)
Er moeten toch meer zandpaden zijn ! Misschien kunnen ze de ruiters en menners op sommige stukken splitsen, waardoor er smalle paden genomen kunnen worden door ruiters. Volgend jaar rijd ik niet alle dagen meer mee, maar is het afhankelijk van de routes.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:10

Was ons idee inderdaad ook, om iig 1 dag eruit te laten en dan afhankelijk van de lengte en de hoeveelheid verharde paden.
Had jouw optie ook geopperd, om een alternatieve (onverharde)route voor de ruiters in te plannen. Hoop dat ze er wat mee gaan doen!

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:02

vond de vierdaagse erg goed georganiseerd met mooie routes.
dag 4 was wel wat veel verharde wegen maar de rest waren toch veel zandpaden en goed te rijden naast de verharde weg.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:21

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:52

Leuk! Ik sta er ook 2x tussen :D Binnenkort eens een fototopic maken :D