Rijden jullie buiten met Body-protector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:06

Draag mijn body protecter juist met buitenrijden, daarnaast ook bij springen.
Heb het ding toch, dus waarom niet dragen? Vooral met buitenrijden en springen kan mijn pony nog wel eens raar doen namelijk.
En trouwens, ding is ook lekker winddicht!!

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:07

Ik heb een BP, maar nog nooit de moeite genomen om 'm aan te trekken. Doodzonde dat ik dat ding ooit heb gekocht.. Maar Flip is heel braaf buiten (verder ook hoor) en Bandiet, tja, hij niet, maar dan heb ik eerder zoiets van; dan maar niet naar buiten. Dus daar ook geen BP voor nodig xD.

No_No

Re: Rijden jullie buiten met Body-protector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:16

Ik heb gisteren een bodyprotector gevonden bij www.Equifashion.nl . Daar was de equitheme voor kinderen en volwassenen in de aanbieding nl: 50 euro! Ik hoop dat het een fijne is. Volgens de beschrijving moet het door je lichaamswarmte goed gaan aansluiten. Ik ben benieuwd!

xErnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:13

ik rijd zelf alleen met bodyprotector als ik spring of buitenrijd omdat het van me vader moet.
het is natuurlijk altijd veiliger, ik ben alleen vergeten wel merk ik heb

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:45

No_No schreef:
Ik heb gisteren een bodyprotector gevonden bij http://www.Equifashion.nl . Daar was de equitheme voor kinderen en volwassenen in de aanbieding nl: 50 euro! Ik hoop dat het een fijne is. Volgens de beschrijving moet het door je lichaamswarmte goed gaan aansluiten. Ik ben benieuwd!

Ik hoop voor je dat de bp past en fijn zit. Het is wel een groot risico om hem zo te bestellen...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 11:23

Dat risico durfde ik wel te nemen. Anders zet ik het wel weer op MP of zo. Ik heb goede berichten gelezen over deze BP dus ik hoop het idd maar! Als het binnen is zal ik het ervaren denk ik dan maar :o

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:04

Hangt er vanaf, met Playboy wel, die wil wel eens flink gek doen.. Op andere pony's/paarden niet eigenlijk :)

loveflira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:07

nee, misschien wel dat ik de eerste keer met men paardje buitengaan misschien wel

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:08

Ik heb een bodyprotector, maar die gebruik ik alleen bij andere paarden. Bij mijn eigen paarden gebruik ik hem iig nooit omdat ik hen ken en ik weet hoe ze reageren. (ookal weet ik dat een paard een dier blijft)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 09:13

No_No schreef:
Ik heb gisteren een bodyprotector gevonden bij http://www.Equifashion.nl . Daar was de equitheme voor kinderen en volwassenen in de aanbieding nl: 50 euro! Ik hoop dat het een fijne is. Volgens de beschrijving moet het door je lichaamswarmte goed gaan aansluiten. Ik ben benieuwd!

Ik kreeg net een mail van de winkel.. Hij is uitverkocht :(

x_mnq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:12

ik gebruik er geen maar miss dat ik er ook wel eentje ga kopen ikweetnognneit..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:50

Sinds kort draag ik hem wel op buitenrit en dan vooral als ik langs de weg ga :) (nog niet altijd, moet er nog aan wennen...) Er zijn in korte tijd een paar nare ongelukken gebeurd in m'n kennissenkring en ik heb dat ding toch in de kast liggen voor het crossen. Als ik er af zou vallen en m'n rug zou breken terwijl dat ding in de kast ligt te verstoffen... :o dan zou ik mezelf echt héél hard voor m'n hoofd slaan :o ;) Ik ben ook van plan om hem voor het springen te gebruiken, vooral de lessen (club) aangezien de hindernissen flink serieus beginnen te worden :')

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:31

ik rij ook nien met en bodyprotector.. ik weet eelijk neit waarom.. maar wij rijden toch altijd (bijna altijd) op dezelfde dus ...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:41

No_No, hoe leuk de aanbieding ook was, ik zou echt geen BP kopen van het internet, zonder te weten dat je hem past. Ik heb 6 verschillende soorten BP's (Rodney Powell, How's) aangehad en ook al vind iedereen de ene lekker, misschien zit de ander jou veel beter. Ook is de ruglengte bij BP's soms een probleem. Als je er 1 gaat passen, ga dan in dezelfde winkel op het zadel zitten dat jij ook hebt. Een BP die te lang is, is zeker niet goed!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:51

Ik rijdt zonder bodyprotector..
rijdt op hetzelfde paard iedere keer (eigen paard)
ik weet wel dat het flink kan gaan bij m.. maar is nooit in me opgekomen om zo'n ding aan te doen..
en nu is hij rustiger.. maar er kan altijd een gekke bui tussen zitten..
maar nee ik gebruik m niet..

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:22

ik heb wel een rijdje een body protector gehad maar die was al snel te klein. nu viel ik laatst ongelukkig op mn rug dusja had ik beter wel 1 kunnen hebben maar in het bos rijd ik er eigenlijk nooit mee ten eerste omdat ik er geen heb en als ik er wel een had had ik het toch niet gedaan. tijden een buitenrit wil ik genieten en niet klem zitten in dat ding XD

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:32

Ik heb er geen en ik vind het niet nodig met buitenrit.
Ik vertrouw mn pony goed buiten.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:17

Het zijn wel met name de jonge soepele mensen die het niet nodig vinden :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:13

Het valt mij op dat heel veel mensen zeggen, ik vetrouw mijn paard goed buiten of ik rijd altijd op hetzelfde paard etc. Er kan altijd wat gebeuren, mijn paard is eigenlijk ook bomproof, was er nog nooit afgevallen, en toch ben ik er laatst een keer af gevallen en mijn rug gebroken. En ik heb echt een superbraaf paard. Maar ja..ook hij is geschrokken en heeft zich 180 graden omgedraaid en daar lag ik. Reed ook nooit met BP en nog heb ik hem niet altijd om, in de bak bijvoorbeeld niet. Maar ik realiseer me wel dat ik er net zo goed in de bak af kan vallen en ondanks dat je paard vertrouwd, hij ook iets kan doen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:27

kamsel schreef:
Het zijn wel met name de jonge soepele mensen die het niet nodig vinden :D

Een paard waarbij ik denk een bodyprotector nodig te hebben, wil ik helemaal niet op rijden. Dat jong en soepel is er bij mij ondertussen wel een beetje af (40+), maar ik rij altijd zonder bp en heb er ook geen. Mocht ik nog eens een crosstraining gaan doen, dan zal ik er wel eentje aanschaffen omdat het dan verplicht is, maar ik heb geen behoefte aan zo'n ding.
Cap doe ik trouwens wel op bij buitenritten, al was het maar voor de laaghangende takken ;)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:18

ik rij op een paard dat altijd opzij springt maar geen bp.
gelukkig ook nog nooit afgevalen. mij lijkt het niet fijn rijden met z'n bp.
cap altijd. idd handig met laaghangende takken

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:29

Ik rijdt niet met een bodyprotector maar met een tussen oplossing
Ik heb de mountain horse bodyguard gekocht (269 euro)
Het is een jas waar in de rug,schouder,ellbogen protectors zitten.

Heb hem nu 2 jaar en ben er zeer tevreden mee.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:32

Ik heb nooit een bp aan..
Niet met springen, niet met buitenrijden, niet op een vreemd paard..
Niet dat ik er altijd gerust op zit hoor, ik vind die dingen gewoon zo ellendig warm en ze belemmeren me constant..
Maar dat is mijn mening :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:05

Met de mijne zou ik rustig door kunnen rollen, heb voor het eerst in 2 maanden weer gereden en hem dus voor het eerst weer aangehad.
Tja, wanneer heb je hem nodig? Ik denk juist als je het niet verwacht.
Waratje: als je hem koopt voor cross trainingen, doe je hem dan gewoon ook aan of niet?

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:04

Ik reed altijd zonder bp op mijn verzorg fjord, ook eigenlijk nooit over nagedacht.
Nu rij ik een ander paard die haar pit uit in af en toe een flinke bok partij (voel me dan net een rodeo :o ), en ook graag een flinke bok mag geven in galop.
Dat ik mijn vriendin die wel een bp heeft heb gevraagd of ik die van haar tijdelijk mocht lenen tot ik zelf een had ;) En moet zeggen dat ik een stuk ontspannender zit dan zonder 8-) .
Heb nu ook een airparka gekocht (helaas in oranje, maar die dingen zijn zo duur en deze was in de aanbieding :D )
Heb ook wel bp aangepast maar dan zit je zo opgesloten mijn airparka heb je geen last van tot je ervan af stuiterd en dan heb je een airback om je heen zitten.
:D maar dat probeer ik toch te voorkomen ;) :+