Shadow0 schreef:Huertecilla schreef:Ondanks deze stevige mobiel en de com-sats heb ik liever een extra kursus gevorderde bergredding dan de mobiel mee.
Dat heeft toch niks met elkaar te maken? Het een sluit het andere niet uit.
Ja, dat klopt. De mobiel is zinvol om op terug te kúnnen vallen wanneer de noodsituatie voorbij zelfhulp gaat.
Mijn praktijkervaring wijst uit dat mensen eerder bellen dan zelf de broek ophouden. Ik ervaar de valkuil.
Uiteraard doet niemand op Bokt dat. Elke ruiter weet dat paardrijden een risicoactiviteit is en is op de mogelijke gevolgen voorbereid.
Dán heeft de mobiel toegevoegde waarde en heb ik níets opgemerkt
Overigens ligt dat wel buiten het ts. Als ik niet ríj, stap ik af. Is elementair niet onnodig belasten van mijn paard.
De combinatie noodhulp inroepen voorbij zelfredzaamheid en rijdend bellen is.... uitzonderlijk. Die uitzonderlijke nood breekt wet en is dus een non-onderwerp voor de wet.
hc

, maar ik ben persoonlijk toch erg blij met mijn mobiel, misschien omdat ik een vrouw ben en iets minder avontuurlijk ben aangelegt voel ik me toch wat veiliger
middenin het verkeer rijdt, denk ik dat het niet wettelijk verboden is. Meenemen is natuurlijk altijd aan te raden, maar als je moet bellen kan je indien mogelijk altijd even afstappen.
.