Brendariss schreef:In ieder geval 1 van deze 2 manege's nooit heengaan!
Zij kopen kreupele paarden op, die worden ingespoten zodat ze nog een seizoen meekunnen, waarna ze afgemaakt worden. Zo zijn er bij mij uit de buurt een paar paarden daarheen gegaan voor hun laatste maanden, hufters zijn het die lui die dit doen!!
Ik weet niet welke manege uit Noordwijk het is (dat wil de schuldige hier natuurlijk niet kwijt) maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.
Ik denk dat dit niet zo netjes van jou is om te plaatsen, aangezien je berricht geen feiten en/of namen bevat is het op niets gebasseerd en veroorzaak je speculaties
Mijn oude (verzorg) paard is afgelopen april gekocht door manege SMIT, deze manege heeft paarden lopen die er al jaaaaaaaaàren staan en daarnaast worden alle paarden die door Aad worde gekocht klinisch gekeurd. Afkeuring betekend geen 'koop'. Paarden die ziek worden gaan netjes naar de dierenarts en worden behandeld en op rust gezet.
En tja............paarden die niet kunnen werken, gaan weg. Maar dit lijkt mij vrij logisch in een manege bedrijf.
Paarden bij Smit staan overigens grotendeels in dikke bodembedekking, krijgen goed voer en dagelijkse 'normale' beweging en rust. Na het rijden worden de paarden door de ruiters verzorgd en afgesponst voor ze op stal worden gezet.