Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:22

Pareltje2 schreef:
ik ben wel benieuwd of je nij 1 van de genoemnde maneges een rit kan reserveren met een groepje. Dus dat je met een aantal mensen gaat dat je kent? Of moet je je altijd aansluiten bij een bestaande groep? Weet iemand dat?

Hi Pareltje,
E.e.a. natuurlijk afhankelijk van de grootte van de groep en de dag, maar bij Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatie.com/) komt het vaker voor dat een groep vriend(inn)en samen reserveert. Ze hebben maar 7 paarden waarvan 1 voor de begeleider, dus als je met z'n zessen bent. Paarden zijn goed verzorgd en de ritten 100% genieten. Gewoon proberen, zou ik zeggen! :-)

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:00

Ik zou naar manege Smit gaan, vriendin van stal heeft daar jaren gereden en volgens haar is dat gewoon een super manege.
Ik heb zelf 2 keer een buitenrit gemaakt bij manege Bakker, maar ik vond het niet geweldig. De instructeur was niet bepaald op zijn vrolijkst en leek zich met de seconden te irriteren aan mensen die wel vrolijk waren, hij gaf ook laat aan wanneer er iets kon gaan gebeuren. Zo zat ik op een haflinger dat blijkbaar standaard bij een bepaalde bocht de duinen in springt, toen hij dit vertelde was het al gebeurt :P was wel een geniale actie. Als ik een manege paard was zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan. Haal de trukendoos maar naar boven op dat standaard ritje met iedere keer weer een ander op je rug :P

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:08

@ Antoinette09, dank je wel voor de tip. Ik heb even een kijkje op de site genomen en ziet er goed uit zeg. Maar is een dagtocht het minimum wat je kan reserveren daar? Ik zie als activiteit, dagtocht, meerdaagstocht en weektocht staan namelijk. En een dagtocht is misschien een beetje te lang voor sommigen in mijn groepje.

Antoinette09

Re: Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 06:45

Nee hoor, ze hebben elke vrijdag een dagtocht, maar verder elke dag van 10-12u een buitenrit van 2 uur, zaterdag ook van 14-16u en zondag 2 ritten van 8.30-10.30 en van 11-13u, als ik het goed heb. Succes!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:49

dank je wel voor de info!

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:36

Bij recreatie de stal is het altijd gezellig. Koffie en thee staan gratis voor je klaar. Ik kan het weten, want mijn paardje staat er in pension.

BodyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:05

Beide stallen zijn goed met Buitenritten

Maar Manege ,t Langeveld zit er ook nog in de buurt. Daar kan je ook is informatie vragen voor strandritten.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:41

In ieder geval 1 van deze 2 manege's nooit heengaan!
Zij kopen kreupele paarden op, die worden ingespoten zodat ze nog een seizoen meekunnen, waarna ze afgemaakt worden. Zo zijn er bij mij uit de buurt een paar paarden daarheen gegaan voor hun laatste maanden, hufters zijn het die lui die dit doen!!

Ik weet niet welke manege uit Noordwijk het is (dat wil de schuldige hier natuurlijk niet kwijt) maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:13

okj, dan gaan we er vanuit dat we het nog horen, want hier kan ik vrij weinig mee natuurlijk :P

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:54

Brendariss schreef:
In ieder geval 1 van deze 2 manege's nooit heengaan!
Zij kopen kreupele paarden op, die worden ingespoten zodat ze nog een seizoen meekunnen, waarna ze afgemaakt worden. Zo zijn er bij mij uit de buurt een paar paarden daarheen gegaan voor hun laatste maanden, hufters zijn het die lui die dit doen!!

Ik weet niet welke manege uit Noordwijk het is (dat wil de schuldige hier natuurlijk niet kwijt) maar dat ben ik nog aan het uitzoeken.

Ik denk dat dit niet zo netjes van jou is om te plaatsen, aangezien je berricht geen feiten en/of namen bevat is het op niets gebasseerd en veroorzaak je speculaties :+

Mijn oude (verzorg) paard is afgelopen april gekocht door manege SMIT, deze manege heeft paarden lopen die er al jaaaaaaaaàren staan en daarnaast worden alle paarden die door Aad worde gekocht klinisch gekeurd. Afkeuring betekend geen 'koop'. Paarden die ziek worden gaan netjes naar de dierenarts en worden behandeld en op rust gezet.

En tja............paarden die niet kunnen werken, gaan weg. Maar dit lijkt mij vrij logisch in een manege bedrijf.

Paarden bij Smit staan overigens grotendeels in dikke bodembedekking, krijgen goed voer en dagelijkse 'normale' beweging en rust. Na het rijden worden de paarden door de ruiters verzorgd en afgesponst voor ze op stal worden gezet.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:04

Ik heb altijd jaren strandritten gemaakt met mijn manege in noordwijkerhout, dus we kwamen vaak wel minimaal 1 strandrit tegen.. Het verschilde toch echt wel heel erg wat je tegen kwam.. soms kwam je een groep tegen die half angstig was om ons te passeren, en soms kwam je een hele leuke vrolijke groep tegen. Heb zelf nooit bij 1 vd 2 manege's gereden dus zou niet weten welke dus welke was, maar was wel nogal groot verschil, en dan ook hoe de paarden eruit zagen..
Met eigen pony's zijn we in rengallop van wassenaarse slag bijna helemaal naar scheveningen gegaan, dus voor mij kan daar niets tegenop :P

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:32

Bakker vond ik waardeloos destijds, allemaal van die bezemsteelpaarden die al jaren niet meer aan de hulpen waren (reageerden niet op been noch op ophoudingen), plus dat we met een groep van +20 man op stap gingen, massaal!!

Ook heb ik een paar keer bij de Barnhoeve gereden (bij Carmen?), achter de boulevard. Niet FNRS-proof haha, maar wel leuke buitenritten. Ik zat elke keer op een grote bruine, Rivaldo oid, fantastisch beest, kon ook flink bokken dat wel. Als je zelf de veiligheid in de gaten houdt is dit een leuk adres (bestaat het nog?), minder standaard paarden.

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:23

Ik kreeg vandaag te horen dat ik met een buitenrit bij manege Smit kan meerijden. Ze zaten met de buitenritten al tot eind november helemaal vol. Maar blijkbaar heeft er iemand afgezegd. Ik ben erg benieuwd hoe de rit zal zijn.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:25

hellahola schreef:
Ik kreeg vandaag te horen dat ik met een buitenrit bij manege Smit kan meerijden. Ze zaten met de buitenritten al tot eind november helemaal vol. Maar blijkbaar heeft er iemand afgezegd. Ik ben erg benieuwd hoe de rit zal zijn.

Jammer dat het altijd zo druk is en je een tijd moet wachten tot je mee kan op rit. Al gaan wij wel altijd met z'n 4en waardoor het natuurlijk NOG langer duurt voordat je kan :P

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:47

Ik heb laatst een buitenrit gemaakt bij 1 van de 2... en dat doe ik nooit meer, het arme dier wat ik moest poetsen ging er bijna bij liggen met poetsen... ik moest even 'flink rossen' was me verteld... dat arme dier kon ik amper met een zachte borstel over heen halen... was erg zielig om te zien !!
veel oude drukplekken, slecht liggend zadel,spieren klopte van geen kant....

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:40

heb zelf 1x op manege smit een buitenrit gemaakt.
vond ik erg leuk. bij manege bakker ben ik niet geweest
maar manege smit is zeker wel een aanrader

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:16

Ik heb gisteren een rit bij manege smit gemaakt. Een redelijk kleine groep, in totaal 8 man. Mooie rit, vooral de duinen en het bos was erg mooi. Prima begeleiding, nam geen risico's. Ik had een leuk paard, Nynke. Ze waren erg zorgzaam voor de paarden, alles werd gecheckt voordat we op pad gingen.

joeysgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:47

Just for the record, volgens mij heeft Manege Bakker geen stands meer maar hebben ze nu alleen boxen. (ik hoor ook geruchten dat dit verplicht wordt van 2010)

Manege Smit is en blijft mijn favoriete manege, heb er drie maanden stage gelopen en de paarden worden echt super goed verzorgd en ze hebben er erg gezellig personeel rond lopen. Maarja misschien ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld. ;)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 21:02

joeysgirl schreef:
Just for the record, volgens mij heeft Manege Bakker geen stands meer maar hebben ze nu alleen boxen. (ik hoor ook geruchten dat dit verplicht wordt van 2010)

Manege Smit is en blijft mijn favoriete manege, heb er drie maanden stage gelopen en de paarden worden echt super goed verzorgd en ze hebben er erg gezellig personeel rond lopen. Maarja misschien ben ik ook wel een beetje bevooroordeeld. ;)

klopt ik ben er laatst een keer geweest, het is helemaal verbouwd daarbinnen, alleen nog maar boxen, geen stands. *D

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:42

Ik heb vorig jaar bij Manege Smit een buitenrit gemaakt en dat was heel erg leuk :D
Manege Bakker weet ik niks van, maar Manege Smit vind ik iig een leuke manege.

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:34

manege bakker koopt paarden van andere maneges op , die niet meer in de les kunnen lopen ivm kreupelheid, zetten ze onder de spuiten/doping zodat ze nog een seizoen strandritten kunnen lopen en laten ze vervolgens afmaken.
zo is een pony van mn oude manege (zo kwamen we later achter) aan zn einde gekomen, vreselijk :@

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:39

Ik kwam toen ik een strandrit bij manege Smit maakte, een groep van manege Bakker tegen. Daar was het verschil tussen de paarden die mee waren wel erg groot :\ Een paard van 1,65 m rijd in dezelfde groep mee als een shetlander?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:49

wat maakt lengte nou uit :P

amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:50

Hm Beschuldigde richtingen richting bepaalde maneges is niet zo netjes.
Manege Bakker zorgt goed voor zijn paarden en ja het zijn niet moeders mooiste of super goede dresuurpaarden maar als je kijkt hoe lang de paarden er gemiddeld staan kan ik niet zeggen dat ze het zo slecht hebben hoor. Tja en paarden die niet geschikt meer zijn dat is logisch die gaan weg. Dat kan na een maand zijn maar ook na 18 jaar.

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:52

em_papillon schreef:
wat maakt lengte nou uit :P

Hoe zie je dat voor je als je wilt draven of galop doen??? Dan moet die shet zijn benen uit z'n lijf rennen om het grote paard bij te houden, als het al lukt := Maar als het een staprit is, maakt het natuurlijk niks uit.