het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chelss

Re: het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:31

ja idd. maar mijn mening vanuit van de reacties die ik had gehoord en wat ik heb gezien daar. Voor dat ik daar was geweest hoorde ik al negatieve reacties en weer positieve. Ik zag ook dat sommige daar paarden vandaan hadden dus daar had ik in het profiel gekeken en die zagen er ook wel goed uit, dus daarom dacht ik nou dan ga ik er wel heen. alleen die paardjes zijn dan wel verkocht he, en ze blijven niet daar op het fjordenpaard zelf voor hun hele leven. dus misschien dat die paarden daarom ook anders zijn geworden dan je eigen paardje ofzo?

maar misschien heb ik idd gewoon de verkeerde indruk gehad, maar k ga er ook niet meer terug heen omdat ik geen geld meer wil besteden aan iets wat ik waarschijnlijk echt niet leuk vind. Maar als je het zelf wel leuk vind, dan gewoon blijven doen natuurlijk :D ieder zijn eigen mening! ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:38

mijn paardje had ook daar gebleven
als ik hem niet had gekocht
dat had de vervanger geworden voor zijn pappa, de mijne had dan ook merrie's gaan dekken en ws ook gewoon ingereden gaan worden...
Zijn volle zus van Diego, die staat er bv nog
en die is vorig jaar voor het eerst beleerd :)

maar goed, jouw ervaring was gewoon wat minder
terwijl ik er een vakantie van mijn leven heb meegemaakt :D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 17:11

hahaha ach ja, zo ieder zijn mening en ervaringen :D

Fab_Love_Emm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:31

Hoi,

ik ben 2 jaar geleden 1 week op ponykamp geweest bij het fjordenpaard, ik reed de hele week op fiona, een mooie merrie!
Echt heel leuk, het is er oud maar leuk en gezellig en een HELE mooie omgeving!!

gr. Fabienne!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:21

ik ben er in december geweest, een rit van een uur. Ik op een fjord en nog een grote bruine erbij. Paardjes waren op zich prima. Tuig niet je van het maar dat mag de pret niet drukken. ZOlang pard er geen last van heeft , prima. Maar toen we terug kwamen en ik het zadel, de paarden stonden al gezadeld klaar toen we kwamen) zag ik dat de rug van 'm'n'fjord helemaal stuk was. sprongen me de tranen in de ogen, dat ik op die rug gezeten had, maar kon het niet meer terug draaien. Baas hadden we bij terugkeer niet gezien, dus paarden aan halster aan balk laten staan en naar auto toe gelopen. kwam de man met hoofd om de duer bij het huis of ales goed was gegaan, we zeiden ja hoor en weg was hij weer.

Kan veel beter manege de drift in dwingeloo aanbevelen. Heb er jaren gereden en ook als begeleiding mee geweest daar. De Bossen in dwingeloo zijn fantastisch en de paarden van de manege zijn goed
http://www.manegededrift.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:38

ik ben er vaker geweest, vindt de omgeving mooi maar daar houdt het mee op.
op kamp moet jezelf maar wat vermaken na het rijden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:55

Ik ga er dit jaar ook nog een keer heen en pak dan gelijk een hotel in de buurt, anders is langer in de auto dan daar ;)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:51

Ik ben er ook een paar jaar geleden op vakantie geweest. Over het tuig ben ik ook absoluut niet te spreken. Zie nog hoe een meisje voor me in volle galop van een paard viel... singel was gebroken. En dat was niet de eerste keer... je moet dat wel in de gaten houden! De omgeving is echter wel erg gaaf!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:19

Princesje schreef:
Ik ben er ook een paar jaar geleden op vakantie geweest. Over het tuig ben ik ook absoluut niet te spreken. Zie nog hoe een meisje voor me in volle galop van een paard viel... singel was gebroken. En dat was niet de eerste keer... je moet dat wel in de gaten houden! De omgeving is echter wel erg gaaf!

Dat is wel gevaarlijk zeg!
Dus wel alles goed controleren voordat je vertrekt!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 20:38

nou dan maar een wat duurder tuig wat wel echt goed is, dan minder tuig wat zo kapot gaat! want je kan er wel iets aan over houden als je in volle galop eraf valt doordat de singel breekt! :\

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:54

Ik ga dit jaar daar op ponykamp. Ben heel benieuwd. Lees hele leuke reacties, maar ook reacties waar ik wel van kan janken :')

Maar zijn er hier al veel mensen daar op kamp geweest?

Lauraloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:57

klopt het dat er een hele dikke laag vies stro met maden erin in de stallen ligt??!!! :(

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:20

neej
ze volgens mij staan daar op vlas ;)

Teminste
de mijne toen wel
zie foto

Afbeelding

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:14

Ik weet niet goed wat ik van het Fjordenpaard moet denken. Weet nog wel dat mijn ouders zich rot schrokken toen ze de accomondatie zagen waar we moesten slapen. Was absoluut niet brandveilig... maar ze waren toen wel bezig met het bouwen van een nieuwe accomondatie dus ik heb geen idee hoe het nu is.

Ik weet niet precies hoe het met het meisje is afgelopen. Ze kwam met haar hoofd tegen een paaltje, het was net in de bocht zeg maar. Ze is toen geloof ik op de kar terug gegaan (was bij de dagtocht) en is geloof ik diezelfde de dag/avond nog opgehaald...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:54

ik lag er ook bijna naast in galop, reed op een rustige maar anders.
stijgbeugel knapte.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:52

De accomodatie is echt wel brandveilig. Wordt elk jaar gecontroleerd door de brandweer!
Anders mogen er echt niet zoveel kinderen daarboven slapen. Daar zijn allemaal regels voor.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:11

Wat een slecht tuig zeg, is geen overbodige om alles te controleren voordat je gaat rijden en eventueel ook extra beugelriemen mee nemen

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:30

Fjordenpaaaard!

heb mijn allerleukste ponykampen daar beleeft..
Vind andere kampen ( naar mijn ervaring ) maar saai vergeleken het fjordenpaard.
oke oke, ze zien er misschien niet allemaal even toppie uit, maar ze zullen zelf wel aangeven als het echt niet meer gaat.

volgens mij moet je gewoon een lekker nuchter persoon zijn als je naar t fjordenpaard gaat, en niet verwachten dat je er heel veel leert, maar gewoon lekker veel plezier maakt..

Niets mis mee toch? ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:00

chelss schreef:
maar ik las dat jij dat westernkamp deed ofzoiets toch :D ? ja zie, wij deden paard huren, en dan geven ze denk ik zoiezo ook niet hun toppaarden mee, en deze liepen echt scheef. naja me vriendin zij dat die van haar scheef liep, leek ook wel zo. maar ik weet niet zeker of die van haar scheef liep omdat ik er niet op zat. maar de mijne reed wel scheef. en die man zij ook dat deze altijd mee reden samen met nog wat paarden voor paardenhuren..

Hier wil ik toch even op reageren,
Want Rapido loopt redelijk vaak mee met de verhuur.. Kan je je nog herinneren op welke paarden jullie reden?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:05

mismijk schreef:
Ik ga dit jaar daar op ponykamp. Ben heel benieuwd. Lees hele leuke reacties, maar ook reacties waar ik wel van kan janken :')

Maar zijn er hier al veel mensen daar op kamp geweest?

Ik kom er al een jaar of 6 :)
Super tof kamp
Maar je moet jezelf weten te vermaken... het is geen kamp waar je steeds verplicht aan activiteiten mee moet doen
Er ligt een hele stapel oude penny's in de kast, er is een speeltuin en uiteraard ben je met een hele grote groep waar vast wat meiden bij zitten waarmee je het kan vinden

ik had vorig jaar kaarten mee, hebben de hele week kaartspelletjes enzo gedaan :) super gezellig!

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:58

het is wel een ssuper ponykamp ,
ik ga er voor de 2de x heen , van 18 juni - 25 juni wiegaat meer ?

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:43

ik ga dit jaar naar rancho de verano. van 26tm31 juli
is het zelfde als het fjordenpaard maar dan voor 17+
en ik heb er erg veel zin in :D *\o/*