Werken op ranch in Amerika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

westernjo

Re: Werken op ranch in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:13

Leuk joh! dan zit jij er gewoon al een hele maand..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:00

Melanthe0396 schreef:
Ik ga per 2 juni 6 maanden heen ^^ Heb er zoveel zin in!

Hoe heb je dat geregeld met je visum? Ben ik wel nieuwsgierig naar :)

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:52

x_spekkie_x schreef:
Melanthe0396 schreef:
Ik ga per 2 juni 6 maanden heen ^^ Heb er zoveel zin in!

Hoe heb je dat geregeld met je visum? Ben ik wel nieuwsgierig naar :)

Wat wil je precies weten?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:00

Melanthe0396 schreef:
Wat wil je precies weten?

Als je zonder aangevraagde visum naar Amerika gaat, kun je op een toeristenvisum maximaal 3 maanden verblijven.
Wat voor visum heb jij aangevraagd om zes maanden te kunnen blijven? Hoelang heeft dat traject geduurd en wat kostte dat? :)

xbreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:02

dat lijkt me zo vet om een x te doen

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:48

heb er ook mega veel zin in :D

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:08

Ik ook =P

jack09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:34

wat gaaf ik zou dat ook erg mooi vinden om keer mee te mogen maken moet ik het zien als dat je er gewoon ook op vakantie heen kan??

monique_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:52

Ik heb ook een half jaar op een ranch in amerika gewerkt. Heb daar in de zomer van '07 stage gelopen!!
Echt iedereen aan te raden! Ik heb op een ranch gewerkt in Noord California Ricochet Ridge Ranch, waar ik o.a. ritten over het strand en door de Redwood bossen begeleid heb. Heerlijk dus hele dagen met de paarden bezig zijn en nieuwe mensen leren kennen.
Ze hadden er ook een week long riding vacations en dan was je de hele week met een groep op pad (eind vd dag kwam je wel weer terug op de ranch). Circa 50 paarden aanwezig op de ranch en dus bijna elke dag in het zadel om heerlijk met een groep het strand op te gaan! Heb daar zelfs mn grote liefde ontmoet, mn paardje Scout ;)... dus 1 tip, niet verliefd worden op een paard!
Nee, echt super tijd gehad daar dus als je de mogelijkheid om zoiets te kunnen doen, gewoon doen!! ;)

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:40

En nu staat dat paardje in nederland? Of ga je gewoon vaak terug? :D

@jack09, voor mij is het gewoon een vakantiebestemming. Ze noemen dat dan een 'werk'vakantie, maar al het 'werk' is met paarden, dus echt werk is het dan niet vind ik :)

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:39

Mij lijkt dat ook echt heel leuk, ik ben daar wel te jong voor. Ik ga wel aankomende vakantie met vrienden een week op de Veluwe rijden, daar hebben we dan huisje. Als het bevalt willen we ook nog een keer naar het strand!

monique_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:18

Citaat:
En nu staat dat paardje in nederland? Of ga je gewoon vaak terug?

Was dat maar waar, dat ik vaak terug kon haha!
Nee, mn paardje staat nu lekker in Nederland! We missen het strand wel hoor ;) Wil nog een keer met hem het water opzoeken maar de bossen in vindt hij ook heerlijk ;)

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:45

Hallo,

Ik ben Shelly, 20 jaar en woon in België. Ik zou heel graag op een ranch in Amerika gaan werken voor ongeveer 2-4 weken. Nu vroeg ik me af of jullie een site weten waar ik terecht kan. Meestal is het dan zo dat jij werkt voor kost en inwoning hé? Hopelijk kan er mee iemand hiermee helpen.

Groeten Shelly

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:11

Even een stipje hier, ik ga misschien na mijn examens met een vriendin haar oom en tante hebben een ranch :D Moet ik wel genoeg geld hebben :o

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:06

Shelly1991 schreef:
Hallo,

Ik ben Shelly, 20 jaar en woon in België. Ik zou heel graag op een ranch in Amerika gaan werken voor ongeveer 2-4 weken. Nu vroeg ik me af of jullie een site weten waar ik terecht kan. Meestal is het dan zo dat jij werkt voor kost en inwoning hé? Hopelijk kan er mee iemand hiermee helpen.

Groeten Shelly

http://www.hfguestranch.com ; als je een mail stuurt in het Nederlands of Engels kunnen ze je vertellen wat ze zoeken en voor wanneer. Er zijn al andere mensen van Bokt ook geweest, je kan via mijn website hun verhalen lezen: http://www.trailsend.nl/NL/western_outd ... /index.php. Maar dan moet je wel minimaal 3 maanden kunnen, maar 2 tot 4 weken kan je daar heerlijk vakantie vieren, maar dat moet dan wel betaald worden ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:23

Dit lijkt me ook heel gaaf om te doen. Helaas kan ik van mijn werk niet zo lang vrij krijgen en heb ik ook nog niet genoeg geld om een ticket te betalen, maar het moet onwijs gaaf zijn om dit een keer te doen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:38

ik ben al 4x in amerika geweest maar zou er ook echt is een tijdje willen werken helaas rij ik alleen al een tijdje geen paard meer dus zal ik toch iets anders moeten zoeken. in een pretpark of nationaal park lijkt me wel wat.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:32

voor de mensen die deze zomer zijn gegaan, hoe was het?? :D
het lijkt me echt zo gaaf!

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:37

Weet er iemand een ranch werk ik kan gaan werken voor 1 tot 3 maanden. Liefst ik Texas of California.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:40

Shelly1991 schreef:
Weet er iemand een ranch werk ik kan gaan werken voor 1 tot 3 maanden. Liefst ik Texas of California.

gezien je profiel lijkt me dat niet heel handig nog. Eerst maar wat meer ervaring opdoen.

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:48

Ik volg lessen en ervaring is niet altijd belangrijk als je er rap mee weg bent is dat ook belangrijk en op sommige ranches leren ze je wel wat hoor. Allé dat heb ik toch gelezen.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:13

Toevallig zit ik ook te zoeken, ik wil na mijn examens dit jaar ook naar Amerika om een half jaar op een ranch te werken. Mijn engels hoop ik zo te verbeteren en mijn zelfstandigheid, natuurlijk ook het werken met paarden. Nu nog een ranch zoeken !

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:07

Geloof dat er straks een overschot is aan Nederlandse paardenmeisjes die op een ranch willen werken :')

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:58

haha dat geloof ik ook !

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:29

Grappig om te zien dat dit topic weer actief is!
2.5 jaar geleden hier eens gereageerd en foto's geplaatst en krijg nog regelmatig pb's op dat bericht. Ben er toen een aantal keer geweest als guest, dus de alle pb's vol vragen over hoe het is daar te werken kon ik natuurlijk niet beantwoorden :+ Ben er vorige week weer geweest, en dit keer wel gesolliciteerd (ben nu 18). Sollicitatie geprek ging erg goed, scheelt natuurlijk als je ze al kennen en al vanaf jongs af aan vertellen dat ze je wel willen hebben. Probleem is nu dat het door de economische crisis er lastig is om visums te verstrekken en het voor werkgever dus makkelijker is een amerikaan aan te nemen. Daarnaast ben ik nog steeds iets te jong, ze willen (voor verzekering) minimaal 19 wat ik deze zomer wordt en voor wrangler eigenlijk 21. Of ik dit jaar aangenomen wordt is nog even afwachten maar zo niet dan hopelijk in een van de komende jaren :)
Voor degenen die deze zomer gaan, heeel veel plezier! en ik blijf rustig afwachten :)