Ruiterbewijs WAAROM??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koetjes

Ruiterbewijs WAAROM??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 13:57

laatst vond ik mijn ruiterbewijs in mijn portemonee..... erg leuk met een foto erin van zeker 10 jaar geleden... zolang geleden is het dus dat ik mijn ruiterbewijs gehaald heb...

verlengen doe ik braaf elk jaar, en daardoor krijg ik een KNHS lidmaatschap pasje waar ik vervolgens helemaal niks aan heb (westernruiter)

het punt is: Ik heb hem in de afgelopen 10 jaar dus nog nooit gebruikt Boos!
Het moest, en was verplicht, en over een paar jaar kun je nergens meer rijden zonder ruiterbewijs.... bla bla bla..
Ik heb veel buitenritten gemaakt, dagtochtn, meegedaan aan ruiter 4 daagses, maar nog noooit is er naar gevraagd. Boos!

kreeg laatst de rekening... heb m braaf verlengd.... bij de volgende rekening gooi ik m weg.... waardeloos wat moet je ermee???

Up_to_Date

Re: Ruiterbewijs WAAROM??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:02

Ik heb ''m ook al een jaar of 8 denk ik.
Nog nooit nodig gehad..

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:02

Dat vraag ik me ook af.. Volgens mij geeft een ruiterbewijs ook echt niet aan dat je goed kunt rijden.
Toen ik mijn ruiterbewijs haalde waren er ook mensen die niet eens ergens langs konden rijden en sommige sprongen niet eens,
maarja, degene die het examen afnam kende alle mensen bij ons op stal dus iedereen was bij de praktijk gewoon geslaagd.
Bij de theorie waren er wel een paar gezakt, maar daar kon die man moeilijk omheen..
Ben wel benieuwd Lachen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:04

Vergeet niet dat aan het ruiterbewijs ook een verzekering vast zit mocht je paard buiten schade veroorzaken, dat is toen mijn reden geweest om hem te halen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:05

Nooit gehaald, nooit nodig geweest. Red me prima zonder. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:07

Silly1972 schreef:
Vergeet niet dat aan het ruiterbewijs ook een verzekering vast zit mocht je paard buiten schade veroorzaken, dat is toen mijn reden geweest om hem te halen.

Moet je daarvoor een ruiterbewijs hebben, is een WA-verzekering niet voldoende?

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 14:08

.
Laatst bijgewerkt door koetjes op 18-07-08 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:08

Silly1972 schreef:

mijne ook + dat het moest van de eigenaar van mijn verzorgpaard.

Ik ben er 1x naar gevraagd toen ik 30 meter over de 60 weg reed, naar stal toe aangezien ze met het fietspad bezig waren en er geen berm is

'' Weet u dat u op deze manier niet verzekert bent bij eventuele schade''
'' och meneer.. *pakt pasje* ik heb een ruiterbewijs''
'' Oke, dan is het in orde, rijd voorzichtig en een fijne dag''

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:08

Silly1972 schreef:

Echt ja? Dat wist ik niet eens.
Ik heb hem ook al 6 jaar ofzo. Weet niet eens waar ie is. Hij moet toch wel ergens boven op mijn kamer liggen Clown

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 14:09

dat klopt..... maar word die schade ook niet gedekt door een "gewone" paarden verzekering?

Wat mij zo verbaasd is het feit dat er zo'n ophef over is gemaakt. Je moest er 1 hebben, anders kon je nergens meer rijden, en het zou verplicht worden voor iedere ruiter..... bla bla bla. Allemaal nonsens! Ik noem dat geldklopperij.....
Toch eens een brief sturen naar de KNHS.... Maar daar zal wel niet op gereageerd worden, evenals alle andere nonsens in de paardensector.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:09

koetjes schreef:
dat klopt..... maar word die schade ook niet gedekt door een "gewone" paarden verzekering?

Wat mij zo verbaasd is het feit dat er zo'n ophef over is gemaakt. Je moest er 1 hebben, anders kon je nergens meer rijden, en het zou verplicht worden voor iedere ruiter..... bla bla bla. Allemaal nonsens! Ik noem dat geldklopperij.....

nou idd!!
ik heb hem in een weekend voor 300 euro gehaald
en zie dat sommige hem in 1 dag voor 50 euro halen..
geldklopperij.. hij is amper ergens verplicht...

baal wel dat ik nooit voorang krijg van rechts..! ze zouden de automobilistens beter moeten inlichten dat een ruiter (of aan de hand stappend) ook bij het verkeer hoort!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:10

Ik weet het niet heel zeker maar volgens mij is jou WA verzekering ook voldoende.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:10

Van die verzekering is onzin. WA dekt alle schade gewoon.

Ik heb hem niet, ga hem niet halen ook niet. Geldklopperij Haha!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:11

Toevallig heb ik hem net verlengt. Ik heb hem 10 jaar geleden gehaald ( toen ik 9 jaar was hihi) En heb hem echt nog nooit nodig gehad. Maargoed ik blijf hem wel steeds verlengen. Maar die foto die erop staat Haha! die mag best wel vervangen worden. Ik lijk er niet eens meer op hihi

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:11

druppeltje schreef:
Van die verzekering is onzin. WA dekt alle schade gewoon.

Ik heb hem niet, ga hem niet halen ook niet. Geldklopperij Haha!

tot ie wel verplicht word en je boete's gaat riskeren?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:12

Silly1972 schreef:

Daar hebben wij gewoon een AVP ( oftewel WA) voor, net zoals iedere Nederlander ( als het goed is ). Dat verzekeringsverhaal is gewoon een broodje-aap om die dingen aan de man te brengen.
Gewoon bij het oud papier dat ding, behalve als je in de gebieden wilt rijden waar het verplicht is. Gelukkig zijn die er niet hier in de buurt.

Dat gedoe over verplichten roepen ze al 10 jaar, en dat is er nog nooit van gekomen. Als dat ding ooit verplicht wordt, dan zien we wel weer verder, maar volgens mij gaat dat ze toch niet lukken.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:13

Ik geloof niet dat hij verplicht gaat worden Tong uitsteken Dan zullen ze eerst iets aan de examens moeten doen Knipoog

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:13

Het enige leuke eraan vond ik dat ik eens samen met mijn eigen paard iets behaald heb. Daarbij kun je een ruiterbewijs wel halen maar als je dan telkens ieder jaar verlengt en je ondertussen vijf jaar niet gereden hebt dat ziet niemand. (Bij mij in de groep waren toch wel veel mensen niet geslaagd, ook op rijtechnisch gedeelte terwijl ze toch gesprongen en alles hebben maar misschien niet een zeer mooie houding te paard hadden)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:14

druppeltje schreef:
Ik geloof niet dat hij verplicht gaat worden Tong uitsteken Dan zullen ze eerst iets aan de examens moeten doen Knipoog

nou idd. Clown
wie weet over 80 jaar Tong uitsteken

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:14

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:15

druppeltje schreef:

Bij sommige landgoederen is het wel verplicht als de boswachter ernaar vraagt en je hebt hem niet krijg je een boete

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:15

ik flikker hem ook weg de volgende keer met verlengen..vind het echt een nutteloos iets, de foto herken ik niet eens meer, heb hem zo'n 20 jaar geleden. Ben nu al geen sterruiter, laat staan 20 jaar geleden, moet je nagaan hoe simpel het is dat dingetje te halen. De theorie vond ik ook echt nergens op slaan, misschien is dat nu anders hoor, dat weet ik niet..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:18

ik heb hem van de zomer gehaald en heb er veel van geleerd (theoretisch) al rij ik al 29 jaar, vond het ook gewoon leuk om een weekend met de paarden weg te zijn. En ik heb het nagevraagd aan mijn wa verzekeraar en ze vergoeden absoluut niet alles!!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:19

In het dichtbijzjinde bos waar ik met mijn paardje sta (bussum) daar heb je wel een ruiterbewijs nodig. Alleen dan kun je een vergunning krijgen om in het bos te rijden. Ik vind het echt flauw.
Nu hebben 2 mensen bij mij op stal hem gehaald, maar die vragen zijn zoooo vreemd. Niemand die dat toepast. Ik vind het echt onzin.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:19

Ik heb 'm zo'n 24 jaar geleden gehaald en nog nooit heeft iemand er naar gevraagd, snik, en ik stond nog wel zo leuk op de foto! Mijn broer was regiocommandant bij de politie en die had nog nooit van het hele ding gehoord....
Ik vond het destijds een goed initiatief en ik verleng 'm ook braaf iedere twee jaar, maar ik vind het zo langzamerhand wel een wassen neus.