zijn er meer mensen die gewoon op vakantie bij een manege aanbellen en vragen, kan ik hier een buitenrit of les krijgen?
en vertel over je ervaringen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

!
haha 
. Een cap was het enige van veiligheid waarnaar een gekeken werd. 1x heb ik eens een meisje van 6 zien wegrijden met teenslippers! _Esther schreef:owja met camarque paarden ook eens gedaan, was een manege puur voor het hotel. Je kon gewoon opstappen en wegrijden, m'n ouders wisten niet eens hou je een paard moest stoppen toen we vertrokken. Een cap was het enige van veiligheid waarnaar een gekeken werd. 1x heb ik eens een meisje van 6 zien wegrijden met teenslippers!
Borg schreef:Oh ja, hier even wat Frans jargon:
En pas = stappen ( an pa)
En trot = draf ( an troo)
Petit galop = handgalopje (putie galoo)
galop = galop ( galoo)
les brides = de teugels (le briede)
la selle = het zadel (la sellu)
la cravache = de zweep (la kravasj)
veel plezier!
Enne, ze hebben in Frankrijk een soort diplomaatjes, galop 1-7 dacht ik, dus als ze je vragen welk galop niveau je hebt, dan heeft dat daarmee te maken. Ik snap het systeem niet, dus ik kan er niet meer over vertellen.
Ik noemde het in het begin ook brides. Maar na 6 jaar op een Waalse manege te hebben gewerkt kreeg ik steeds te horen dat het renes waren

Ik ben toen naar een manege gegaan en ik heb gewoon gevraagd of er een paard was voor mij ( ik reed toen nog maar 4 jaar) en dat hadden ze het was gewoon een rustig paard dat lekker op mijn tempo over het strand galopeerden
heb ik dus gedaan smorgens om 8 uur een rit van 2 uur langs strand & meren & duinen. was echt heel mooi