Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
paardje2005 schreef:Huifkarvakantie is echt heel leuk. Heb het zelf 2 keer gedaan, maar heb ook heel wat drama's langs zien komen hoor. Dan had ik de tranen in mijn ogen staan bij het zien van sommige pony's.
de 1 keer dat wij weg gingen hadden wij een kar met pony gehuurd bij een kleine camping. Kreeg ook zadel mee.Het was toen erg warm.
Wij vertrokken elke dag om 7.30 en probeerde om 12.00 op plaats van bestemming te zijn, dan stond de pony de hele dag in de wei, en ging ik 's avonds een buitenritje maken. Was een heerlijke vakantie. Goed tuig, goed voer(hadden zak krachtvoer meegekregen).
2e keer was drama. Dachten bij een goed bedrijf te huren(andere pony was overleden en hadden geen andere). Goed tuig, goede kar.
Maar de ijzers waren flinterdun, en de 1e dag is er ook een ijzer doormidden gebroken. Wij hebben opgebelt en geeist dat er nieuwe ijzers onder kwamen. Dat kon niet want de hoefsmid had vakantie. Hij bracht wel een andere pony(ik weigerde om met een pony op 3 ijzers verder te gaan). Bracht hij een oud beestje die stokkreupel was en ook op flinterdunne ijzers stond. Hij had hem gebracht toen wij weg waren. Dus toen wij terug kwamen en die pony zagen ben ik helemaal door het lint gegaan. Toen kwam de andere pony terug en had hij zowaar nieuwe ijzers...
en al van dat soort grapjes.
Wij kwamen de gruwelijkste dingen tegen... een gezin met vader/moeder/oma en 6 kinderen en een pony van 34, die zo stram was als maar zijn kon.
Mensen hadden geen enkel verstand van paarden, en zij wisten dus ook niet dat 34 behoorlijk oud was. en ze reden elke dag van 9 uur tot een uur of 8. Maar ja zij wisten niet beter...
Toen ik de naam op de zijkant van de huifkar zag begon mijn bloed te koken, met dat bedrijf hebben wij ook wel eens wat problemen gehad.
sabine1985 schreef:rijmaaran moet ik ook niet aan denken!!!
verschrikkelijk hoe die pony's er daar aan toe zijn!
ze staan ook echt de hele dag vastgenoopt met tuig op te wachten op een volgend ritje.
heel onpaardvriendelijk![]()
ik heb zelf bij "op de keien" gewerkt in Echten.
heeft iemand daar wel eens een huifkar of pony of tram gehuurd?
het bedrijf bestaat inmiddels niet meer trouwens
Evelli schreef:Heeft er iemand dan nog een goede tip voor een verhuurbedrijf dat wel goed voor zijn paarden zorgt, goed tuig gebruikt en zo?
Napie schreef:Het bedrijf uit mijn reaktie was trouwens ook Rijmaaran (ik noem het altijd Klootmaaran)