Ik vind dat als ik aan de rechterkant rijd, de auto's meer rekening met me houden in de zin van afremmen. Als ik links rijd, dan scheuren ze me keihard voorbij
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
EmptyWords schreef:als ruiter ben je betuurder...de linkerkant dus, géén voetpad, wel berm of fietspad..ik loop/rijd midden op de weg, moeten ze wel afremmen
Kaka schreef:Nou, nog 1 keer dan: Zowel wanneer je op het paard zit als wanneer je het paard leidt aan de hand, ben je voor de wet een bestuurder en sta je gelijk aan de bestuurder van een auto. Je dient dus op de rechterrijbaan te rijden/lopen. Dus op de weg en niet op het voet of fietspad. Tenzij er een ruiterpad naast de weg loopt uiteraard, dan moet je daarop rijden/lopen. (quote van mezelf uit een ouder topic over dit onderwerp: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=163&t=845303&hilit=).
Alsof ik als ik het terrein af ga, de 2-richtingsweg (waar ze minstens 50 km/h rijden) ga nemen terwijl er een breed fietspad met voetpad naast loopt... Ze zouden die regel echt aan moeten passen. Als ik onderweg gezeur erover krijg van mensen dat ik op voet/fietspad rij stap ik overigens altijd af en ben ik dus weer 'wandelaar'
Dendie schreef:Ja en berm is er niet.. Woon in Randstad en moet eerst ns 15 min rijden voor ik op ruiterpaden of een berm in de buurt kom![]()
Moeten ook eerst onder een druk station door en drukke weg af. Wij hebben inmiddels 'de' manier (via zebrapaden) uitgevonden en gaat altijd goed zonder problemen.
Dendie schreef:klopt. Hihi en wie die regel ooit bedacht heeft.Alsof ik als ik het terrein af ga, de 2-richtingsweg (waar ze minstens 50 km/h rijden) ga nemen terwijl er een breed fietspad met voetpad naast loopt... Ze zouden die regel echt aan moeten passen. Als ik onderweg gezeur erover krijg van mensen dat ik op voet/fietspad rij stap ik overigens altijd af en ben ik dus weer 'wandelaar'
(jij kan er niets aan doen dat die regels zo zijn natuurlijk
)
En dat hij dus in de algemeenheid miss beter verandert zouden kunnen worden, of uitzonderingen erop moeten maken.
klinkt ook dom zo hihi