Honden worden uitgelaten op ruiterpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella_M87

Honden worden uitgelaten op ruiterpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:03

OW WAT BEN IK KWAAD Boos!
Het is dan wel afgelopen zaterdag gebeurd maar ik kan me er nog kwaad over maken.
Ik reed alleen in het bos, kwam aangedraafd en zie daar 2 mensen lopen met 2 flinke honden, die al vaart maakten om naar mij toe te komen, ik uiteraard vaart minderen en gaan stappen.
Meestal verliezen honden hun interesse wel of halen de bazen de honden gauw terug als ik ga stappen.
Maar neehoor, mensen kijken niet eens op of om terwijl mijn paard word belaagd door 2 grote honden.
Normaal gesproken vind ik het niet erg als er een hond naar me toekomt en rustig komt snuffelen, maar deze waren echt erg, eentje wilde telkens naar dr benen en staart happen en de ander nam telkens een aanloop en vloog naar dr hoofd
Die mensen leken zich er niet erg druk om te maken en kwamen in rustig tempo aanwandelen om die beesten eens te komen halen, ik moest wel doorstappen want als ik stilstond gingen die krengen happen Boos!
Ik raakte uiteraard helemaal gestresst van deze situatie, eentje wil dr achterkant happen en de ander de voorkant ik wist op een gegeven moment niet meer welke kant ik moest verdedigen.

Ik uiteraard ook nog hartstikke kwaad op die mensen die zo dom en nonchalant aan komen lopen. ik loop ondertussen verder met die 2 *^%& honden achter me aan, maar me paard vind het op een gegeven moment ook niet leuk meer en wil verder draven. dus die honden gingen nog verder mee en joegen mn paard helemaal op, dus ik ging er vandoor, met 2 honden en die mensen erachteraan, inmiddels lopen ze al zeker een halve kilometer achter me aan en die mensen krijgen geen enkele controle over die honden Boos! ik vraag ze boos waarom ze in godsnaam met 2 honden LOS op het ruiterpad lopen als die honden zo reageren op paarden Rolleyes zitten ze me dom te vertellen dat die ene nog nooit een paard heeft gezien, ja ga dan niet op het ruiterpard lopen Hamer de ene hond haakte al een beetje af, maar de hond die nooit paarden had gezien vloog nog steeds achter me aan, ik werd echt ontzettend kwaad en wilde die hond dus echt met me zweep gaan slaan, die mensen deden ook weinig moeite om die honden aan te lijnen, ze rende er wel achteraan maar echt in de nekvel grijpen of iets deden ze niet. toen kwam er ook nog eens een tegenligger aan (ander paard dus) die ik gauw heb geroepen halt te houden, hij had geluk, de honden bleven mij volgen. zelfs de ene hond die nog redelijk luisterde lijnde ze ook niet even aan, en die mensen maakte zich alleen maar zorgen over hun tas die ze zijn vergeten op t ruiterpad waar het hele drama begon. helaas was mijn paard te lief en heeft ze geen trap verkocht. maar die mensen zaten alleen een beetje lachend hun excuses aan te bieden, maar ze hebben wel mijn lekkere bosrit verziekt en mn paard was inmiddels zeiknat van de zweet omdat ze ook gestresst raakte.

uiteindelijk besloot die man die hond een wat harder aan te pakken en greep hem eindelijk in zn nekvel, ik dacht dus, mooi kan ik er weer vandoor. dus ik rijd gauw weg, komt die andere klere hond weer achter me aan, toen ik stapte en naar die hond schreeuwde hield die gelukkig op en ging weer met zn bazen mee...

Denk je eindelijk klaar te zijn kom ik ze op de terugweg weer tegen Boos! die ene hond was gelukkig wel nog steeds aangelijnd maar de ander had ik inmiddels wéér achter me aan!!!! toen ik stopte ging die gelukkig wel weer terug naar zn bazen.

Nou dit was weer mijn relaxte zaterdagmiddag ritje.

Maar ik vraag me nou dus af, hoe moet je reageren tegen zown aanvallende hond, schreeuwen tegen hem hielp niet en met de zweep slaan lijkt me ook niet de beste oplossing Lips are sealed
dan zit je ook nog eens met de keus, moet ik stil blijven staan, maar dan is de kans groot dat ze raak bijten of moet ik doorlopen, waardoor ze me gaan volgen Scheve mond
Die mensen leken niet zo onder de indruk van de hele situatie en zagen de ernst er niet van in geloof ik.
Maar ik maak het dus echt tientalle keren mee, elke keer weer die ***&(^*&%honden die lekker worden uitgelaten op t ruiterpad om nog maar niet te klagen over al die vervelende hardlopers op t pad.
Zucht.

Hoe zouden jullie reageren?

Ikima

Re: Honden worden uitgelaten op ruiterpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:22

Hier word ik ook zo giftig om, die stomme wandelaars hebben het hele bos, prachtige wandelpaden, maar nee ze moeten persé op die rulle ruiterpaden lopen (het liefst met van die kl..te kinderwagens), waar ook nog vaak voor betaald moet worden door ruiters. Je had toch een zweep bij je? Gebruiken dat ding, een klap met een zweep komt minder hard aan dan een klap van een achterbeen. Vroeger reed ik ook in een bos waar de ruiterpaden vergeven waren met wandelaars en hun loslopende honden, ik nam expres een lange dressuurzweep mee om aanvallende honden een mep te geven, ze bedenken zich echt wel om nog naar het paard toe te lopen. Gelukkig heb ik er in het bos waar ik nu rijd geen last meer van.
Ik ben gek op honden, zou ze ook niet zonder reden een mep verkopen maar soms moet je, om je paard te beschermen en die honden.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:24

ik werd misschien nog wel het kwaadst om het lakse gedrag van die mensen, die zagen de ernst er niet van in dat als een van die honden in mn paard zn neus of been hangt dat ik dan toch een groot probleem heb.
Ik heb wel meerdere keren uitgehaald naar die hond, maar echt geraakt niet geloof ik.

arm paard, ben echt trots dat ze zo braaf is geweest, helaas is ze dan weer te lief en geeft ze geen trap of bijt ze niet, ookal word ze aangevallen Verdrietig

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:34

Hoi,ik vind dat zowel jij als je paard zich supervoorbeeldig hebben gedragen !!!! Ik daarintegen beschik niet over dat engeltjesgeduld Bloos en zeker het lakse gedrag van die mensen zou me nog VEEL bozer maken.Wat ik had gedaan:zo hard als ik kon met mijn zweep meppen,waar ik die joekels maar raken kon,en JA:ik houd ontzettend veel van honden,ik houd ook van vreemde honden,maar nog meer van mijn paard,ik vind het gedrag van die honden,maar nog meer van de baasjes te belachelijk voor woorden,groetjes Linda

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:37

Je had even terug moeten rijden en even over die vergeten tas heen galoperen. ROFL
Nu weer serieus, die honden kunnen er vaak niets aan doen maar het is juist die onnozelheid en onwetendheid van de eigenaren, ik word ook altijd zo kwaad op die lui.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:49

Altijd stil gaan staan als er een ongewenste hond in de buurt. Dan vinden honden er geen bal meer aan. Ondertussen heeft de eigenaar tijd om hondlief onder appel te krijgen en aan te lijnen.

Het is zoo zonde om daar zo woest van te worden. Is slecht voor je hart.

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:45

Ik snap dat nooit hoor... er is zoveel ruimte in het bos, waarom moeten mensen met hun honden op het ruiterpad gaan lopen?
En dan is het vaak de schuld van het paard, want 'dat doet ie anders nooit!' Grr Boos!
Kan me er ook boos over maken, ben overigens stapelgek op honden hoor, maar denk als hondeneigenaar eens een beetje na!
Hopelijk kun je volgende week (of wanneer je gaat) een betere buitenrit maken.

Liefs, Broekie

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:49

Oh ik kan me daar ook zo aan ergeren, maar owee als je zelf een keer niet op het ruiterpad kunt rijden....

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:52

Ikima schreef:
Je had even terug moeten rijden en even over die vergeten tas heen galoperen. ROFL
Nu weer serieus, die honden kunnen er vaak niets aan doen maar het is juist die onnozelheid en onwetendheid van de eigenaren, ik word ook altijd zo kwaad op die lui.

Hahaha dat zou wel een leuke geweest zijn jah Ja

Ik kan er ook vreselijk slecht tegen als mensen zo geitig gaan lopen doen wanneer hun hond achter een paard aan zit. Die van mij is er ook niet van gediend als er al blaffend en bijtend een hond achter haar aan zit. Maar moet je die lakse mensen eens horen als ze een trap uitdeeld... Ze zien er gewoon de ernst niet van in, tot het te laat is... En dan zit ik giftig op dat paard te zijn, terwijl de hondeneigenaars met zo'n stomme grijns (alsof het allemaal heel grappig is) niks doen...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:55

ik ga meestal ook meteen op de rem, zodat de mensen de honden aan kunnen lijnen ofzoiets..meestal meld ik dan ook fijntjes dat dit een ruiterpad is..Maar hardlopers en zelfs zon aanbidders op het ruiterpad..die doen net of ze gek zijn, zeg je er wat van krijg je nog een grote b*k ook als je niet oppast..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:58

Ik heb dit heel veel meegemaakt op het strand. Ik reed toen met mijn nog jonge fjord over het strand. Als er honden op ons af kwamen, dan stuurde ik hem in draf recht op die honden af. Er was geen hond die bleef staan. Nadeel was dat mijn fjord met zijn voorbenen naar die honden sloeg. Was toch altijd beetje bang dat hij de honden zou raken. Ik had wel zoiets, beter dat dan dat ze in zijn benen hangen. Vaak werden de eigenaren van de honden dan ook nog kwaad op mij.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:15

Grappig om de heilige verontwaardiging in dit topic te vergelijken met die waarin mensen het (illegale) gebruik van fietspaden door ruiters verdedigen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:25

Ik blijf altijd op de ruiterpaden dus baal dan enorm als ik weer op de rem moet voor wandelaars met kinderwagens, loslopende honden en krijsende kinderen op het ruiterpad. Ik betaal er genoeg voor dus wil ik ook rustig op die ruiterpaden kunnen rijden.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:31

vreselijk die mensen inderdaad. hier in het bos mogen de honden niet los, alleen lopen ze dat wel allemaal. En de hondeneigenaren kwaad worden op jou, omdat de hond wegloopt... GRMBL.

Maar wat meestal goed helpt, is om het hoofd van je paard naar de hond toe te draaien, zo raken de honden geintimideerd en druipen af (weet ik ff niet hoe je het moet doen als je er een bij zn hoofd hebt, en 1 hond bij de achterbenen, maar het is het proberen waard).

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:32

Kuggur schreef:
Grappig om de heilige verontwaardiging in dit topic te vergelijken met die waarin mensen het (illegale) gebruik van fietspaden door ruiters verdedigen.

vind ik inderdaad ook niet kunnen, als iedereen gewoon netjes op zijn 'eigen' pad blijft, is er niks aan de hand.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:38

Pytje schreef:
Kuggur schreef:

vind ik inderdaad ook niet kunnen, als iedereen gewoon netjes op zijn 'eigen' pad blijft, is er niks aan de hand.

Hier in de omgeving zijn weinig ruiterpaden... je moet toch wat? (ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk in de berm te rijden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:39

Tegenwoordig draaf ik lekker door op het ruiterpad, roep van een afstand al TRINGGGG en draaf gewoon door met de medeling, "dit is een ruiterpad"! Haha!

Leanira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:52

Ik vind het echt **** dat mensen dat doen. Het ruiterpad is voor RUITERS en PAARDEN!! ik heb ook zoiets van jullie lopen er jullie verandwoording ik ga gewoon door. Als er honden zijn en ze gaan happen sla ik ze met me zweep. Dat is ook de enige reden wrrm ik een zweep mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:26

Dat is best gevaarlijk, mijn hond is dan zo eentje die als je zou slaan met de zweep juist boos wordt en terug gaat bijten, dus aanvalt. MIjn hond loopt niet los, maar je weet nooit van te voren met wat voor hond je te maken krijgt.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:29

soms zeggen mensen ook wel: maar de hond doet niks. Dan zeg ik altijd: ja, maar m'n paard wel! (niet dat dat zo is, maar dat weten zij niet)

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:39

Ik kan der ook echt niet tegen. Vork Als de honden m'n pony echt lastig vallen roep ik vaak naar de eigenaren dat hij gericht trap en ik niet insta voor de gevolgen. Dit schrikt mensen meestal wel af en houden ze hun hond wel vast. Maar sommige trekken zich er idd niets van aan. Scheve mond Dan ga ik ook geen moeite doen om de honden te ontwijken en mag mijn pony trappen als ze echt aanvallen. Je hebt gewaarschuwd tog, moeten ze maar beter opletten. Gelukkig houden hier in de buurt de meeste mensen hun honden wel vast. Lachen

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:09

haha, genoeg die hetzelfde kennen dus Haha! , helaas eigenlijk, zou je zeggen.
ik hoop niet dat ik weer in zo'n situatie terecht kom, maar je weet het nooit. de zomer komt er straks weer aan en iedere zaterdag en zondag lopen er weer van die mensen met hun honden.
soms lopen er ook allemaal kinderen te rennen op het ruiterpad, ook hartstikke gevaarlijke natuurlijk!
paard kan enorm schrikken van rennende en gillende kinderen en de kinderen kunnen ook nog eens aangereden worden, ik sta vanuit galop niet zomaar stil Tong uitsteken

ik bedank en complimenteer ook altijd mensen die hun honden zo goed onder controle hebben of netjes aanlijnen als ze paarden zien. gelukkig bestaan er nog wel fatsoenlijke mensen Pling

bedankt voor alle reacties

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:24

ik kan mij uberhaupt ergeren aan mensen die rustig wandelen over een heerlijk galoppad.
hoe mooi of duidelijk dat bordje met ruiterpad er ook staat...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:28

Wat een pokkezooi, ik was denk ik afgestapt en had hun naam en adres gevraagd voor het geval dat mijn paard er schade aan over zou hebben gehouden, want stel hij krijgt door de stres koliek of zo of ze blijken toch raak gehapt te hebben. Ik denk dat dit de mensen ook laat nadenken voor een volgende keer en inderdaad stil gaan staan wil wel eens helpen of in rengalop ervandoor, maar dan moet dat wel kunnen op het pad waar je zit en met je paard. Misschien nog een tip ga target training doen met je paard, gericht op trap de hond, maar alleen op commando, komt vast wel eens van pas.

Wat betrefd mensen op het ruiterpad, daar erger ik me niet zo aan, maar ik loop ook over fiets en wandelpaden, bij ons zijn sommige ruiterroutes namelijk een beetje vreemd aangelegd en starten midden in de hei, de enige toegangsweg naar het ruiterpad is een wandelpad. Mijn paard heeft nog steeds geen vleugels dus dan ben ik toch in overtreding.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:35

Grr ik kan me daar ook altijd aan ergeren.. Niet alleen aan honden maar ook aan mensen! Altijd lopen ze net op die lekkere cross stukjes en dan moet ik rustig blijven stappen omdat hun niet op hun pad kunnen blijven.. Zodra ik ze dan voorbij ben stuif ik weg in de hoop hun in een grote stof wolk achter te laten Vork