Met paard in zee.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Met paard in zee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 23:43

-Ik weet niet of het hier thuis hoort-

Het zit zo: Sinds vandaag Haha! gaat mijn lieve paardje de zee in. We gaan al sinds hij zadelmak is naar de zee maar hij is alle 4 jaren erg bang geweest van het schuim en geluid van de golven.
Nou vandaag was ik weer op het strand, lekker rijden door de kelkjes. (dat doet hij wel, zitten geen golven op) Op een gegeven moment was er een hele grote kelk die rechtstreeks in zee liep. Ik dacht, laat ik nog eens proberen om de zee in te gaan.
En, wonder boven wonder, met een beetje aanmoediging ging hij over de golfjes! (Ik ben trots als een moeder op haar kind die leert lopen Clown , dat ff terzijde)

Ik ben vandaag gewoon tot buikhoogte gegaan, het is immers nog best koud. (Jaja, we zijn DOOR de branding geraakt! Haha! Haha! )

Mijn vraag is de volgende: gaan jullie vaak met de paarden zwemmen in de zee? Want ik was aan het denken aan de stroming ed + eventuele verzakkingen in het zand. Onder water zie je die immers niet.

Kom maar op met jullie tips, ervaringen enz...!

grtz
moeshie

Tessa

Re: Met paard in zee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:05

OPG -> BRT

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:54

Leuk dat het zo goed gaat!
Als ik weleens op het strand rijd, dan ben ik ook altijd bang voor kuilen en dingen die je niet kan zien.
Ik ga dit dus ook ff volgen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:27

kijk goed naar de zeebodem als eer verzakkingen zijn kunje dat zien als de stroming sterker is dan ergens anders is de ondergrond daar anders
zoiets zeiden ze mij toen ik op strandrit ging Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:11

Als je met laag water gaat kijken, dan weet je hoe de bodem eruit ziet, zodat je dan met hoog water weet waar je wel of niet moet zijn.
Daarnaast moet je bedacht zijn op stromingen, maar dat is per dag en per lokatie verschillend, dus daar is hier weinig van te zeggen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:51

Mij is altijd verteld niet verder het water in de gaan als je de bodem niet meer kan zien.. Lachen

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:05

Ik laat m'n pony's wel zwemmen zomers, maar dan zit ik er niet op. Zelf sta ik dan tot mijn buik in de zee en zij zwemmen dan. Ze zijn maar 1.20 Clown Wel opletten dat als je zelf "los" van de grond bent, je pony/paard niet meer kan tegenhouden als het nodig is.
Zelf ga ik dus nooit dieper en altijd met rustig weer.
Afbeelding
Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:15

Ik heb 8jaar over het strand gereden maar ik heb daar nooit gezwommen met de paarden. De stroming was bij ons te sterk en je weet maar nooit. Dus als je echt in de zee gaat zwemmen zou ik echt goed in de gate houden hoe sterk de stroming is, als je twijfelt zou ik het niet doen. Je neemt niet ff je paard op je rug om 'm uit het water te halen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:37

op ameland zijn er 8 paarden verdronken die voor de redingsboot stonden.
(vroeger sleepte paarden die in het water en dan ging de boot vanzelf van het karretje af).
dus ik zou mis tot de buik gaan, verder niet in een grote plas zou ik mischien wel gaan "swemmen" Haha!

Cobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:45

lijkt me hardstikke leuk om weer eens te doen, met de paarden naar het strand, maar ik zou niet de zee in gaan.........

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:18

@themuisje: Die paarden verdronken, doordat ze naar beneden werden getrokken door het onderstel waar de boot op lag, dat had niets met het zwemmen op zich te maken, maar met een menselijke fout, waardoor de paarden niet op tijd loskwamen.

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:43

Zwemmen met je paard in de zee is super! Het is een geweldige ervaring.
Ik heb het wel eens in portugal gedaan, daar is de zee natuurlijk heel anders. In nederland moet je goed uitkijken voor stroming. Bij opgangen waar mensen ook zwemmen, hangt altijd een vlag of het veilig is of niet om te zwemmen, misschien een idee om die in de gaten te houden. Zwemmen met je paard tussen de mensen mag niet, maar een paar kilometer verop wel. De stroming is daar niet veel veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:30

Ik durf het in ieder geval niet. Ik ga meestal tot buikdiepte het water in. Ik weet uit eigen ervaring (als zwemmer) hoe verraderlijk de zee ineens kan worden.

Ik wil ooit nog wel eens gaan zwemmen, maar dan wel in een meer, waar dus geen stroming is Lachen

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:39

Wij wonen aan een rivier, en ik kan haast niet wachten tot ik met mijn paard kan gaan zwemmen. Dit voorjaar rijdt ik hem in en dan... Ik hoop alleen dat het geen 4 jaar duurt voordat hij een plons durft te nemen. Haha!

LarissaenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:56

ik ga ook wel eens met een paard maar het strand maar nooit heel ver want dan durft de gene die waar ik dan op rijd niet meer want ik rijd altijd op de zelfde.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:08

themuisje schreef:
op ameland zijn er 8 paarden verdronken die voor de redingsboot stonden.
(vroeger sleepte paarden die in het water en dan ging de boot vanzelf van het karretje af).
dus ik zou mis tot de buik gaan, verder niet in een grote plas zou ik mischien wel gaan "swemmen" Haha!

ja hoor! die zaten aan de zinkende reddingsboot vast! natuurlijk verzuipen ze dan kan je nog een dommer andwoord geven

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:12

Nou hier aan de kust (Egmond/Bergen) zijn wel eens paarden verdronken die in een mui (is dat Nederlands?) terecht kwamen.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:16

Lianne84 schreef:
Nou hier aan de kust (Egmond/Bergen) zijn wel eens paarden verdronken die in een mui (is dat Nederlands?) terecht kwamen.

ja dat is rampzalig, dat betekent dat de ruiters niet geweten hebben hoe de geulen (muien) liepen. en waarschijnlijk stond daar op dat moment een zware aflandige stroming. vreeselijk

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:17

fransis schreef:
Lianne84 schreef:

ja dat is rampzalig, dat betekent dat de ruiters niet geweten hebben hoe de geulen (muien) liepen.

Nee idd, daarom zou ik ook nooit diep de zee in gaan (niet dat mijn paard dat uberhaupt zou doen Clown ) omdat ik niet weet waar ze lopen en samen met mij nog veel andere ruiters gok ik.

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:53

Ik heb vorig jaar voor het eerst in een meertje gereden
was super gezellig en leuk
alleen durfde luna(mijn pony) in begin niet dus moest ik achter een pony aan die wel durfde,eenmaal in het water vond ze het watte lekker en ging ze opeens zomaar liggen Tong uitsteken

ps: ben super jaloers op de mensen die altijd naar een meer kunnen met hun paard Bloos
zou ik ook vet graag willen Haha!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:00

Vroeger(15 jaar gelden)ging ik ook weleens zwemmem met mijn pony.Totdat ik eraf viel in het water ik kreeg toen een hoef tegen mij oog,dan zie je wel je hele leven aan je voorbij gaan.Ik heb er gelukkig niets aan overghouden behalve een half blauw gezicht.Maar ik doe het dus nooit!!! meer tot aan de knieen is ver genoeg voor mij.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:44

Zwemmen .. Hmm, het lijkt me wel ónwijs gaaf om het te doen, maar of ik het durf Nagelbijten / Gniffelen Toevallig gister naar strand geweest en natuurlijk ook even in de zee gestapt. M'n verzorgpaard vind het leuk, maar toch ben ik bang dat ik kuilen tegen kom. Zou wel een keer in een meer ofzo willen zwemmen Nagelbijten / Gniffelen Ben benieuwd of meneer dat kan en wil Huilen van het lachen

Sannie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:13

Als je gaat zwemmen, moet je dat niet doen als het eb aan het worden is, dan staat er een aflandse stroming, als het vloed wordt is het veiliger.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:22

Echt zwemmen in de zee zou ik nooit doen Gewoon omdat je nooit zeker weet hoe het zit met de eventuele stromingen en de zeebodem. Wel ga ik meestal tot ongeveer buikhoogte het water in, dat is toch ook altijd erg leuk Haha! In een meer o.i.d lijkt het mij veiliger om gewoon ongestoord te gaan zwemmen met je paard, zeker als het de eerste keer voor paard en/of ruiter is Ja

Bora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:39

Het paard kan wel lekker in de zee maar niet te diep natuurlijk dat kan wel gevaarlijk zijn als er een harde stroom komt of hij opeens niet meer kan zwemmen ofzo.