ik heb een 4,5 jarige draver merrie..
en ik vind het heerlijk om met haar op buitenrit te gaan. dit heb ik ook echt ontzettend veel gedaan. en ging altijd goed.
tot op een dag mevrouw ging steigeren als we buiten waren. het begon met 1 x. en toen een hele tijd niet.
en nu de laatste tijd word het steeds erger. het is gewoon niet veilig meer om met haar op buitenrit te gaan. want ze steigerd steeds weer en word onstuurbaar. ik ben laatst bijna tegen een boom op gereden omdat ze gewoon weg rende, en vervolgens bijna 2 x de sloot in... ze wijkt gewoon opzij en wat ik ook doe ik krijg haar niet recht.
deze ervaring met het buitenrijden heeft mij nu heel erg onzeker gemaakt. omdat ik ontzettend bang ben voor ongelukken en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten.
ik wou gisteren weer met haar naar buiten samen met een vriendin van mij, en ze steigerde alweer. gelijk al na 10 min. en omdat het zulks vies weer was en spekglad ben ik terug gegaan en in de bak gaan rijden.
in de bak gaat het vervolgens gewoon super goed. ze loopt netjes aan de teugel, rent er niet vandoor. maar gewoon goed.
ik ben wel telleur gesteld in mezelf dat ik niet verder durf, omdat ik haar dan gewoon haar zin geef. maar op zon moment weet ik echt niet wat ik moet doen. en word ik alleen maar onzekerder, en dat voeld ze natuurlijk ook.
heeft iemand van jullie nog advies hoe ik met dat steigeren om kan gaan ?
en misschien ook wat tips over mijn onzekerheid.. hoe ik dat kan verminderen ofzo.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips
hij springt dan met 4 benen de lucht in en is moeilijk te houden ...