Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MiSs_vOsj schreef:En het zit zo dat ik gewoon bang ben dat het paard ervandoor gaat of gaat bokken/steigeren, het paard kan nog zo verkeersmak zijn enz, maar ik vertrouw het gewoon niet, weet niet hoe dat komt.
Nu wil ik dus graag van die angst af,

Mereltje_ schreef:Wat vervelend dat je daar last van hebt. Inderdaad wel goed dat je het onderkent en er iets aan wil doen. Misschien is het een idee om op een manege een keer mee te gaan met een buitenrit voor beginners? Niet omdat je zelf een beginner bent (ik weet niet hoe lang je rijd), maar om het vertrouwen te krijgen. Met zo'n rit gebruiken ze vaak de rustigste paarden/pony's en je gaat waarschijnlijk ook niet galopperen. Je eigen idee vind ik ook goed, maar het is moeilijker om daar iemand voor te vinden.
Sterkte, ik hoop dat het je gaat lukken!
)
manonie12 schreef:ik heb deze angst ook.
ik ben ongeveer een jaar geleden op ponykamp geweest
ik kan nog nooit een buitenrit gemaakt of zonder zadel gereden
de eerste dag gingen we al zonder zadel naar de maas op pony`s in galop om daar met de paarden te gaan zwemmen
ben nog nooit zo bang geweest
ik ben vanwege ponykamp dat ik daar zo bang was voor de paarden van paardrijden af gegaan!
hubble schreef:manonie12 schreef:ik heb deze angst ook.
ik ben ongeveer een jaar geleden op ponykamp geweest
ik kan nog nooit een buitenrit gemaakt of zonder zadel gereden
de eerste dag gingen we al zonder zadel naar de maas op pony`s in galop om daar met de paarden te gaan zwemmen
ben nog nooit zo bang geweest
ik ben vanwege ponykamp dat ik daar zo bang was voor de paarden van paardrijden af gegaan!
Wat is dat een slecht kamp geweest zeg. Zonde hoor. Maar paarden blijven je toch trekken denk ik want je zit op Bokt en ik zie in je onderschrift dat je ze toch graag wilt verzorgen. Lekker doen en goed les nemen. Een goed veilig ponykamp zit in Glimmen. Daar moet je eerst laten zien op welk nivo je kan rijden zodat je een pony krijgt die week die bij jou past.
pluche_pluus schreef:mijn moeder is ook erg bang om te vallen, dat ze ervandoor gaan enz.!
fraznic schreef:Dus als je bang bent hoor je niet op een paard?!?!
MiSs_vOsj schreef:Ik heb nog nooit een buitenrit gemaakt omdat daar gewoon weg op dit moment geen mogelijkheden voor zijn geweest.
En het zit zo dat ik gewoon bang ben dat het paard ervandoor gaat of gaat bokken/steigeren, het paard kan nog zo verkeersmak zijn enz, maar ik vertrouw het gewoon niet, weet niet hoe dat komt.
Nu wil ik dus graag van die angst af, en dacht van misschien is er iemand die meerdere paarden heeft en waarvan ze zeker weet dat ze niks doen op een buitenrit, dat die misschien samen met mij op die paarden (tegen een vergoeding) een buitenrit wil maken zodat ik misschien iets meer vertrouwen er in krijg.
Het moet dan alleen wel in de buurt van steenwijk zijn, mag zo'n 25 km buiten steenwijk zijn.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, of misschien andere tips heeft.
)