Huertecilla schreef:Jammer eigenlijk dat in NL het (slip)jachtrijden zo goed als uitgestorven is.
Ik begrijp het best: politiek incorrect op basis van allerlei misvattingen en vooroordelen, echte en vermeende overlast, wel/niet ethisch acceptabele risicos, wat-dan-ook. Dat lígt anno 2007 inderdaad lastig en ik zou er geen mening over kunnen vormen.
Het is gewoon jammer dat het nauwelijks meer kan. De jacht is eeuwenlang een peiler van de ruiterij geweest.
Leuk idee zo´n Hubertusjachtrit. Veel plezier in Vries.
hc
Er zijn verschillende (slip)jachtverenigingen in nederland, als je wilt kan je bijna ieder weekend wel eentje rijden. Meestal wel vrij heftig en zwaar (voor de paarden) en met een duidelijke hierarchie bij de ruiters.
Er worden op verschillende plekken in Nederland de Hubertus gereden. Jan Dolfing is daar misschien de grootste van, met aanspanningen, dameszadels, honden en blazers en natuurlijk heel erg veel ruiters. Het is iig een erg mooi gezicht. Heb zelf nooit de jacht gereden, wel een vriendin van mij. Daarnaast kwam ik, samen met de studentenrijvereniging uit Groningen, altijd het weekend daarna, om het onder begeleiding van Jan (e.a.) nog even over te doen 
Je rijdt door afwisselende gebieden, bos, hei en door landerijen (op o.a. gerooide akkers staan vaak sprongen), van Vries naar Norg en terug.
Lijkt me heerlijk om te doen en hopelijk hebben jullie mooi weer erbij!
Heel veel plezier!