Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar misschien kan je er wel voor de zekerheid nog iemand naast laten lopen terwijl jij erop zit?
Tootz schreef:Onderschat dat niet racen niet hoor!!!
Het verschilt natuurlijk per paard maar ik ben ook wel eens met een paard gegaan wat nog nooit in de buurt van een strand geweest was en die ging toch echt aan de race niet zo zeer van de zee maar wel alles erom heen: vliegers bijvoorbeeld!
fransje23 schreef:Tootz schreef:Onderschat dat niet racen niet hoor!!!
Het verschilt natuurlijk per paard maar ik ben ook wel eens met een paard gegaan wat nog nooit in de buurt van een strand geweest was en die ging toch echt aan de race niet zo zeer van de zee maar wel alles erom heen: vliegers bijvoorbeeld!
Ik woon al mijn hele leven bij de zee en rijd al heeeel lang met paarden langs het strand. Een paard gaat gewoon niet zo maar racen op het strand tenzij dat altijd gedaan wordt. Maar dan is het dus aangeleerd. Als je paard schrikt van een vlieger en hij gaat er vandoor heeft dat niets met het strand op zich te maken.
Als je al begin met problemen te verwachten is de kans dat je ze krijgt ook veel groter. eeen paard neemt spanning snel over.
Cyn_Sil schreef:Ja idd het strand is erg groot en lang haha... ja misschien is dat een idee ja. Alleen verder bij mij op stal of in de buurt gaat niemand naar buiten of naar het strand dus dan zal ik een keer topic moeten openen op bokt voor een strandrit.
. Als je ooit flink gaat galopperen dan alleen op het harde niet in het mulle zand ivm kuilen e.d.
ik had 1 ervaren paard als maatje en nog een ander paard wat de zee nog nooit had gezien.gewoon er achterlopen en doen alsof je dagelijks op het strand bent.
die van mij was dus echt super braaf.we zijn zelf met nog twee mensen die op het strand waren door de zee geweest! en nog best diep ook.je wilt niet weten hoe de golven gister waren op Noordwijk maar 1maal in de zee wou ze er amper uit! en met mijn vorige paard had ik het zelfde gedaan.alleen toen was ik met een grotere groep ook niks aan de hand. veel succes voor als je dit jaar nog gaat.
fransje23 schreef:Het strand is niet zo gek veel anders dan welke andere buitenrit dan ook. Gewoon er gelijk op gaan een lekker stappen aan een lang teugeltje. Paarden zijn vaak erg onder de indruk van de zee maar gaan echt niet zo maar racen. Racen op het strand is namelijk aangeleerd. Het strand roept bij mensen meer race-gevoelens op dan bij de paarden.