Als jullie een buitenrit maken met je paard, rijd je hem dan 'aan de teugel' of rijd je hem juist met een lekker los teugeltje buiten?
En waarom juist dát?

Ben benieuwd!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

).NathalieW schreef:Ligt er aan of ik daar voor nog getraind heb ik de bak. Zo ja dan met een los teugeltje zo nee dan train ik haar in het bos hetzelfde als in de bak. Supergoede gelegenheid omdat je je paard dan goed recht kunt stellen en leren concentreren op ander terrein (vind ik).
LieveLotje schreef:Als jullie een buitenrit maken met je paard, rijd je hem dan 'aan de teugel' of rijd je hem juist met een lekker los teugeltje buiten?
Lenneke_ schreef:Alleen op wedstrijd moet ik hem de eerste 30 km constant inhouden omdat hij dan veel te entousiast wordt
Lenneke_ schreef:En ja, dat doe ik met de teugel, hoe zou jij het anders doen?
van de zonsondergang hier in de bergen genieten.
Lenneke_ schreef:Ik loop ook echt niet de hele tijd aan z'n hoofd te sjorren hoor

snuffelhues schreef:Ik train vrij intensief in de bak en dat ga ik niet laten verwateren door haar drie dagen "los" te laten tijdens een trektocht in de Ardennen...