Paarden huren voor buitenrit zonder begeleiding: WAAR?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libella

Paarden huren voor buitenrit zonder begeleiding: WAAR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 09:21

In het verleden zijn mijn zus en ik regelmatig strand en bosritten gaan maken bij diverse maneges in Noordwijk (ZH).
Dit hebben wij al een poos niet gedaan omdat de het de laatste keren is tegengevallen.

Waarom?
Je gaat op pad met een grote groep waaronder soms erg onverantwoorde ruiters en/of begeleiding. Daar bedoel ik mee, keihard galopperen over piepkleine bospaadjes met overhangde takken en scherpe bochten etc. De paarden zijn het allemaal gewend om het bekende rondje te lopen en willen zo ongeveer in de staart van de voorganger lopen waardoor er continue irritatie is omdat de voorganger met de achterbenen gaat slaan etc. Daarnaast is zo'n groep vaak (te) groot.
Door dit alles heb ik de laatste ritten niet als ontspannen en leuk ervaren en is het zelfs een keer stressvol geweest. Dat lijkt me niet de bedoeling omdat je er toch vaak € 50,00 voor betaald en het juist voor je plezier gaat doen.

Nu vraag ik mij af of er plekken zijn in de omgeving van Zuid Holland waar je of met z'n 2-en erop uit mag trekken zonder begeleiding of met z'n 2-en met 1 persoon begeleiding.

Als iemand zoiets weet hoor ik graag waar dit is, of iemand hier ervaring mee heeft en wat het kost (mocht je dit toevallig weten).

Vast bedankt!

CM_

Re: Paarden huren voor buitenrit zonder begeleiding: WAAR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:23

die zijn er wel, maar een goede manege geeft zijn paarden niet zonder begeleiding mee aan vreemde mensen

een manege die dat wel doet, is geen goede manege, en daar is de verzorging van de paarden ook naar.
een bokker die ik ken heeft dit ook laatst gedaan, mochten zonder begeleiding weg, paarden stonden er waardeloos bij, slecht tuigage, kleine stallen etc etc

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 09:25

crossmonster schreef:
die zijn er wel, maar een goede manege geeft zijn paarden niet zonder begeleiding mee aan vreemde mensen

een manege die dat wel doet, is geen goede manege, en daar is de verzorging van de paarden ook naar.
een bokker die ik ken heeft dit ook laatst gedaan, mochten zonder begeleiding weg, paarden stonden er waardeloos bij, slecht tuigage, kleine stallen etc etc

Ja, dat is ook niet wat ik wil inderdaad. Dat vind ik ook een voorwaarde dat de paarden goed verzorgd zijn en goede tuigage hebben. Wij hebben zelf ook een paard waar we heel goed voor zorgen en het beste mee voor hebben, maar we hebben er maar 1 helaas. En met zijn 2-en erop is ook niet alles Tong uitsteken !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:35

er zijn ook maneges die met alleen jullie twee op stap gaan, is wellicht wat duurder, maar dan heb je zelf wel zeggenschap over wel of geen galop etc.

maneges die zonder begeleiding paarden meegeven, dat zou me verbazen als dat maneges zijn die de paarden goed verzorgen,
als ik een manege had, zou geen haar op mijn hoofd erover denken de paarden mee te geven aan mensen zonder een van mijn eigen mensen erbij

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 09:37

crossmonster schreef:
er zijn ook maneges die met alleen jullie twee op stap gaan, is wellicht wat duurder, maar dan heb je zelf wel zeggenschap over wel of geen galop etc.

maneges die zonder begeleiding paarden meegeven, dat zou me verbazen als dat maneges zijn die de paarden goed verzorgen,
als ik een manege had, zou geen haar op mijn hoofd erover denken de paarden mee te geven aan mensen zonder een van mijn eigen mensen erbij

Dat kan ik me ook heel goed voorstellen inderdaad. 1 persoon begeleiding erbij is daarom ook prima. Meer betalen is niet zo'n probleem, als het maar goed is en het een heerlijke rit wordt, toch?

menina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:52

Ik ben laatst een weekendje naar Katwijk geweest met twee eigen paarden die we op een manege hebben gestald en daar huurden we ook twee paarden. We mochten zonder begeleiding rijden (maar misschien komt dat doordat ik met mensen mee was die er vaker zijn geweest) en het zag er goed uit.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 13:30

menina schreef:
Ik ben laatst een weekendje naar Katwijk geweest met twee eigen paarden die we op een manege hebben gestald en daar huurden we ook twee paarden. We mochten zonder begeleiding rijden (maar misschien komt dat doordat ik met mensen mee was die er vaker zijn geweest) en het zag er goed uit.

En welke manege was dat?

menina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:48

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:15

weet niet of je zoiets bedoeld maar kijk maar eens op mijn site,gewoon lekker met z'n tweetjes op jouw tempo!!!
Wie weet tot horens!!!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:35

Bij Ruitercentrum het Fjordenpaard te Drenthe kun je leuke (ze hebben van alles; van Fjord tot Bonte en van IJslander tot Fries Haha!) paarden huren zonder begeleiding Lachen Meer info > pb Knipoog

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 11:43

Iemand nog suggesties in de buurt van Almere?

Ruitercentrum het fjordenpaard komt heel leuk over, heb alleen gekeken en het ligt helemaal bij Groningen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:31

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:39

Libella schreef:
Iemand nog suggesties in de buurt van Almere?

Ruitercentrum het fjordenpaard komt heel leuk over, heb alleen gekeken en het ligt helemaal bij Groningen!

Drenthe, eigenlijk.. Best ver ja, maar het is er echt super Haha! Maar misschien vind je ook leuke adressen dichterbij Lachen

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:21

Ik heb laatst een strandrit gemaakt bij Manege Heemskerk. Da's wel in Noord-Holland, maar wel de moeite waard.
De manege vond ik er wel heel crap uitzien, beetje oud en vies, kleine vervallen stalletjes en zo.
Maar ze laten je gewoon zonder begeleiding weggaan, je mag naar het strand, of gewoon in de duinen blijven. Omgeving vond ik erg mooi!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:35

Het Fjordenpaard in Drenthe Ja

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:04

In barendrecht zit een mannetje met leuke, grote brave paarden.
Deze mag je huren voor buitenritten, wel moet je alles zelf doen, poetsen, zadelen enz.
Je kan leuk de omgeving van Barendrecht,Rhoon Hoekse Waard in trekken of gezellig langs de Oude Maas rijden.
De man heet Paul Bestebreurtje ( bijnaam Bandje Verstandje)hij heeft een bdrijf in autobanden en materialen.
De paarden zijn echt betrouwbaar, je ziet ze zelfs met kleine meiden erop door het centrum van Barendrecht heen trekken, dus geen zorgen.
Bandje Verstandje
Koedood 2
2993AL Barendrecht
0180 619411

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt?
Je mag in ieder geval zonder begeleiding rijden, zolang je die beestjes niet helemaal dood rijdt dan tenminste, hij gaat er wel vanuit dat je zorgzaam met die dieren omgaat.
Groetjes Peperplant
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privé-gegevens verwijderd, dat kan beter per pb :)

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:59

Wij zijn vandaag 2,5 uur erop uit getrokken met paarden van http://www.stalhouderijvanbijnen.nl/. Was een succes, mooie omgeving om te rijden, lieve paarden. Tuig was wat een de oude kant, heb nu een zere kont, hihi!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:43

Moschino schreef:
Ik heb laatst een strandrit gemaakt bij Manege Heemskerk. Da's wel in Noord-Holland, maar wel de moeite waard.
De manege vond ik er wel heel crap uitzien, beetje oud en vies, kleine vervallen stalletjes en zo.
Maar ze laten je gewoon zonder begeleiding weggaan, je mag naar het strand, of gewoon in de duinen blijven. Omgeving vond ik erg mooi!

Die manege is echt oliebol happens Scheve mond
echt een krot...

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 08:58

Peperplant schreef:
In barendrecht zit een mannetje met leuke, grote brave paarden.
Deze mag je huren voor buitenritten, wel moet je alles zelf doen, poetsen, zadelen enz.
Je kan leuk de omgeving van Barendrecht,Rhoon Hoekse Waard in trekken of gezellig langs de Oude Maas rijden.
De man heet Paul Bestebreurtje ( bijnaam Bandje Verstandje)hij heeft een bdrijf in autobanden en materialen.
De paarden zijn echt betrouwbaar, je ziet ze zelfs met kleine meiden erop door het centrum van Barendrecht heen trekken, dus geen zorgen.
Bandje Verstandje

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt?
Je mag in ieder geval zonder begeleiding rijden, zolang je die beestjes niet helemaal dood rijdt dan tenminste, hij gaat er wel vanuit dat je zorgzaam met die dieren omgaat.
Groetjes Peperplant

Kan je in die omgeving ook het bos in? Of richting een zandvlakte of strand ofzo? Ik rijd het liefst in de natuur...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privé-gegevens verwijderd, dat kan beter per pb :)

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:21

B10 schreef:
weet niet of je zoiets bedoeld maar kijk maar eens op mijn site,gewoon lekker met z'n tweetjes op jouw tempo!!!
Wie weet tot horens!!!

ben je je wel bewust als er iets gebeurt dat je altijd aansprakelijk blijft omdat jij de eigenaar van de paarden bent.

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 09:23

vluggejip schreef:
B10 schreef:
Wie weet tot horens!!!

ben je je wel bewust als er iets gebeurt dat je altijd aansprakelijk blijft omdat jij de eigenaar van de paarden bent.

Zij gaat zelf met 1 persoon op haar 2 paarden het bos in, zij laat de mensen niet alleen hun gang gaan volgens mij!

Keeeell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:47

www.stalhouderijvanbijnen.nl

Daar ben ik ook heel vaak geweest.
T is erg leuk daar.
Ook leuke paarden.
Vooral:
Kwiebes
Henkie
Stouri
Nuts
En de fjorden.
Vera en does lijken me ook heel leuk.

Bob en lex niet. :Y)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:55

www.ponyhof.nl

je kunt de paarden meenemen naar het strand
de paarden zijn echt enorm braaf en luisteren perfect ;)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:58

jonker mag je alleen.

emmiehil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:27

Ik weet een manege in Laren, Noord Holland, als dat niet te ver weg voor je is... Daar rijd ik zelf ook, het is een FNRS manege en de manege ligt letterlijk aan het bos (de hei): je stapt de manege af en het bos in! Dan na 10 minuutjes rijden of zoiets kom je aan op de hei.
Het is wel duur, maar je zei dat dat geen probleem was...
Hieronder volgen de tarieven.

Privélestarieven
1 uur 1 pers: 60,00
1 uur 2-5 pers: 40,00
2 uur 2-5 pers: 60,00

Groepstarieven (paard)
1 uur: 20,80
2 uur: 32,00
3 uur Gooimeer: 48,00
Lage Vuurscherit: 64,00
De Lage Vuursche rit is een rit van ongeveer 2½ uur heen en ongeveer 1,5 uur terug met een stop in de Lage Vuursche, waarbij er de mogelijkheid bestaat (indien er plaats is in de stallen, deze kunnen namelijk niet gereserveerd worden) om, voor eigen rekening, een lunch of een drankje te gebruiken. De Lage Vuursche is op maandag gesloten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

xx