strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:11

Eej! ik wil binnenkort graag een strandrit gaan maken in Zeeland of in Zuid Holland ( omgeving Flakkee )
Wie weet er een leuke manege? Graag zonder rengalop maar wel met een normale galop.
alvast bedankt!

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:35

Boos!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:45


zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 17:08

T@nj@ schreef:
Hoe bedoel je Boos! ?
Niet snel genoeg antwoord? Heb toch eventjes geduld, niet iedereen zit hele dagen op Bokt Knipoog
Je kan het misschien ook even in dit topic vragen? viewtopic.php?f=146&t=652528&st=0&sk=t&sd=a&hilit=manege+flakkee


nee ik bedoelde dat poppejte niet, wilde gewoon een normaal gezichtje met het mondje naar beneden, kwist niet dat dat mannetje zo rood aan zou lope Tong uitsteken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:09

ROFL Dat mannetje is al zo rood voor je hem aanklikt hoor, dat is zijn standaard kleur Knipoog Haha!


lonkie

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Nieuwe Tonge

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:16

Hoi Hoi,

Hier op flakkee, waar ik woon worden die zo heel regelmatig strandritten georganiseerd. In de zomermaanden misschien wel zo af en toe. Manege Grol in Burg haamsteden (zeeland) organiseerd volgens mij wel regelmatig een strand rit. Ik weet verder niets van deze manege, maar weet wel dat deze bekend staat om de strandritjes. Kijk zelf maar eens op http://www.manegegrol.nl/

Succes met zoeken!

lonkie

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Nieuwe Tonge

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:19

Sorry, is al laat, maar met de volgende zin:
"Hier op flakkee, waar ik woon worden die zo heel regelmatig strandritten georganiseerd." Bedoel ik natuurlijk dat er NIET zoveel strandritten worden georganiseerd!
(Gaap... Slapen denk dat het tijd wordt voor mijn bedje)

Weltruste.....

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:06

En manege Grol zit in Renesse, niet in Burgh-Haamstede.........
De mooiste locatie op Schouwen-Duiveland is Burgh-Haamstede, bij Manege Lisidina kun je evt huren, je zit zo in het bos en op het strand, houd rekening met het tij, met laag water is het het leukst, met hoog is er niet te galoperen.

lonkie

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Nieuwe Tonge

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:55

Ohw ja dom...Renesse natuurlijk! Ik was echt heel erg moe gisteravond volgens mij. Vergeef me! Haha!

PaardenLeven
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Haarlemermeer

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:13

Manege Hoogenboom in Nieuwe Wetering, erg leuke paarden, je gaat eerst de paarden inladen op de manege en dan met de auto naar de duinen, vervoer word meestal geregeld.

PaardenLeven
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Haarlemermeer

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:13


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:37

mammaslamma schreef:
En manege Grol zit in Renesse, niet in Burgh-Haamstede.........
De mooiste locatie op Schouwen-Duiveland is Burgh-Haamstede, bij Manege Lisidina kun je evt huren, je zit zo in het bos en op het strand, houd rekening met het tij, met laag water is het het leukst, met hoog is er niet te galoperen.


hier zou ik dus niet heen gaan als ik jou was

ik zou voor grol kiezen
goede paarden, deskundige begeleiding

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:58

hier zou ik dus niet heen gaan als ik jou was

ik zou voor grol kiezen
goede paarden, deskundige begeleiding[/quote]

Ik kom op beide manege's en als het alleen gaat om het buitenrijden, kun je toch echt beter Lisidina nemen, in Renesse duurt het veel langer voor het "'leuk"" wordt, eerst door een woonwijk, dan stoffig paadje en dan pas het strand, in Burgh sta je direct in het bos vanuit de manege en na het bos direct het strand.
Ga je kijken naar de begeleiding, ik zie ze op Grol net zo makkelijk met een man of 15 vertrekken, een huppeltutje voorop, moet dat goed zijn?
Voordeel van Lisiduna is ,op het moment zitten ze in een overnamefase,het is er rustig, kleine groepjes op buitenrit en degene die je begeleiden kunnen i.i.g goed rijden en zijn ouder en hoop ik , wijzer
Als je iemand aanbeveeld om niet te gaan, meld dan ook waarom niet, kunnen we wat mee.........

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:25

ik ben er van de zomer geweest
en heb beide maneges en buitenritten geprobeert

en ik rij al heel wat jaren
ik vond het bij lisiduna een zooitje, ik werd onvriendelijk ontvangen. De paarden waren erg vreemd en de begeleiding miste een meisje dat erg ver achter raakte ook niet

bij Grol gingen er altijd 3 van de leiding mee op rit, waren alle paarden prima te rijden en zag het er netjes uit

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:24

Dit lijkt me een typisch ja en nee spelletje, aangezien jij hier komt als toerist en es hier en daar een ritje meedoet, kun je daar geen oordeel over vellen, dan moet je toch meerdere situatie's meemaken en wrs heb je het een keer niet getroffen, dat kan bij beide manege;s, het gaat erom waar je het leukst kan rijden en dat is maar op 1 locatie, Burgh-Haamstede.............

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:21

ik heb niet 1 rit gemaakt bij beide maneges
dus wil je me geen woorden in mijn mond leggen

ik weet dat er een strijd is tussen beide maneges, dat betekend dat er ook twee kampen zijn: die van grol en die van lisiduna

er zijn nu al veel topic over geweest waar ik veel , in jouw woorden, toeristen, negatief zijn over lisiduna

ik geef mijn mening en zeg dat ik grol leuker vind als lisiduna
verzorgder, betere leiding en betere paarden

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:28

Als iemand een minder goede ervaring met een manege heeft moet dat geen probleem zijn om dit hier te melden. Ook als iemand 1x is geweest (wat hier dus blijkbaar niet het geval is) en een "toerist" is mag deze persoon het melden als dit bezoek niet was wat ervan verwacht werd. Iedereen heeft zo zijn voorkeur en is vrij om dit te melden Knipoog

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:50

Hoor trouwens voor het eerst over dat er een competitie tussen de 2 manege's zou zijn, weet je dus weer meer als ik..............
Ik heb met mijn paard les op Grol en mijn dochter idem, prime locatie, 3/4 van het jaar, behalve de zomer, te druk, ongeorganiseerd, en rommelig, ik heb hier dus een paar keer pw mee te maken, dan gaat er een rit weg met 15 paarden, nog nooit erop gezeten,teenslippers aan,als je dat goed vind, prima......
Lisiduna heeft de pech gehad dat er een verkeerde zetbaas in heeft gezeten, en daar moeten ze nu uit zien te krabbelen, maar aan de paarden heeft er nooit wat gemankeert, staan er goed bij en zijn niet van die kuddedieren die voorgeprogrammeerd de'r rondje lopen, omdat het er niet zo druk is als op Grol, worden ze niet zo afgestompt.
Maar waar het om ging, wordt hier vergeten, waar je de leukste rit maakt, dat wilde de TS weten, heeft volgens mij alleen met de omgeving te maken en niet met hoe de manege is, uiteindelijk stap je daar alleen op en ben je weg............

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:56

ik kijk toch echt eerst hoe het terrein eruit ziet en hoe de paarden verzorgt worden en hoe je ontvangen wordt

als dit allemaal al verschrikkelijk is, kom ik er al niet meer terug

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 13:31

ik vind dat Lisiduna er qua uiterlijk er veel beter uit ziet. Maar dat zegt natuurlijk niets over de ritten. Maar ik ga bij geen van beide maneges rijden. Ik ga eens een kijkje nemen bij Manege de Zandbooi

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 14:52

Angelstears schreef:
ik kijk toch echt eerst hoe het terrein eruit ziet en hoe de paarden verzorgt worden en hoe je ontvangen wordt

als dit allemaal al verschrikkelijk is, kom ik er al niet meer terug


Lezen is ook een kunst....
Jij bent wrs vorig jaar geweest, waren er een aantal rechtzaken tegen de oude zetbaas, de nieuwe mensen konden in die tussentijd helem,aal niets, niet investeren, niet opknappen, zelfs schilderen was uit den boze, in zo'n situatie kom je dan terecht en als klant schrikt dat af, kijk je verder of praat je links en rechts es met iemand, hoor je wat er achter steekt.
Het rechtzaak gebeuren loopt op z'n eind, maar is nog steeds niet afgelopen, ondertussen zijn ze nu aan het opruimen/opknappen, dat komt wel goed.
Nadeel is dus nu, dat ze moeten vechten tegen de vooroordelen van veel mensen, omwoners weten nu wel hoe het zit, maar er is veel scade aangericht door de vorige, kom daar maar weer es overheen!
Door dit soort opmerkingen worden ze ook niet vrolijker, uiteindelijk werken die vele jaren ellende veoorzaakt door die ander in hun nadeel.
Ik gebruik hier de bak en woon er praktisch naast, hoop dat het goed komt want er is geen mooiere locatie zo pal aan het bos/strand, is ook eigen belang uiteindelijk.
Paarden hebben het op Lisiduna vele malen beter als op Grol, vrienden van mij hebben op beide gestaan en zijn lovend over LD, paarden staan alleen in boxen, niet in stands en het is schoon.
Verder ga ik niet verder reageren, ik heb er uiteindelijk baat bij als er zo min mogelijk toeristen komen, dus mensen, ga naar Grol, dan heb ik de ruimte en het strand voor mezelf............

Munchkin
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-04-07

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:08

Hoi mensen! Het eerst sorry voor mijn slechte nederlands, ik kom van Duitsland, en ik ben de taal niet zo machtig.

Wij zijn op zoek naar en leuke manege in Zeeland, waar wij met onze eigen paarden op vakantie kunnen komen. Wij willen dolgraag strandritjes maken, maar wiij kunnen geen pension voor onze paarden vinden...

Over de Manege Grol hebben wij weinig goeds gehoort, b.v. paarden in stands etc. Wij willen onze paarden goed verzorgt weten en de mogelijkheid hebben, nabij te woonen...

Weet iemand iets leuks?

Groetjes, Munchkin

Munchkin
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-04-07

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:04

Niemand? Verward

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: strandrit omgeving Zeeland/Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:38

Er staan veel tips over paarden en logies, ff zoeken in dit topic, meeste van ons hebben daar nml al een hoop neergezet.