buitenrijden onmogelijk door storm...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

buitenrijden onmogelijk door storm...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:20

Ik wilde dit weekend lekker het bos in, maar alle boswegen waren onbegaanbaar doordat er allemaal omgewaaide bomen over de wegen lagen. Verdrietig Echt balen want ik wilde even goed oefenen met buitenrijden...

Hebben jullie hier ook last van gehad? Ik hoop dat ze de boel snel opruimen, maar de bossen zullen wel niet zo'n prioriteit hebben. Wat denken jullie?

Tanja

Re: buitenrijden onmogelijk door storm...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:51

Tja, dat had je natuurlijk wel een beetje kunnen weten. Het is al een paar dagen op het nieuws dat de bossen nog niet overal helemaal begaanbaar zijn maar wat veel belangrijker is, het is nog niet overal veilig. Veel bomen die niet omgegaan zijn maar wel "op scherp" staan moeten nog omgehaald worden. Wandel jij daar net of je rijd er met je paard langs als zo'n boom het begeeft dan kan je zomaar een probleem hebben. Ik zou dus gewoon nog even wachten tot er aangegeven wordt dat het overal weer veilig is, er wordt hard aan gewerkt (tenminste, hier in de omgeving wel)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:39

Ik vind het erg gaaf!

Krijgen de paarden de kans om het zélf op te lossen!
Eigen initiatief, daar groeien ze van.

Maar je moet goed opletten natuurlijk. Het is niet overal even veilig.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:41

Bij ons zijn de meeste paden ook niet meer begaanbaar.Maar vind hetook niet erg veilig om het bos echt in te gaan.Heb genoeg bomen vanaf de weg zien staan die alsnog elk moment om kunnen gaan.Zou ik niet graag op mn kop krijgen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:44

Wij zijn zondag met een groep hier van bokt gaan wandelen in het bos, en het was idd niet overal even makkelijk lopen. Laat staan te paard! Zaterdag ben ik bij hooge mierden gaan wandelen, en daar viel het reuze mee, er lag wel hier en daar wat op de grond, maar daar moest het paard aan wennen, aan die gekke dingen, en leren vertrouwen op de eigenaresse. Dus het was wel een goede oefening!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:23

Uit betrouwbare bron weet ik dat men op dit moment druk bezig is met opruimen in 'jouw' bos (tevens 'mijn' bos). Alle toegangswegen zijn momenteel ook nog afgesloten met dranghekken (idd om veiligheidsredenen). Ik ben er per ongeluk vorige week vrijdag (vlak na de storm) wel geweest, hoorde 's avonds pas dat het eigenlijk niet mocht. Er lagen toen idd nogal wat bomen over de paden, maar zoals gezegd: er wordt de hele week al hard gewerkt om het bos weer begaanbaar te maken. Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:41

Vandaag wederom inspectie gehouden in het bos.
De bomen die er zaterdag nog lagen, waren keurig opgeruimd op het ruiterpad! Dat had ik niet verwacht!
Ik ben niet ver geweest, maar wat ik zag, was netjes.
Fijn!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:13

Ik voelde wel goed dat het windkracht 7 was, maar mijn paard geeft daar gewoon niets om Tong uitsteken

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:07

"mijn" bos is ook erg gevaarlijk ik ben ook fulltime bosritruiter en baal best van deze waarschuwing. Ik ben er nog wel ingeweest wist namelijk niet dat ze het afraden.
Maar voorlopig voor mij even geen bos, arme wij want we haten het om te dressuren.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 23:02

Karin schreef:
Uit betrouwbare bron weet ik dat men op dit moment druk bezig is met opruimen in 'jouw' bos (tevens 'mijn' bos). Alle toegangswegen zijn momenteel ook nog afgesloten met dranghekken (idd om veiligheidsredenen). Ik ben er per ongeluk vorige week vrijdag (vlak na de storm) wel geweest, hoorde 's avonds pas dat het eigenlijk niet mocht. Er lagen toen idd nogal wat bomen over de paden, maar zoals gezegd: er wordt de hele week al hard gewerkt om het bos weer begaanbaar te maken. Ja

Haha ja idd 'ons' bos! Knipoog ik zag op de foto's in je profiel dat je ook in omgeving holten-haarle-nijverdal rijdt. Ook ik was afgelopen vrijdag voor de afzettingen in het bos, en zag pas 's avonds dat er dranghekken waren geplaatst. Hopelijk is het dit weekend opgeruimd, kunnen we weer lekker rijden!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:03

Zigomar17 schreef:
"mijn" bos is ook erg gevaarlijk ik ben ook fulltime bosritruiter en baal best van deze waarschuwing. Ik ben er nog wel ingeweest wist namelijk niet dat ze het afraden.
Maar voorlopig voor mij even geen bos, arme wij want we haten het om te dressuren.

Kan je misschien stukken fietspad doen of gewoon knolhobbelen in de bak, kan ook heel erg leuk zijn hoor Ja Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:06

T@nj@ schreef:
Zigomar17 schreef:

Kan je misschien stukken fietspad doen of gewoon knolhobbelen in de bak, kan ook heel erg leuk zijn hoor Ja Haha!

Je mag je als ruiter niet op het fietspad begeven, foei T@nj@ Cool

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:12

Bloos Ik heb er een handje van de laatste tijd om Bokkers aan te zetten tot illegale handelingen Haha! Haha! Haha!
Ben zelf ook hartstikke illegaal bezig altijd, ik ga echt niet op de weg rijden als er een fietspad langs ligt hoor, ben niet levensmoe Knipoog Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:15

Gelukkig hebben wij hier een 'bedieningsweg' langs de provinciale weg, speciaal voor langzaam verkeer (en auto's mogen er maar 60). Ideaal voor dit soort gelegenheden. Ik stap er ook altijd uit na een training, de laatste 10-20 minuten.

Maar idd, een fietspad dat echt alleen voor fietsers bedoeld is, is verboden terrein voor ruiters. In dat geval zoek ik de berm naast het fietspad op. Hebben de fietsers geen last van mij (en eventueel afval van mijn knol) en we lopen nog veilig ook. Als je het bos niet in mag, dan moet je toch wat. Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:16

T@nj@ schreef:
Bloos Ik heb er een handje van de laatste tijd om Bokkers aan te zetten tot illegale handelingen Haha! Haha! Haha!
Ben zelf ook hartstikke illegaal bezig altijd, ik ga echt niet op de weg rijden als er een fietspad langs ligt hoor, ben niet levensmoe Knipoog Haha!

Ik doe ook alles wat G.. verboden heeft, maar ik hou me wel aan de ruiterpaden Cool

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:19

Ja ho Ant, ik bedoel dus niet fietspaden in het bos he, dat bos ging ze nl voorlopig even niet in. Ik bedoel gewoon stukken rijden buiten het bos, in het bos hou ik mij ook aan de ruiterpaden maar als ik niet in het bos rij dan ga ik echt op het fietspad en dan is het meestal ook nog zoals Karin zegt, in de berm van het fietspad Knipoog (ik rij overigens vrijwel niet hoor, loop er meer naast Haha! )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:21

T@nj@ schreef:
Ja ho Ant, ik bedoel dus niet fietspaden in het bos he, dat bos ging ze nl voorlopig even niet in. Ik bedoel gewoon stukken rijden buiten het bos, in het bos hou ik mij ook aan de ruiterpaden maar als ik niet in het bos rij dan ga ik echt op het fietspad en dan is het meestal ook nog zoals Karin zegt, in de berm van het fietspad Knipoog (ik rij overigens vrijwel niet hoor, loop er meer naast Haha! )

Ik dus niet. Knipoog
Mijn weidegenoten wél, want dan horen ze of de Tölt goed zit Slapen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:24

Maar als jij niet het bos ingaat, dan ga jij dus wel gewoon op de weg, ook al is er een fietspad? Of rij je alleen maar in het bos?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:26

Antheman schreef:
Ik dus niet. Knipoog
Mijn weidegenoten wél, want dan horen ze of de Tölt goed zit Slapen

Als ik het idee heb dat mijn paard niet helemaal lekker loopt, dan wil ik ook nog wel eens een paar pasjes over het fietspad lopen in het bos. Een eventuele onregelmatigheid hoor je toch beter op asfalt dan op zand. Knipoog

Maar in het bos is het niet de plek waar ik als ruiter thuishoor, dus onder normale omstandigheden rijd ik netjes op de brede zandpaden en op de ruiterpaden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:36

T@nj@ schreef:
Maar als jij niet het bos ingaat, dan ga jij dus wel gewoon op de weg, ook al is er een fietspad? Of rij je alleen maar in het bos?

Weg.

Ik pak regelmatig asfalt mee. Rondjes langs de boeren, stukje bos, weer een boerenweggetje, dan weer gewoon over de weg.
Over dwars door de winkelstraten Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:11

Ik ga ook wel over de weg maar alleen als er geen fietspad is, wat een muts ben ik he Clown
Hihi, Ant winkelt ook te paard, wil ik ook ooit nog eens doen, ik wil in ieder geval boodschappen gaan doen met pony en kar (sorry, ga lichtelijk offtopic geloof ik Bloos )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:54

Antheman schreef:
Krijgen de paarden de kans om het zélf op te lossen!
Eigen initiatief, daar groeien ze van.

Maar je moet goed opletten natuurlijk. Het is niet overal even veilig.

Kijk, en zo rij ik nu altijd. Ik navigeer, mijn paarden doen de rest.
Verder rij ik wel tijdens storm doch dan met aangepaste route niet door bos. Er wordt hier in het terrein nooit wat opgeruimd dus zodra er niets meer door de wind afgerukt naar beneden komt kan dat ook weer.
Of een tak op scherp staat is net zo onzeker als een rotsblok wat een door vorst en zon gespleten tijdbom is.
De ultieme probleemoplossende taak is na een onweersstorm door de rivier rijden. De bodem is dan door het wilde water een onvoorspelbare puzzel en soms (wel voorspelbaar) bij een geul die erop uitkomt een meter of meer dieper, waarbij de omgevallen bomen een creatieve 'uitdaging' vormen Haha!

Storm is voor mij geen reden om niet te rijden. Zwaar onweer, met bliksem, uiteraard wel.

HC

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:14

T@nj@ schreef:
Ik ga ook wel over de weg maar alleen als er geen fietspad is, wat een muts ben ik he Clown
Hihi, Ant winkelt ook te paard, wil ik ook ooit nog eens doen, ik wil in ieder geval boodschappen gaan doen met pony en kar (sorry, ga lichtelijk offtopic geloof ik Bloos )

Om weer on topic te gaan, dit is dus wel mogelijk.
Krijg je dit:
http://ma.rtij.nl/fotos.hester/trektochtdek2.JPG

En daarna lunchen:
http://ma.rtij.nl/fotos.hester/trektochtdek3.JPG

Ondertussen de DA even in, voor tandenborstels enzo.
Leuke afwisseling .

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:23

Geweldig die foto's!!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:35

ik ga het bos nu idd ook niet in, hier vlakbij zijn wel deikjes waar ik kan rijden, dat doe ik nu dus idd ook, in de winter is het bos hier toch niet zoveel, de ruiterpaden zijn waterbakken geworden, en op het fietspad mag idd niet, en als we dat wel doen krijgen we vanalles naar ons hoofd geslingerd Bloos
een leuk galopje zit er nu eigenlijk niet meer in, dan moeten we in de berm, waar allemaal gaten in zitten en het is heel glad, dus nemen we wel eens een wandelpad mee (zijn schelpenpaadjes) zie je mischien een heel klein hoef afdrukje in, maar verder word het niet beschadigd, alleen zijn de ''honden mensen'' er niet zo blij mee..
was laatst met [naam] aan de hand aan het lopen daar, komt er zo'n eigenwijs geval aan lopen, met haar hond los, daar is het ruiterpad hoor!! wijst naar beneden, hoe wil je daar komen? is één drekbende, dan gaan we onderuit als we daar heen gaan,
ten eerste ik ben nu geen ruiter, ten tweede, die hond van jou mag hier ook niet los.. en ben toen maar doorgelopen..

winkelen met de paarden lijkt me ook tof Haha! wij zijn van plan om in het voorjaar door de MC drive te gaan met de paarden Knipoog