Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
laura1705 schreef:Op een gegeven moment stond ik dus midden op de weg en wilde ze niet meer voor of achteruit, dus moest er helaas wel af.
)
! Marreke schreef:In het geval van niet willen en bij vier wèl doorgaan is het bij mij meteen vier.
Ik had meer een angstig paard of eentje met weinig zelfvertrouwen in mijn hoofd. Daar reageer je heel anders op dan op een "ik kan en durf het wel, maar doe het lekker toch niet"paard.
laura1705 schreef:ik heb het vandaag weer geprobeerd. Ze begon nu dus op de oprit gelijk al te draaien. Daar kreeg ik haar wel weg, maar aan het einde van de straat begon ze weer. Na lang gedraai ben ik er af gestapt en een stuk gaan lopen. Later ben ik er weer op geklommen, maar ze begon gelijk weer te draaien. Uiteindelijk heb ik haar twee stappen vooruit gekregen en toen heb ik haar zelf maar omgedraaid. Gelijk daarna ben ik weer weg van de boerderij gegaan met een ander paard erbij. Ze draaide nog steeds wat, maar veel minder en liep makkelijker weer door. Ik weet nu echt niet meer wat ik hiermee aanmoet.
. laura1705 schreef:ik blijf volhouden, net zolang totdat ik het spelletje win! Het is alleen een beetje frustrerend dat als je een keer een lekkere buitenrit wilt maken, zij het weer verpest door haar kop er tegenin te gooien.
JoviBan schreef:Wat je kunt doen, is eerst met je paard wandelend erop uit gaan (aan de hand dus). Op die manier kun je vertrouwen opbouwen. Vertrouwen van je paard in jou (dat ze zich veilig voelt bij jou), zelfvertrouwen van het paard (dat ze het allemaal niet zo spannend meer vindt) en jouw vertrouwen in haar (speelt ook altijd - ookal is het onbewust - een rol).
Tobytje schreef:Ik heb het ook wel eens met m'n paardje, durft ze niet over een bruggetje, zet ze alle vier haar benen in de grond. Meestal krijg ik haar er dan toch overheen. Door flink aandrijven, en geen reactie, dan maar tikje erbij. Soms een keertje omdraaien, en dan gelijk weer terug draaien, en dan goed aandrijven, dat helpt bij mij ook wel! Succes ermee!